واکسیناسیون بیش از یک میلیون و ۳۶۰ هزار دام استان یزد

مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: به منظور پایش و کنترل بیماری‌های دامی و مشترک بین دام و انسان، بیش از یک میلیون و ۳۶۰ هزار دام در استان واکسینه شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، «علی فاتحی نیا» اظهار کرد: با توجه به آن که در کشور ما صنعت دام و طیور از نظر اقتصادی بعد از صنعت نفت قرار دارد، می‌توان از دامپزشکی به عنوان یکی از پایه‌های مهم در حفظ سرمایه‌های اقتصادی کشور سخن گفت که خدمات ارائه شده توسط فعالان آن شامل همگان است و هیچ کسی مورد استثنا نیست لذا دامپزشکی یکی از حوزه‌های فعالیتی اصلی در پدافند غیرعامل است.

وی افزود: واکسیناسیون بیش از ۹۴ هزار رأس بره و بزغاله و ۴۲ هزار رأس گاو و گوساله در برابر بیماری بروسلوز، ۶ هزار قلاده سگ در برابر هاری، ۲۱۵ هزار رأس دام سبک و ۵۹ هزار دام سنگین در برابر تب برفکی، ۳۱۱ هزار رأس دام سبک در برابر آبله، ۶ هزار راس دام بر علیه بیماری شاربن و همچنین واکسیناسیون ۶۳۱  هزار رأس دام سبک در مقابل بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک طی نیمسال اول سال جاری در سراسر استان انجام شده است.

فاتحی‌نیا تست‌های انجام شده روی دام‌های استان از مهر ۹۹ تاکنون را نیز مشتمل ۲۸۲ هزار و ۶۵۲ مورد تست بروسلزو(تب مالت) برای دام‌های سنگین و دو هزار و ۴۹۰ مورد برای دام‌های سبک، انجام تست سل روی ۱۱۲ هزار و ۳۷۷ رأس دام سبک و سنگین و ۵ هزار و ۱۶۲ مورد تست مشمشه برای اسب‌های استان عنوان کرد و افزود: این تست‌ها به منظور پایش و کنترل بیماری‌های دامی در طول سال انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به این که حدود نیمی از بیماری‌های جامعه انسانی در ردیف بیماری های مشترک بین انسان و دام است، اداره کل دامپزشکی استان در راستای پیشگیری از بروز صدمات اقتصادی و بهداشتی در جامعه به طور مستمر و شبانه روزی در حال ارائه خدمت می‌باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان در پایان خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن موضوع حملات بیولوژیک در جامعه جهانی می‌توان به نقش مهم و اهمیت دامپزشکی در موضوع پدافند غیر عامل بخصوص پدافند زیستی پی برد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1569073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =