تقاضای قالیباف از شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام : اجازه دهید بخش صنعت نفس بکشد

مهر نوشت: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: واردات خودرو باعث می‌شود که انحصار بازار خوردو از بین برود و از سوی دیگر این کار منجر به ارتقا دانش فنی و تولید رقابت پذیر می‌شود.

در جلسه علنی امروز ، محمدرضا صباغیان پس از اصلاح طرح ساماندهی صنعت خودرو اظهار داشت: بر اساس قانون ما باید ایرادات شورای نگهبان را برطرف کنیم که شورای نگهبان فقط از تبصره یک این طرح ایراد گرفته بود اما کمیسیون صنایع و معادن مجلس تبصره دو این طرح را هم تغییر داده است.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: شورای نگهبان فقط به تبصره یک ایراد گرفته بود اما مجمع تشخیص مصلحت نظام هم به ماده دو ایراداتی را وارد کرده بود و این طرح به منظور تامین نظر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام اصلاح شده است.

وی بیان کرد: اقدامی که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای ساماندهی بازار خودرو انجام شده، کار درستی است. ما در کشور امکانات، نیروهای فنی و کارخانجات متعددی داریم که می توانند قطعات را تولید کنند و محصولاتی با کیفیت صادر کنند.

واردات خودرو انحصارها را از بین می‌برد

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به نیروی کار و انرژی ارزان و دانش فنی بومی ما توانایی آن را داریم که محصولات خود را در حد استانداردهای جهانی تولید و صادر کنیم.

همچنین مطابق با مصوبات هیات وزیران باید خودرو به کشور وارد شود تا هم شاهد ارتقا دانش فنی در داخل کشور و تولید رقابت پذیر باشیم و هم انحصار خودرو از بین برود.

قالیباف بیان کرد: این اقدام باعث می شود دیگر شاهد اینگونه قیمت گذاری‌ها در خودرو نباشیم، تقاضای بنده از شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام آن است که در سال تولید اجازه دهند که بخش صنعت کشور یک نفس آسوده بکشد.

23216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1573914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    4 0
    لوازم خانگی چی؟ شما هر روز دارید انحصار رو زیادتر می کنید نه کمتر. واردات هم با تعرفه 100 درصدی یعنی فقط برای قشر خاص وگرنه روی قیمت و کیفیت پراید که نزدیک 200 میلیون شده تاثیر نداره.
  • محمد IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    1 1
    مصوبات مجلس باید به تایید شورای نگهبان برسد،و در صورتی که بعد از چند با رفت و برگشت بین مجلس و شو ای نگهبان مشکلی عیر قابل حل بین این دو نهاد بوجود امد انگاه به شورای مصلحت ارجاع داده میشود .ولی در این مورد چرا باید شورای مصلحت هم نطر بدهد؟
  • محمدي (جانباز) IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 1
    خود دولت مردان هم به این نتیجه رسیدن انحصار موجب چپاول ملت، نابودی صنعت خودرو و پول دار شدن مافیای قدرت می شود، انحصار در هر بخشی این عواقب جبران ناپذیری دارد و ضرر اصلی آن همیشه متوجه مردم است.