روسیه به کشورهای هم‌مرز با افغانستان بالگرد می‌دهد

ایسنا نوشت: مدیر کمپانی اسلحه سازی روسیه گفت، این کمپانی دولتی تحویل بالگردها و تسلیحات سبک را به کشورهای هم مرز با افغانستان آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، الکساندر میخی‌یف، مدیر کمپانی اسلحه سازی روسی موسوم به "روسوبرونکسپورت" گفت، پس از روی کار آمدن مجدد طالبان در افغانستان در پی خروج نیروهای خارجی و آمریکایی از این کشور در ۱۵ اوت سال جای میلادی تصمیم گرفته شد تا این کمپانی دولتی روسی تسلیحات سبک و بالگرد به کشورها همجوار افغانستان بدهد.

وی در نمایشگاه هوایی ۲۰۲۱ دوبی گفت: ما یکسری درخواست‌ها از کشورهایی هم مرز با افغانستان دریافت کردیم که خواستار خرید بالگردهای روسی، تسلیحات سبک و یکسری سیستم‌های امنیت مرزی بسیار موثر بودند.

این درخواست از سوی کشورهای همجوار افغانستان پس از آن مطرح شده که آنها نگران طالبان هستند که اکنون قدرت را در افغاستان به دست گرفته است.

درحالیکه مسکو همچنان نسبت به روی کار آمدن طالبان در افغانستان به صورت محتاطانه‌ای خوشبین است، نسبت به ورود شبه نظامیان در قالب پناهجو به کشورهای همسایه این کشور نیز هشدار داده است.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1573961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس GB ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 3
    روسیه داره هشدارمیده به کشورهای همسایه افغانستان درباره ورود شبه نظامیان افغانستان درقالب پناهجو به این کشورها اونوقت ایران خیییلی راحت درهای کشورو بازکرده روزانه هزار هزار نفر افغانی بدون هیچ مدرکی وارد ایران میشن تورو خدا یکم فکرکنید حداقل به هشدار روسیه،اینها خطرناکن نزارید اینقدر راحت وارد کشور بشن چرا این کشور اینقدر بی درو پیکر شده!!!!!!!@