ایجاد اورژانس دانش آموزی با محوریت آموزش و پرورش در یزد

دادستان یزد با اشاره به راه‌اندازی اورژانس دانش آموزی با محوریت آموزش و پرورش گفت: در صورت تشخیص کارشناسان، دستگاه قضا با حفظ محرمانگی اطلاعات جهت حل و کاهش تبعات آسیب، ورود خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، محمدرضا حدادزاده در نشست افتتاحیه سلسله نشست های بیان گفت: در حوزه آسیب های اخلاقی و اجتماعی که امروز دانش اموزان با آن درگیر هستند نیاز به مداخلاتی است که این مداخله هم از طریق آموزش و پرورش، معلمان، والدین و .. باید انجام گیرد.

وی افزود: هدف از این مداخله ، حمایت از دانش اموز آسیب دیده جلوگیری از آسیب های بیشتر و سنگین تر است.

حدادزاده با بیان اینکه پیشگیری از آسیب های دوران رشد تاثیر بسیاری مهمی در سلامت روان شخص دارد تصریح کرد: انجایی که مداخلات لازم صورت نگرفته شاهد اثرات منفی بوده ایم.

وی تصریح کرد: در این راستا طرح بیان در ۳ فاز شامل برگزاری کارگاه های اموزش برای کادر مدارس، برگزاری کارگاه های اموزش برای والدین و برگزاری کارگاه های اموزشی برای دانش اموزان تعریف شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد اظهار داشت: تعیین موضوعات کارگاه ها براساس یک فرایند کارشناسی و مطابق با خروجی پرونده ها در دستگاه قضا تعیین شده است.

وی افزود: رویکرد دستگاه قضا استان در این طرح شناسایی و پیشگیری از آسیب های کمتر گزارش شده یا به عبارتی همان آسیب های نهان است.

حدادزاده با بیان اینکه آمارهای رسمی بسیاری از آسیب های شهر را نشان نمی دهد افزود: پیشگیری از آسیب ها به ویژه آسیب هایی که اعلام و گزارش نمی شود ولی به سلامت روان افراد آسیب می زند مهم است و نیاز به مداخله های مناسب و غیرقهری دارد.

 وی گفت: حضور دستگاه قضا در دوران تحول نگاهی حمایتی بوده و ما معتقدیم در این طرح محور آموزش و پرورش است و از نظرات و پیشنهادات مدیران و مشاورین باید بیشترین بهره را برد و حتی مداخلات قضایی نیز باید بر اساس این پیشنهادات باشد. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تصریح کرد: اورژانس دانش اموزی با محوریت آموزش و پرورش راه اندازی و در صورت تشخیص کارشناسان این مرکز دستگاه قضا با حفظ محرمانگی اطلاعات جهت حل آسیب و کاهش تبعات آن به موضوع ورود خواهد کرد.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات دادگستری استان در راستای سند تحول همکاری با نخبگان و پژوهشگران جهت استفاده از داده های پرونده ها با حفظ محرمانگی آن است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1569996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =