بیش از ۳۶۰ روستا در استان یزد با تانکر آبرسانی می‌شود

استاندار یزد با اشاره به مشکل کم آبی و خشکسالی استان گفت: در حال حاضر آبرسانی به بیش از ۳۶۰ روستای استان با تانکر انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، «مهران فاطمی» در شورای اداری استان با اشاره به این که تامین آب مهمترین مسئله استان است، گفت: یزد استانی با اقلیم خشک و متوسط بارندگی کمتر از ۱۰۰ میلیمتر و خشکسالی‌های پی در پی است که این موارد مزید بر علت شدند.

وی با بیان این که ما حدود ۳۶۰ روستا را با تانکر آبرسانی می‎کنیم، گفت: هر چند با مجمع نمایندگان استان اهتمام شده است و تلاش کردیم تا خط اول اب و افزایش اب را داشته باشیم اما خط دوم مصوبه رهبر انقلاب بوده و ۱۴ سال است پیشرفت قابل قبولی نداشته است از طرفی خط اول هم به کررات مورد تهدید قرار گرفته است.

فاطمی با بیان این که تامین اعتبارات اجرای این خط و تسریع عملیات اجرای این خط به سمع و نظر هیات رییسی برسانید، خواستار شد: در کنار تولید و تامین منابع اب و پیگیری سند سازش با کم آبی در استان یزد، جز انتقال آب نمیتوانیم جایگزین دیگری داشته باشیم.

وی با بیان این که درخواست داریم که در حوزه تسریع اجرای خط دوم انتقال و همچنین تامین امنیت خط اول به صورت ویژه و جدی اقدام شود، گفت: هر زمان که به خط انتقال تعرض می‌شود تاب‌آوری ما کمتر از ۲۴ ساعت است و بلافاصله در تامین آب شرب با مشکل مواجه می‌شویم.

استاندار یزد در پایان خاطرنشان کرد: تخصیص انتقال آب یزد نزدیک به ۹۰ میلیون متر مکعب در سال است که هیچ زمانی بیشتر از ۶۰ تا ۶۵ میلیون متر مکعب آب از این خط به استان یزد منتقل نشده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1570365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =