ایسنا نوشت:

سخنگوی دولت عراق گفت: دولت عراق در جهت کمک به جلوگیری از وقوع هرگونه اقدام نظامی احتمالی بین آمریکا و ایران بر سر برنامه‌ی هسته‌یی تهران گام بر می‌دارد چرا که بیشترین کشوری که در جریان این درگیری‌های احتمالی زیان می‌بینند عراق خواهد بود.

 علی الدباغ در گفت‌وگو با روزنامه‌ عربستانی عکاظ درباره‌ احتمال بروز بحران نظامی بین آمریکا و ایران گفت: ما تلاش می‌کنیم تا مشکل و بحرانی میان ایران و آمریکا ایجاد نشود چرا که در این رویارویی بیشتر ما ضرر خواهیم دید و این مساله ما را بسیار نگران می‌کند. سعی می‌کنیم تا پل ارتباطی باشیم. تصور می‌کنم که عراق آمادگی آن را دارد که پل ارتباطی برای حل مشکلات باشد.

وی درباره‌ی آنچه دخالت ایران در امور عراق نامیده شد، بیان کرد: زمانی که نظام قبلی در عراق سقوط کرد این کشور مرزهایش را به روی دیگران باز کرد در نتیجه دخالت‌های منطقه‌یی بی حد و مرزی آغاز شد ایران هم احساس می‌کرد که به خاطر حضور نیروهای آمریکایی ممکن است هدف قرار بگیرد.

الدباغ ادامه داد:‌هر اندازه که نهادهای دولتی قوی‌تر شدند نظام قوی شد و سعی شد تا جلوی دخالت در امور داخلی عراق گرفته شود. ما هرگز نمی‌پذیریم که ایران در اموری که مختص عراقی‌ها است دخالت کند ما هم در امور دیگران دخالت نمی‌کنیم.

/29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 157032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • :( IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    کم کم داره ازت خوشم میاد خبرآنلاین. کم خبرگزاری پیدا میشه جرات مثل تو داشته باشه خبرهارو بی منظور و سانسور اعلام کنه. نظرمو ننویس
  • بدون نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    برو آقا ! فکری به حال خودت کن که بغدادت خرابه ...