رشد 52 درصدی ساعت مطالعه کنکوری‌ها در «آکادمی امروز» چگونه اتفاق افتاد؟

در طرح منتورینگ آنلاین، میانگین ساعت مطالعه دانش‌آموزان از 4 ساعت و 15 دقیقه، به 6 ساعت و 30 دقیقه در روز افزایش پیدا کرده است؛ دستاوردی که از طریق یادگیری به روزترین شیوه‌های برنامه ریزی و ثبت گزارش های روزانه به دست آمده است.

«روزی چند ساعت درس می خونی؟» این سوالی است که معمولا دانش‌آموزان کنکوری در مواجهه با یکدیگر از هم می پرسند؛ سوالی که برآمده از یک دغدغه اساسی این افراد است: افزایش ساعت مطالعه!

در «آکادمی امروز» کنکوری‌ها روزی چند ساعت درس می خوانند؟

مشاوران «آکادمی امروز» از طریق آموزش «برنامه ریزی استراتژیک» به دانش‌آموزان توانسته‌اند به آماری خیره کننده در افزایش کیفیت و کمیت مطالعه دانش‌آموزان دست یابند. در طرح منتورینگ آنلاین، میانگین ساعت مطالعه دانش‌آموزان از 4 ساعت و 15 دقیقه، به 6 ساعت و 30 دقیقه در روز افزایش پیدا کرده است؛ دستاوردی که از طریق یادگیری به روزترین شیوه‌های برنامه ریزی و ثبت گزارش‌های روزانه به دست آمده است. این در حالی است که دانش‌آموزان کنکوری ایران به طور میانگین کمتر از دو ساعت در روز مطالعه دارند.

ارزیابی کیفیت مطالعه کنکوری‌ها در «منتورینگ آنلاین»

دکترایروانی مدیرعامل «آکادمی امروز» اعتقاد دارد مهم‌تر از میزان ساعت مطالعه، کیفیت و بازدهی مطالعه دانش‌آموز است. او به خبرنگار ما می‌گوید: «یک ساعت مطالعه منظم، مستمر و با تمرکز در روز، از سه ساعت مطالعه بدون تمرکز، بازدهی بیشتری دارد.» مساله تعجب آور این است که بسیاری از مجموعه های کنکوری تنها با تمرکز بر «میزان ساعت مطالعه»، تمام موفقیت در راه کنکور را  به ساعت های زیاد مطالعه مثلا 12 ساعت در روز محدود می‌کنند.

نکته حائز اهمیت در طرح مشاوره ای منتورینگ آنلاین این است که دانش‌آموزان می توانند بازدهی و کیفیت مطالعه خودشان را نیز ارزیابی کنند؛ این معیار، از طریق بررسی میزان حجم مطالعه یا میزان حجم تست زده شده در ساعت، به دست می آید. دکتر ایروانی به خبرنگار ما می‌گوید: «در طرح منتورینگ آنلاین کیفیت مطالعه دانش‌آموزان نیز افزایش داشته است. به گونه ای که به طور میانگین، کیفیت مطالعه از 32 درصد به 68 درصد افزایش پیدا کرده است.»

تصور غالب افراد جامعه این است راه دستیابی به موفقیت های تحصیلی، دریافت منابع متعدد آموزشی، صرف هزینه های نجومی و ارتباط با حرفه ای ترین اساتید است. اما اعتقاد اکادمی امروز این است که هر دانش‌آموز با آموزش فنون برنامه ریزی و افزایش تمرکز بر منابع آموزشی و فعالیت های درسی خود، می تواند به سرعت وضعیت خود را ارتقا دهد.

آکادمی امروز در جهت رشد دانش‌آموزان کنکوری و توسعه فردی آن ها، مجموعه ای از نخبگان کشور را دور هم جمع کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر از فعالیت های این مجموعه به لینک زیر مراجعه کنید:

Emrooz.net

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1573058

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =