توقف ۲ ساله عملیات بارورسازی ابرها در ایران

فارس نوشت: عملیات انجام بارورسازی ابرها در همه نقاط درگیر خشکسالی توسط مرکز بارورسازی ابرها در کشور انجام می‌شود اما طی دو سال گذشته به واسطه مشکلاتی که این مرکز داشته در هیچ نقطه‌ای از ایران اجرایی نشده است.

آن طور که «سروری» مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی، گفت: عملیات انجام بارورسازی ابرها در همه نقاط درگیر خشکسالی توسط مرکز بارورسازی ابرها در کشور انجام می‌شود و در یکی دو سال گذشته به واسطه مشکلاتی که این مرکز داشته در هیچ نقطه‌ای از ایران اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه پیگیری‌ها از سوی استان در حال انجام است و چنانچه این مرکز بخواهد عملیات بارور سازی ابرها را در دستور کار قرار دهد به طور حتم سهمی برای خراسان‌جنوبی هم دریافت خواهد شد.

وی اجرایی عملیات بارورسازی ابرها را شامل داده‌های خاص و تایم‌های مفید دانست که ابرها وارد کشور می‌شوند و اجرای این عملیات می تواند موفقیت‌آمیز باشد.

به گفته وی هنوز مشخص نیست امسال این اقدام انجام می‌شود یا نه، چرا که عملیات اجرایی بارورسازی ابرها توسط هواپیماهای خاص در کشور انجام می‌شود و در ایران ۲ فروند بیشتر از این نوع هواپیما وجود ندارد.

هنوز اقدامی انجام نشده است

«حسی خسروی‌اسفزار» نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی هم چندی پیش در بیرجند اعلام کرده بود؛ با وزارت نیرو در زمینه مکاتبه کرده اما هنوز هیچ اقدامی انجام نشده است تا اطلاع‌رسانی کند.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1568025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =