ستاد حقوق بشر نوشت:

سازمان عفو بین الملل با انتشار گزارش سالانه خود از وضعیت حقوق بشر در کشورهای مختلف جهان، اعلام کرد که حداقل ۴۶ نفر در سال گذشته میلادی در آمریکا اعدام شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستادحقوق بشر، بر اساس گزارش سالانه عفو بین الملل از زندان های آمریکا که در قالب یک کتاب منتشر شده و نسخه ای از آن در اختیار این ستاد قرار گرفته است، 46 نفر در ایالات متحده امریکا طی سال گذشته اعدام شده اند.

در این گزارش همچنین از فعالیت بازداشتگاه گوانتانامو که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا وعده بستن این زندان را داده بود ، اما اجرایی نشد ، به شدت انتقاد شده است.

عفو بین الملل در این گزارش  نگهداری مظنونین در زندان های آمریکا و از جمله گوانتانامو را مورد توجه قرار داده واز دولت این کشور خواسته است تا زندانیان گونتانامو را به خاک آمریکا انتقال دهد و به اتهامات مظنونین در دادگاه های فدرال این کشور رسیدگی کند.

در بخش دیگری از این گزارش، نگهداری صدها مظنون در زندان نظامی آمریکایی ها در بگرام افغانستان مورد انتقاد قرار گرفته و تاکید شده که مقامات آمریکایی تاکنون اجازه نداده اند که به اتهامات مطرح شده درباره بدرفتاری و شکنجه زندانیان و ربودن و انتقال غیرقانونی مظنونان تروریستی از کشورهای مختلف رسیدگی شود.26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 156788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =