گزارش کمیسیون امنیت ملی درباره قانون اقدام راهبردی بزودی به صحن می‌رود

خانه ملت نوشت: نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ارائه گزارش این کمیسیون درباره اجرای قانون راهبردی لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران به صحن علنی مجلس خبر داد.

عباس مقتدایی با اعلام این خبر گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در هفته‌های گذشته برای بررسی مراحل اجرایی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران که در آذرماه سال گذشته در مجلس به تصویب رسیده بود، جلساتی برگزار کرد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: مسئولان سازمان انرژی هسته‌ای، وزارت امور خارجه و برخی از نهادهای دست‌اندرکار دیگر از جمله مجموعه‌هایی که کمک کننده یا تسهیل کننده هستند، در جلسات کمیسیون شرکت و گزارش‌های خود را ارائه کردند.

مقتدایی افزود: محوریت بخشی از این جلسات با کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بوده که در طول این مدت مجموعه‌ای از گزارشات تهیه شده که در حال تدوین نهایی است.

وی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم بالاترین حد نظارتی مجلس را محقق کنیم در حال تلاش هستیم و همکاری بسیار خوبی میان کمیسیون امنیت ملی و نهادهای دولتی متولی امر وجود دارد.

 قانون اقدام راهبردی توانسته به میزان بالایی از حقوق مردم ایران صیانت کند

 نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد قانون اقدام راهبردی به عنوان یکی از قوانین مبنایی و کلیدی مصوب مجلس شورای اسلامی است توانسته حد بالایی در صیانت از حقوق مردم ایران را تامین کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این جهت مجلس یازدهم کاملا جدی است و نمایندگان برای نظارت بر اجرای قانون‌های مصوب مجلس عزم راسخ دارند که این عزم شامل قانون اقدام راهبردی مجلس برای نظارت بر روند فعالیت‌های هسته‌ای کشور هم می‌شود.

مقتدایی خاطرنشان کرد: هفته‌های گذشته برخی بازدیدها از مراکز مربوطه توسط اعضای کمیته هسته‌ای این کمیسیون صورت گرفته و در گزارش کمیسیون امنیت ملی این موارد به مجلس ارائه خواهد شد

23219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1568739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =