ترامپ همچنان گزینه اول جمهوری‌خواهان برای ورود به کاخ سفید است

ایسنا نوشت: طبق نتایج یک نظرسنجی با همکاری دانشگاه هاروارد، رییس جمهوری پیشین آمریکا در انتخابات مقدماتی فرضی درون‌ حزبی ۲۰۲۴ برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور، نسبت به سایر جمهوری‌خواهان برتری دارد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، ریاست جمهوری پیشین آمریکا در این رقابت فرضی از حمایت ۴۷ درصدی رای‌دهندگان جمهوری‌خواه و مستقل در انتخابات مقدماتی برخوردار است، که ۳۷ درصد بالاتر از نزدیک‌ترین رقیب خود، ران دسانتیس است؛ دسانتیس، فرماندار فعلی فلوریدا، با ۱۰ درصد، در رتبه دوم قرار گرفت.

هیچ رقیب دیگری از حمایت بالای ۱۰ درصد برخوردار نبوده و مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق با ۹ درصد در جایگاه سوم قرار گرفت. ۱۹ درصد از رای‌دهندگان نیز گفتند که هنوز در مورد کاندیدای مورد نظر خود مطمئن نیستند.

از سوی دیگر در میدان رقابتی که ترامپ در آن نامزد نشود، پنس با ۲۳ درصد حمایت، از دسانتیس با حمایت ۲۱ درصدی، پیشتاز شد. در این وضعیت، سناتور تد کروز با ۱۲ درصد، تنها جمهوری‌خواه دیگری است که از حمایت دو رقمی برخوردار می‌شود.

مارک پن که در اجرای این نظرسنجی مشارکت داشت، گفت: گرچه آرای ترامپ زیر ۵۰ درصد است، اما او همچنان رقیب اصلی در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه به حساب می‌آید؛ البته شکست‌ناپذیر نیست. فرماندار دسانتیس، علیرغم شهرت محدود خود به عنوان گزینه بعدی نوظهور، همچنان در حال تقویت موضع خود است.

علی‌رغم پیش‌بینی‌های متحدان ترامپ مبنی بر نامزدی وی برای سومین بار در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، شخص ترامپ به طور قطعی اعلام نکرده است که آیا دوباره نامزد ورود به کاخ سفید می‌شود یا خیر.

این نظرسنجی، نتایج نظرسنجی‌های مشابه اخیر را نیز تایید می‌کند که همگی نشان می‌دهند ترامپ در صورت نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴، گزینه اصلی برنده در حزب جمهوری‌خواه خواهد بود.

با این حال، میزان محبوبیت این رئیس جمهوری سابق آمریکا زیاد نیست، به طوری که ۴۴ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نامی، او را تایید می‌کنند و ۴۹ درصد مخالف او هستند.

از طرف دموکرات‌ها، جو بایدن، رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا اعلام کرده است که نامزد خواهد شد، اما برخی حدس می‌زنند که این رئیس جمهور ۷۸ ساله، پس از یک دوره ریاست کناره‌گیری کند.

در سناریویی که در آن کامالا هریس، معاون بایدن، نامزد دموکرات‌ها در سال ۲۰۲۴ باشد، نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که او با آرای ۴۲ به ۴۰ درصدی از دسانتیس و با آرای ۴۲ به ۳۹ درصدی از سناتور تیم اسکات عقب می‌افتد. او در میان رای‌دهندگان ثبت‌نامی با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا با ۴۱ درصد شرایط برابر دارد.

این نظرسنجی که در قالب یک شرایط فرضی صورت پذیرفت، حاصل همکاری موسسه آمارگیری هریس و مرکز مطالعات سیاسی آمریکا در دانشگاه هاروارد است و بین ۲۶ تا ۲۸ اکتبر در میان ۱۵۷۸ رای‌دهنده واجد شرایط انجام شد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1569647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =