دادستان کل کشور می گوید در حادثه اخیر خمینی شهر کسانی نیز در آن محل بودند، اگر برخی مقدمات را رعایت می کردند، شاید منجر به این جنایت نمی شد. این بستگی به مردم دارد."


محسنی اژه ای در نشست خبری امروز خود توضیح داد: "یکی از اصرارهای ما در قوه قضائیه، برخورد با اراذل و اوباش و کسانی است که سلب امنیت از مردم می کنند. باید همه مردم و دستگاه های امنیتی و انتظامی در این مورد حساسیت داشته باشیم تا تکرار نشود. سفارش می کنیم به خانواده ها که از فرزندان و بستگان خود مراقبت کنند که عفت عمومی خدشه دار نشود. گاهی این تعرضات به لحاظ کوتاهی مردم است."

دادستان کل کشور درباره حادثه خمینی شهر افزود: "در این قضیه افرادی که این جنایت را مرتکب شدند با جدیت، قاطعیت و سرعت، توسط دادستان و نیروی انتظامی تعقیب، دستگیر و برخی نیز متواری هستند. بر اساس جرمی که از آنها محرز شود، مجازات خواهند شد. این پرونده و سایر موارد مشابه، خارج از نوبت رسیدگی می شود."

وزیر سابق اطلاعات گفت: "دادستان مرکز استان، چند بار با دادستانی کل در تماس بوده و حساسیت روی این موضوع وجود دارد. افراد مجرم دستگیر شده عموما اگر قابل تفکیک باشد، منتظر دستگیری سایر مجرمان نمی مانیم و آنها را محاکمه و مجازات خواهیم کرد. کسانی نیز در آن محل بودند، اگر برخی مقدمات را رعایت می کردند، شاید منجر به این جنایت نمی شد. این بستگی به مردم دارد."

محسنی اژه ای در پاسخ به خبرنگار واحد مرکزی خبر درباره حوادث اخیر تهران که منجر به آسیب دیدن روحانیون حین انجام امر به معروف شده، توضیح داد: "در تهران، هفته گذشته، یک فرد روحانی مورد تعرض اشخاصی قرار گرفت و چشم او آسیب دید. اگر آن دختر خانم رعایت حجاب را داشت، این مسئله به اینجا منجر نمی شد که هم خانواده اش و هم خودش گرفتار شود و برای جوانانهای دیگر و یک روحانی در مقام احساس تکلیف در نهی از منکر، مورد تعرض قرار گیرد و چشم و صورتش آسیب ببیند. در این پرونده دو پسر و دو دختر دستگیر شدند. شرح حال اینها را که می خواندم، متاثر و متالم شدم که چرا به خاطر رعایت نکردن برخی از موضوعاتی که ابتدا جزئی است، چنین خسارتهایی برای همه پیش می آید. امیدوارم همه اوقات به خصوص تابستانها این مسایل رعایت شود."

وی، تایید کرد نمونه این اتفاقات در تهران، بیش از یک مورد بوده است: "علاوه بر این هم، یک مورد در شرق تهران اتفاق افتاده بود و یک روحانی تذکری را به جوانی داده بود و مورد حمله قرار گرفت. به او نیز آسیب رسیده بود و خسارت جدی به این روحانی وارد شد که متهمان در این ارتباط دستگیر شدند."
45/233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 157067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تهران IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    بايد منع عبور مرور خانمهارو صادر كرد كه ريشه جرم و جنايت از مملكت كنده بشه
  • ایمان IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    نه این فرافکنی ها و نه آن بی تفاوتی ها هیچ کدام نمی توانند عمق این فاجعه را کاهش دهند.در شرایطی که قلب مردم خمینی شهر و اصفهان از این فاجعه مالامال اندوه است شنیدن چنین توجیهاتی از صدا و سیما و مسئولان انتظامی و اکنون دادستان کل کشور به واقع تاسف آور است...
  • بدون نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    1 0
    دادستان کل کشور: خانواده ها می توانستند از جنایت خمینی شهر، پیشگیری کنند" خوب البته در اين مملكت خيليهابايد اين پيشگشريهارو انجام بدند كه نميدهند.اين فقط مختص مردم يا فقط در اين زمينه نيست!
  • بدون نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    بله مشکل فقط حجاب هست ببینین کل دنیا رعایت میکن ... خدا ایت ال.. طالقانی رحمت کنه چه حرف خوبی زده بود
  • بدون نام US ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    1 0
    چقدر مملکن برای اوباش امن شده که مجرمین ازادانه هر کاری بخواهند می کنند!!!
  • بدون نام DE ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    خوب همه چيز رو به بي حجابي وصل ميكنيد ؟ تو تركيه كه همسايه بغلي خودمونه هم مسلمان هست هم لاييك كه با تاپ و دامن مياد بيرون ! چرا اونجا از اين اتفاقات نميفته ؟ مشكل ريشه اي تر از اين حرفهاست ! وقتي امكان ازدواج براي جوانان فراهم نيست اين معضلات پيش مياد . قدرت ميل جنسي خيلي بيشتر از ترس از برخوردهاي شما يا حتي اعدام براي جوانان است ! به جاي اينكارها بايد كار ايجاد كنيد اين مشكلات حل ميشه
  • راسخ IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    1 0
    این چیزها دیگر در کشور ما عادی شده و روزی نیست که از این اخبار نشنویم بهتر است روی آن نام جنایت نگذاریم .
  • بدون نام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    باید بلایی به سرشون بیارن که برای همه عبرت بشه واقعا خیلی پست بودن بی شرف ها
  • بدون نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    "خانواده ها می توانستند از جنایت خمینی شهر، پیشگیری کنند" این جمله فقط توجیه است. شاخصهای امنیتی نزول کرده و مسئولان نمی توانند کاری انجام دهند. مردم دیگر در داخل چاردیواریشان باید احساس امنیت کنند. مثال ترکیه که در یکی از نظرات درج شده آمده، نمونه بسیار خوبی است از آزادی و امنیت اجتماعی.
  • بدون نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    پلیس که اصلا مقصر نیست امنیت به این بالایی برقرار کرده است
  • محمد IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    وقتی در مقابل تمام کاستیهاو نارساییها داشتن امنیت رو به رخ ما میکشن و ما رو از این لحاظ با افغانستان و عراق مقایسه میکنن بنده خداها مجبورن برای اینکه ضایع نشن همه چیز رو بیندازن گردن مورد تجاوز واقع شده ها.
  • علی رضاا IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    پس نیروی انتظامی وظیفه اش چیست؟ برای تمام جرایم می توان همین را گفت.
  • بدون نام US ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    1 0
    در دوبي لبنان سوريه كه مردم خيلي بي حجابتر از ما به بيرون ميروند ايا اينطورجناياتي هم انجا اتفاق ميافتد تازه اين بدبختها در خانه خودشان بودند نه در ملا عام پس همه خانمها بايد در خانه خود حجاب داشته باشند تا به انها تجاوز نشود ...
  • سهیل IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    اگر قرار باشه مردم اقدام کنند پس مجریان قانون چه کاره اند آقای محترم شما که میگی مردم خودشون ......به این فکر نکردی که فردا سنگ روی سنگ بند نمیشه و به اسم اجرای قانون چه جنایتهایی که نمیشه فکر نمیکنه افراد همدیگرو میکشن و در پاسخ میگن : اونی که کشتم مزاحم ناموس مردم بود تاکی بدون فکر حرف میزنیم
  • بدون نام IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    باید به دنبال علت باشیم تا از اینگونه اتفاق ها انجام نشود مگر در جاهای دیگر دنیا از این گونه حواث هم رخ می دهد . اگر در شهر ها محلی وجود داشته باشد که اینگونه افراد در انجا تخلیه شوند دیگر اینگونه اتفاقها رخ نخواهد داد چرا دین اسلام به مرد اجازه چند همسری را داده بخاطر اینکه مرد بتواند تخلیه کند خود را البته این موضوع در جهان سوم بیشتر است
  • هادي IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    1 0
    اصلا چه معني ميده جشن بگيرن. اگه عزا گرفته بودن اين اتفاق نمي افتاد.
  • سعید IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    بهتر است پلیس وقت خود را صرف امنیت مردم نماید تا ارشاد مردم
  • بدون نام IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    لطفا توضیح خبرو بزارین,یکی ممکنه خبرو ندونه!
  • بدون نام IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    یک نگاهی به فرمان هشت ماده ای امام بکنید تا متوجه شوید کجای کار هستید.
  • روح الله US ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    1 0
    دق کردم از این توجیهات برای پوشاندن بی کفایتی مسئولان....
  • آذربایجانی IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    اصلا بیجا کردن اینکار رو کردن تجاوز به نوامیس مردم اصلا قابل توجیه نیست اعدام کمترین مجازات می باشد آقایان این خانوم ها هم خیلی بی عرضه بودن وقتی که می شینن کا نالهای ماهوار ه ای مخصوصا فارسی 1 نگا ه میکنند دیگه همین می شه مردا بی غیرت میشن به قرآن مجید از وقتی شنیدم خیلی ناراحت شدم این کثا فتا رو بدین به من با شمشیر سرشونو از تنشون جدا کنم تا درس عبرتی بشه واسه دیگر اراذل،بدین با یه یا ابوالفضل بهتون قول می دم سر12 تاشونو یه جا از تنشون جدا بکنم
  • سنم IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    اینا فقط توجیه تو شهرستان کوچیک ما روزی نیست که یه خونه ای رو دزدا غارت نکنند شناسایی هم میشن 1 روز بازداشتن فرداش ازاد
  • بدون نام IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    1 0
    اگر حجاب را رعایت میکردنند این اتفاق هم نمیافتاد این جمله امام جمعه خمینی شهراست پس ای ایرانیها از این پس درملک شخصی خودتان حق ندارید بدون حجاب باشید ویاجشن وشادی به پا کنیدکه اگر کسی به شما تعدی کرد مقصر خودتانید نه بی عرضگی حافظان جان وناموس شمابه این اظهارات میگویند پاک کردن صورت مسثله
  • بدون نام IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
    0 0
    قاعدتا حقوق دانان ميبايست معقول ترين آدمها باشند و از حرفهاي احساسي استفاده نكنند اما متاسفانه حرفهاي جناب دادستان حاكي از واقعيت ديگريست .
  • بدون نام IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
    0 0
    مامورین در مواجه با اراذل واوباش ترسو ومحتاط عمل میکنن وکارشان پیشگیرانه نیست دستشان رو کلاه خودشان است؟؟؟
  • بدون نام US ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
    0 0
    رییس پلیس به جای استفا قربانیان را سرزنش کرده است. میگه اعمالشان تحریک آمیز بوده چون حجاب نداشتند و میرقصیدند. آقای رییس پلیس در یک حادثه دیگر چند نفر به یک طلبه مرد نجاوز کردند. مگر میشود چنین جرم هایی را توجیه کرد یا برایش بهانه و یا دلیل و برهان آورد؟ اگر شما احساس مسعولیت میکنید استفا بدهید.
  • بدون نام IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
    1 0
    يعني زنها تو حريم شخصي و4ديواري خودشونم بايد با حجاب ظاهر بشن كه مرداي اون ور ديوار مثل گربه بو نكشن و بهشون تعرض نكنن؟؟ اين ديگه از اون حرفاس......اين بيچاره ها كه تو ملك شخصي بهشون تعرض شده چرا همه چيو ميذارين پاي حجاب؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
    1 0
    "خانواده ها می توانستند از جنایت خمینی شهر، پیشگیری کنند" خلخال از پای زنی یهودی در حکومت حضرت علی (ع) درآوردند و حضرت خطبه ی آن گونه بر منبر خواند ! اما ما ؟!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
    1 0
    اگر فرمايش مولا علي -ع - در باره ي ان زن يهو دي درست باشد انسان بايد باشنيدن اين خبر خودش را در ميدان عمو مي شهر اتش بزند نه اينكه در باره ي ان بخواند يا بحث كند.
  • بدون نام IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
    1 0
    با سلام افسوس می خورم برای آن خانواده های داغدار!برای مردم خمینی شهر و برای تمام کسانی که در حقشان ستم می شودو...برای پسر بچه های پاکدشت و...آن پسر بچه ها چه گناهی کرده بودند که مورد تجاوز بیجه قرار گرفته بودند؟چرا احکام الهی را در مورد نگاه نکردن یادآوری نمی کنید؟چرا نمی گویید:خدا فرموده:حتی به خانه ای کسی در آن نیست و درش باز وارد نشوید!چرا داغ دل این افراد را با حرف های ناحق بیشتر می کنید؟مگر خدا از افکار و قضاوت ها سوال نخواهد کرد؟
  • بدون نام IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۶
    0 1
    اعدام اصلا درست نیست . مشکل فقر و بیکاری هستش . اعدام از نظر حقوق بشر کار صحیحی نیست
  • بدون نام IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
    0 0
    آخه آدم تو ملك خصوصي خودش ميرقصه ؟ من ميگم يك بار ديگه به اونا تجاوز بشه ته خيال مسئولين هم آسوده شه
  • بدون نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
    0 0
    سده .ای شهروندان ای دلیران بیائید واقدامی انقلابی کنیم ولیستی ازنخبه ها فرهیختگان عالمان ورزشکاران هنرمندان و.... خمینی شهر.سده همایونشهر.راتهیه کرده وبه جهانیان اعلام داریم
  • بدون نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    1 0
    فقط و فقط باید سنگسار شوند