مهر نوشت:

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برخی ها برای اینکه بخواهند رقبای خود را از میدان خارج کنند به مخالفت با تفکر فقها و علمای اسلامی می پردازند.

علی لاریجانی شامگاه سه شنبه در مراسم رونمایی از تمبر یادبود و کتاب الصلاه آیت الله فاضل لنکرانی که در سالن اجتماعات امام خمینی (ره) مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه آیت الله فاضل مکتب فقهی امام راحل را بسط داد افزود: این امر از شاخصه های بارز این مرجع فقید است که برای همیشه ماندگار خواهد بود.

وی با بیان این مطلب که تشیع از یک حقانیت وحیانی برخوردار و با سایر فرق متفاوت است اظهار داشت: از ویژگی های مکتب امام خمینی (ره) آن است که حقیقت عقل شیعی را به جهان امروز نشان داد.

وی در ادامه به برخی از جریان های موجود در دنیا اشاره کرد و عنوان داشت: یک جریان مربوط به تفکر غربی است که در عین حالی که شعار عقلانیت سر می دهند اما به دنبال محدود کردن عقل بودند و معتقدند مجموعه معارف الهیات باید تعطیل شود.

لاریجانی به جریان وهابیت اشاره کرد و افزود: این جریان جمود عجیب نسبت به معارف اسلامی دارد و یکی از مشکلاتی که دنیای اسلام و شیعه و دیگر فرقه اسلامی با آن مواجه است همین جریان ساختگی است که به تعبیر امام خمینی (ره) بیشتر شبیه آخوندهای درباری هستند که اصالت چندانی چه در حوزه فکر و چه در حوزه سیاست ندارند که بحران های فراوانی را بوجود آوردند و این امر به نحوی تعطیلی عقل است.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: برخی از جریانات غربی بدنبال تخریب چهره اسلام هستند و عده ای نیز تلاش می کنند تا با ایجاد سنگرهای ساختگی روشنایی افکار امام راحل را سد کنند و بنده اطلاعات دقیقی دارم که انگلیس و آمریکا در طراحی این نقشه دست داشته اند.

لاریجانی با اشاره به جریان دیگری نیز عنوان داشت: این جریان هم در کشور ما و هم در سایر کشورها وجود دارد که در اصل جزء نحله صوفیه هستند.

وی گفت: روش این جریان بدین گونه است که آنها معتقدند اگر عمل خارق العاده ای انجام داده ایم پس همه حرف های ما درست است و به همین دلیل ساده برای اینکه بخواهند رقبای خود را از میدان خارج کنند به مخالفت با تفکر فقها و علمای اسلامی می پردازند.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: این جریان می گوید که ما اهل حقیقت هستیم و روحانیت هم اهل شریعت اما در حقیقت این حرف یک کلک و فریب است و چون مواجهه با این افکار از سوی علما صورت می گیرد می گویند باید ریشه روحانیت را زد که رگه هایی از این تفکر در کشور نیز دیده شده است.

لاریجانی با بیان اینکه باید با عقل خود معارف اهل بیت را درک و نباید با مکاشفه و خواب، عوالم را تفسیر کرد افزود: آن حرکتی که حوزه های شیعه دنبال می کردند نه جمود وهابیت و نه مسلک های ساختگی بود بلکه آنها با چراغ عقل معارف اهل بیت و زوایای مختلف معارف را می آموختند.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 157397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =