آغاز سرشماری پاییزه حیات وحش استان یزد

مدیرکل حفاظت محیط زیست یزد با اشاره به آغاز سرشماری حیات وحش استان گفت: هدف از برآورد جمعیت حیات وحش، بررسی وضعیت زاد و ولد و ارتقای سطح حفاظتی زیستگاه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، نیره پور ملایی افزود: سرشماری گونه‌های علفخوار در استان یزد با مشارکت محیط بانان و کارشناسان حیات وحش در حال انجام است.

وی گفت: سرشماری پائیزه عموماً به منظور بررسی و تحلیل وضعیت جمعیت حیات وحش انجام می‌شود و امسال نیز سرشماری گونه‌های شاخص پستانداران علفخوار شامل قوچ و میش، کل و بز وحشی و آهو آغاز شده است.

پور ملایی افزود : بدلیل شیوع ویروس کرونا، بخشنامه‌ای به سراسر استان درباره الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام مأموریت‌های سر شماری ابلاغ و با جدیت نظارت می‌شود.

وی گفت :  برنامه سرشماری در منطقه تحت مدیریت انجام خواهد شد و با توجه به وسعت و تعداد ۱۶ مناطق تحت مدیریت و لزوم برآورد سریع جمعیت وحوش، مناسب‌ترین روش برای سرشماری، روش مشاهده مستقیم از طریق پیمایش خطی است که بر این اساس مسیرهای سرشماری هر منطقه بر روی نقشه‌های توپوگرافی با تکیه به تجارب محیط بانان و کارشناسان اداره نظارت بر امور حیات‌وحش حفاظت محیط زیست استان مشخص می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست با بیان اینکه نتایج سرشماری بعد از مشاهدات، جمع آوری و به منظور تجزیه و تحلیل مورد بررسی قرار می‌گیرد گفت: هدف از برآورد جمعیت حیات وحش، بررسی وضعیت زاد و ولد، شناسایی عوامل تهدید و شناسایی مناطق مستعد برای ارتقای سطح حفاظتی زیستگاه‌ها است.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1568423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =