کاهش بستری‌های کرونایی استان یزد در موج ششم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: واکسینه شدن شهروندان استان موجب شده تا تعداد مبتلایان به بیماری شدید و نیازمند به بستری در موج ششم نسبت به موج های قبلی کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد؛ دکتر محمود نوری شادکام اظهار کرد: در موج ششم کرونا علی رغم آمار بالای مراجعه کنتدگان مبتلا به کرونا در استان تعداد بستری ها افزایش پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: روزانه حدود هشت هزار مراجعه کننده سرپایی مبتلا به کرونا در استان داریم که نسبتا آمار بالایی است.

وی تصریح کرد: اما خوشبختانه واکسینه شدن هم استانی ها موجب شده تا تعداد مبتلایان به بیماری شدید و نیازمند به بستری نسبت به موج های قبلی کاهش یابد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در این خصوص گفت: در شبانه روز گذشته، بیش از ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان یزد شناسایی شدند.

دکتر سلمانی اظهار کرد: از ۹۱۰ نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا ویروس در شبانه روز گذشته، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۹۶ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شده اند.

 وی ادامه داد: از این تعداد، ۳۹ نفر در بیمارستان های استان بستری و ۲۵۷ نفر در منزل دوران نقاهت را طی می کنند.

دکتر سلمانی با اشاره به شناسایی موارد جدید بستری در بیمارستان های استان افزود: ۵ بیمار در اردکان، ۳ بیمار در بافق، ۲ بیمار در بهاباد، ۲ بیمار در تفت، ۱ بیمار در خاتم، ۱ بیمار در مروست، ۳ بیمار در میبد، ۱۸ بیمار در شهر یزد شناسایی شده اند.

وی گفت: متاسفانه ۴ بیمار در شهر یزد قربانی کووید-۱۹ شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: در حال حاضر ۳۷۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه خدمات دریافت می کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1568221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =