آیت‌الله جنتی درگذشت یکی از مبارزان بوسنیایی را تسلیت گفت

ایرنا نوشت: دبیر شورای نگهبان و رییس مجلس خبرگان رهبری در پیامی درگذشت «حسن چنگیج» یکی از باسابقه ترین مبارزان بوسنیایی و رییس پیشین مجمع عالی جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت آیت الله احمد جنتی به «باقر عزت بگوویچ» رییس حزب اقدام دمکراتیک بوسنی و هرزگوین آمده است: درگذشت برادر مجاهد و مقاوم جناب آقای «حسن چنگیچ» موجب تاسف و تالم اینجانب و دوستان او در محور مقاومت شد.

دبیر شورای نگهبان در این پیام یادآور شد: این مسلمان شجاع و وطن پرست، عمر خود را در مسیر مبارزه برای میهن و ملت خود وقف کرد و در کنار رهبر فقید مسلمانان بوسنی و هرزگوین، مرحوم علی عزت بگوویچ نقشی مهم در دفاع از مردم و تمامیت ارضی کشور خود ایفا نمود.

آیت الله جنتی خاطرنشان کرد: مرحوم حسن چنگیچ اگرچه بخاطر تلاش‌های بی وقفه خود در دوره دفاع از کشور و مردم بوسنی و هرزگوین از سوی آمریکا جنایتکار تحت تحریم قرار گرفت و با محدودیت‌هایی بین‌المللی مواجه بود، اما در طول عمر پربرکت خود لحظه ای در دفاع از آرمان مسلمانان بوسنی و هرزگوین و اعتلای جهان اسلام دریغ نورزید و تسلیم نشد.

وی در پیام خود درگذشت این مجاهد را به خانواده او، ملت بوسنی و هرزگوین و همه آزادگان جهان تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر خواستار شد.

آیت الله احمد جنتی در اوایل دهه هفتاد نماینده مقام معظم رهبری در امور بالکان بود.

23219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1571512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =