کوثری: آمریکایی‌ها تلاش دارند روز مبارزه با استکبار تحت الشعاع قرار گیرد

ایرنا نوشت: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هدف آمریکا از دزدی دریایی محموله نفت ایران را تحت الشعاع قرار دادن روز ۱۳ آبان عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای هر اقدامی محاسبات دقیق انجام می‌دهد و برای مراحل بعد هم آمادگی ما نسبت به گذشته بیشتر است.

«اسماعیل کوثری، عملیات نیروی دریایی سپاه پاسداران در جلوگیری از سرقت محموله نفت ایران را غرور آفرین خواند و گفت: همانگونه که حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری فرمودند، آمریکا شیطان بزرگ است، اما خیلی‌ها باورشان نشد. رهبر معظم انقلاب چندین بار تاکید کردند که نمی‌شود به آمریکایی‌ها اعتماد کرد، اما بعضی از سیاست‌مداران ما، معتقدان به این نظر را بدبین معرفی می‌کردند.

وی ادامه داد: آمریکایی ها از یک طرف بحث مذاکره و گفت و گو را مطرح می‌کنند و از سوی دیگر دست به اقدامات نامتعارف می‌زنند که به زعم خود با قلدری و زورگویی و با دزدیدن نفتکش ما، برتری خود را در عمل نشان دهند. این‌ نشان می دهد که در عمل مذاکره‌ای به معنای واقعی نمی‌خواهند.

وی افزود: معنی مذاکره از نظر آمریکایی‌ها این است که هر چه آنها می‌گویند ما گوش کنیم. ما انقلاب کردیم چون زیر بار زور نمی‌رفتیم، شما کی هستید که از آنسوی دنیا آمدیده‌اید ملت ما را غارت کنید و ما ساکت بمانیم؟

می خواستند روز مبارزه با استکبار را تحت الشعاع قرار دهند

جانشین پیشین فرمانده قرارگاه ثارالله اضافه کرد: روز ۱۳ آبان یوم‌الله مبارزه با استکبار جهانی است و آنها می‌خواستند با قلدری این روز را تحت‌الشعاع قرار دهند و در مورد مذاکره بگویند، ما در منطقه حاکم هستیم، پس هرچه سر میز مذاکره می‌گوییم ایران باید گوش کند. این استراتژی قدیمی شده و گذشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دورانی که ایالات متحده آمریکا یکه‌تازی، چپاول، اشغال و غارت می‌کرد سپری شده است. ملت ایران در دفاع از حقوق خود مصمم است و اجازه کوچکترین حرکت را در منطقه به شما نمی‌دهد.شش

کوثری خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات اخیر، به لطف خدا محکم جلوی نیروهای متجاوز آمریکایی ایستاد و با وجود آمادگی کاملی که  آمریکایی ها از نظر نیرو و تجهیزات نظامی داشتند،نتوانستند کاری بکنند و توطئه آنها توسط نیروهای دریایی سپاه خنثی شد.

کوثری: آمریکایی‌ها تلاش دارند روز مبارزه با استکبار را تحت الشعاع قرار گیرد



وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با پوشش دزدان دریایی می‌خواستند هم سوخت و هم کشتی را با خود ببرند، یادآور شد: مقاومت نیروهای مستقر در کشتی و نیروهایی که بلافاصله توسط نیروی هوایی روی کشتی هلی‌برن کردند، باعث شد که آمذیکاییها نتوانند به خواسته خود برسند. در مرحله بعد با بالگرد بالای سر شناور آمدند باز هم موفق نشدند. از طرفی وقتی  شناورهای ما سریع به تعداد  قابل توجه و با تجهیزات لازم در منطقه حضور پیدا کردند، متوجه شدند در صورت درگیری تلفات سنگینی را متحمل می‌شوند، لذا پا به فرار گذاشتند که صحنه های آن هم منتشر شد.

اجازه نمی دهیم آمریکایی ها هرغلطی بکنند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر در مجلس شورای اسلامی درباره تاثیرات احتمالی رویارویی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر مذاکرات هسته‌ای، گفت: ایران همواره برای مذاکره مبتنی بر نتیجه و منفعت دوطرفه اعلام آمادگی کرده است. ما تحمیل و مذاکره برای مذاکره به صورت شکلی را قبول نداریم. نه مانند گذشته که تیم مذاکره کننده ما می‌گفت برجام اقدامی برد-برد بود اما بعد معلوم شد ما در مذاکرات برجام بازنده بودیم. در این مقطع اجازه نمی‌دهیم آمریکایی‌ها هر غلطی بکنند.

کوثری با تاکید بر اینکه ما آمریکا را حتی برای نشستن بر روی یک میز قبول نداریم، افزود: آمریکایی ها باید تعهد و تضمین بدهند که هر توافقی صورت گرفت را نقض نکرده و چون گذشته از آن خارج نشوند. آنها چون خود را بازنده واقعی این معادله می‌بینند، دست به اقدامات دیگری می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای هر اقدامی محاسبات دقیق انجام می‌دهد. کشتی در ساحل ما و در کنترل نیروهای ما قرار دارد. برای مراحل بعد هم آمادگی ما نسبت به گذشته بیشتر است.

۲۳۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1570047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =