عذرخواهی شهردار یزد به دلیل آبگرفتگی شدید معابر سطح شهر

شهردار یزد ضمن عذرخواهی از شهروندان بابت آبگرفتگی معابر سطح شهر گفت: با توجه به پیش بینی بارش باران در ساعات و روزهای آینده، تمام واحدهای خدمات‌رسان در آماده باش کامل هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی در خصوص آبگرفتگی معابر یزد در شب گذشته، ضمن عذرخواهی از شهروندان بابت مشکلات ایجاده شده ناشی از جریان روان آبها در برخی مناطق شهری، اظهار کرد: آسمان شهر میراث جهانی یزد از عصر دیروز و به ویژه شب گذشته بارانی بود و به گفته کارشناسان هواشناس در شش ساعت بارندگی جمعاً ۲۶ میلی متر بارندگی در یزد گزارش شده است.

وی توان استاندارد هدایت روان آبها و کشش چاه‌های شهر یزد را حدود ۱۸ میلی متر بارش در ۲۴ ساعت دانست و افزود: این میزان بارش سبب پر شدن ظرفیت چاه‌های جذبی در برخی مناطق شد و به دلیل بارش نسبتاً خوب دیروز قدرت جذب زمین نیز به حد اشباع رسید.

شهردار یزد اشباع ظرفیت چاه‌های جذبی را مهمترین عامل جریان رواب آبها در بارندگی دیروز عنوان کرد و گفت: بلافاصله بعد از بروز این مشکل بخش های مختلف شهرداری از جمله معاونت خدمات شهری و شهرداران مناطق به صورتمیدانی به رصد وضعیت پرداخته و تیم‌های عملیاتی شهرداری فعالیت خود را برای کنترل روان آبها آغاز کردند.

محی‌الدینی با بیان این‌که با همکاری دستگاه هایی نظیر هلال احمر و پلیس راهور خوشبختانه شرایط کنونی معابر یزد به وضعیت نرمال و طبیعی نزدیک شده است، تصریح کرد: بازگشایی مسیر کانال های جریان آب و نظافت جوی‌های سطح شهر که چند روز پیش انجام شده است از جمله اقدامات موثر مدیریت شهری برای کنترل روان آبها است.

وی در ادامه رفع مشکل ساختاری و ریشه‌ای در مناطقی همچون بلوار جمهوری و ولیعصر امامشهر با حفر کانال‌هایی برای هدایت روان آبها به بیرون از محوطه شهری در دستور کار جدی شهرداری قرار گرفته و به زودی اجرایی می‌شود.

شهردار یزد در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی بارش باران در ساعات و روزهای آینده، تمام واحدهای خدمات رسان مدیریت شهری در حال آماده باش کامل هستند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1570636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =