شناسایی ۲ هزار و ۷۷۲ کودک ۶ تا ۱۱ سال بازمانده از تحصیل در مازندران

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از شناسایی ۲۷۷۲ کودک بازمانده از تحصیلی گروه سنی ۶ تا ۱۱ سال در استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران؛ جلسه همکاری های مشترک سازمانها و دستگاهها در برنامه شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل گروه سنی ۶ تا ۱۱ سال دوره ابتدایی که با حضور نمایندگان سازمانهای مختلفی از جمله آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، کمیته امداد، استانداری، اداره کل امور روستایی و شوراها، صداوسیما، امور اتباع خارجی و ثبت احوال صبح امروز در سالن کنفرانس اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد.

علیرضا سعدی پور در این جلسه عدالت آموزشی و افزایش پوشش تحصیلی را از برنامه های کلان آموزش و پرورش کشور عنوان کرده و اذعان داشت: متأسفانه کودکانی هستند که علی رغم استعداد و علاقه‌ای که دارند از تحصیل محرومند.وظیفه ما شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت این کودکان است.

وی افزود: به همین منظور اساسنامه ای تدوین شده تا با هم افزایی و مشارکت کلیه دستگاهها و سازمانهای مرتبط بتوانیم در شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل و همچنین تارکین تحصیل، موثر و مفید عمل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: اگر سازمانهای مرتبط به آموزش و پرورش کمک نکنند در زمینه جذب کودکان بازمانده از تحصیل اتفاق مثبتی نخواهد افتاد.به عنوان مثال صداوسیما با تهیه و پخش برنامه های فاخر می تواند کمک بزرگی به آموزش و پرورش باشد.

سعدی پور اظهار کرد: ما در دورافتاده ترین نقاط برای حتی یک دانش‌آموز معلم و مدرسه داریم و برای تک تک دانش‌آموزان ارزش و احترام قائلیم.از این رو زیبنده دستگاه تعلیم و تربیت استان نیست که تعداد بیش از ۲۷۰۰ کودک بازمانده از تحصیل در استان داشته باشیم.

وی عوامل به وجود آورنده این مشکل را به دو دسته عوامل درون سازمانی و عوامل برون سازمانی تقسیم کرده و گفت: عوامل جمعیتی، جغرافیایی، اقتصادی، فرهنگی-اجتماعی و بیماری کرونا از عوامل مهم برون سازمانی هستند.

این مقام مسئول اضافه کرد: عدم موفقیت سیستم در نگهداشت و ارتقای دانش‌آموزان در نظام آموزشی، متناسب نبودن منابع آموزشی موجود با نیازهای مناطق مختلف، منعطف نبودن برنامه های آموزشی و اجرای برنامه های آموزشی یکسان در شرایط متفاوت فرهنگی و اجتماعی ، جغرایای منطقه ای و عدم اعتبار اختصاصی مناسب در راستای جذب و نگهداشت از جمله عوامل درون سازمانی هستند که موجب بروز این مشکل می شوند.

سعدی پور در پایان پیشنهاد کرد: با اجرای دقیق مفاد تفاهم نامه چارچوب همکاری های مشترک سازمانها و دستگاهها در برنامه شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل می توانیم تا حدودی این مشکل را کمتر کنیم و امیدواریم روزی برسد که هیچ کودکی در کشور از تحصیل جا نماند.

46

کد خبر 1569543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =