۰ نفر
۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۳

فارس نوشت:

سخنگوی دولت کویت امروز رسما استعفای شیخ احمد الفهد الصباح، معاون نخست وزیر و عضو بلندپایه خاندان حکومتی در کویت را تایید کرد.

 "علی الراشد "، سخنگوی دولت و وزیر مشاور در امور دولت کویت امروز در جمع خبرنگاران گفت: شیخ احمد الفهد الصباح معاون نخست‌وزیر و وزیر مشاور در امور توسعه و مسکن استعفای خود را تسلیم دولت کرده است.

وی افزود: دولت نیز این تقاضا را به شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح ارجاع داده است تا وی درباره آن تصمیم‌گیری کند.

منابع دولتی کویت دیروز نیز اعلام کردند که شیخ فهد چند روز پیش استعفای خود را تقدیم دولت کرده است اما این موضوع در نشست دیروز اعضای کابینه دولت کویت مورد بحث و بررسی نبوده است و حتی "جاسم الخرافی "، رئیس پارلمان بر ضرورت استیضاح وی تاکید کرده بود.

علت استعفای شیخ احمد اعلام نشده است، اما برخی اخبار حاکی است که استعفای شیخ فهد به دنبال درخواست ماه مه گذشته نمایندگان برای استیضاح وی در سه‌شنبه هفته جاری صورت گرفته است و اخبار دیگر حاکی از درگیری وی با شیخ ناصر محمد الاحمد الصباح، نخست وزیر بر سر قدرت است.

روزنامه القبس کویت نوشت امیر کویت دیروز برای بررسی راه‌های رفع تنش موجود بین اعضای خاندان حاکم تشکیل جلسه داد تا پیامدهای اختلاف بین نخست‌وزیر و شیخ فهد که با استعفای فهد شدت گرفته است مورد بررسی قرار گیرد.

نخست وزیر کویت و شیخ احمد، معاون وی پسر عمو یکدیگر و برادرزاه‌های امیر کویت هستند.

تحلیلگران و نمایندگان پارلمان کویت، درگیری‌های داخلی خاندان آل صباح را علت تداوم بحران سیاسی در این کشور می‌دانند. آل صباح بیش از دویست سال است که بر کویت حکومت می‌کند.26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 157074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =