حمله تند کیهان به اصغر فرهادی/ سرمایه‌گذاری‌های بیگانگان بر او تأثیر گذاشته!

کیهان نوشت:اصغر فرهادی با انتشار بیانیه‌ای از جمهوری اسلامی ایران اعلام برائت کرد و اظهارنظر برخی در انتساب او به نظام مردمی ایران را فریبکارانه خواند.

آقای فرهادی در حالی در این بیانیه ادعای عشق به مردم می‌کند که همزمان از حکومتی که با رأی مردم مستقر شده بیزاری می‌جوید! حکومتی که طی سال‌ها مبارزه مردمی پس از تحمل زندان‌ها و شکنجه‌ها در بهمن 57 به ثمر نشست و مردم پاکباخته ایران برای دفاع از آن طی 8 سال جنگ تحمیلی هزاران شهید تقدیم کردند و هم اکنون نیز برای حفظ آرمان‌ها و اهداف آن، سخت‌ترین تحریم‌ها را به جان خریده‌اند.

اصغر فرهادی در قسمت دیگری از بیانیه‌اش در حالی از مصائب دی‌ماه 96 و آبان 98 گفته است که خودش برای دولتی که مسبب آن مصائب بود دست به کارزار تبلیغاتی می‌زد؛ برای پیشبرد اهداف همان دولت شعار «هر توافقی بهتر از عدم توافق است» می‌داد و منافع ملی ایران را در حمایت از جریان سیاسی مطبوعش ذبح می‌کرد.
تناقض‌های آقای کارگردان در این بیاینه تمامی ندارد. او ظاهرا از انتسابش به حکومت و دولت ایران برآشفته اما باید به یاد بیاورد آن زمان که از دریافت جایزه اسکار به خود می‌بالید و اعتبار جهانی(!) کسب می‌کرد؛ با کمال تأسف فیلمش با حمایت حکومتی و از طرف نهادهای دولتی همین حکومت به آکادمی ‌اسکار معرفی شده بود.

گفتنی است اصغر فرهادی فیلمسازی را در نهادهای دولتی ایران آموخت، با ساخت مجموعه‌های تلویزیونی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مطرح شد و روزگاری دریافت سیمرغ بلورین جشنواره دولتی فجر را برای خود افتخار می‌دانست.

حالا به‌نظر می‌رسد جوایز جشنواره‌های خارجی و سرمایه‌گذاری‌های بیگانگان بر روی او تأثیر خود را گذاشته و ضمن تغییر ذائقه فیلمسازی‌اش با ساخت فیلم‌های چرک و سیاه از ایران اکنون او حتی از مردم و نظام مردمی ایران نیز بیگانه شده است. فرهادی همزمان می‌خواهد با حکومت و ضد حکومت باشد؛ تناقضی که انگار این روزها آزارش می‌دهد.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1573804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    3 0
    نوشته شده <> برای اینکه ببینید او از مردم بیگانه شده و به این جمله ایمان دارید ایشان را در یکی از انتخابات تایید صلاحیت نمایید و ببینید چقدر رای می آورد!!
  • مهران IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    6 1
    اصولا کیهان چرت و پرت زیاد می نویسه
  • ایرانی IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    21 3
    درهیچ کجای دنیا باهنرمندان اینگونه رفتار نمیکنند خجالت آور است
    • روحانی IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      1 4
      درهمه جای دنیا اگرهنرمند قدرناشناش باشد وبه وطن خیانت کند به خاک سیاه مینشانندش
  • حسین IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    8 0
    روزنامه کیهان شده نماینده مردم؟ عجب روزگاریه، کشوری رو با این همه ثروت و مکنت به لبه پرتگاه نابودی کشوندن و اون وقت از مردم طلب کار هم هستن، اصغر فرهادی به عنوان یه کارگردان مطرح جهانی حق اظهار نظر در مورد مسائل کشور رو نداره ، چرا ؟ چون الکی از این کشور سرتاپا درگیر فساد تعریف نمی کنه. کیهان و شریعتمداری نماینده طیفی هستن که دشمنیشون با فرهنگ ایرانی مشخصه
  • DE ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    6 0
    این کیهان در انداره ای نیست که حتی نظر هم بده اصلا چرا درش را گل نمیگیرن
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    3 0
    کیهان ، هیچ وقت حرف حق رو چاپ نمیکنه ، همیشه فقط به نفع حکومت مینویسه
  • DE ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    4 0
    باید به شریعتمداری پاسخ داد ، مردمی که سال ۵۷ در انتخابات رای دادند امروز حدود حداکثر ۲۰ درصد در قید حیات هستند ! آنان ۴۳ سال قبل برای نسل بعد خود تصمیم گیری کردند ، که به قول امام خمینی (ره) چه حقی دارند که برای نسل بعد تصمیم گیری کنند ! برای همین شایسته است برای احترام به نسل جدید هم پرسی برگزار و برای نوع حکومت رای گیری انجام پذیرد ! فرهادی و مردم با هم مشکلی ندارند ، مشکل با شماهاست که مردم نیز این مشکل را امروز با شما دارند !!!