بهبود کیفیت آب شرب یزد با اجرای «طرح رینگ»

مدیر بهره برداری و توسعه شبکه آبفا استان یزد گفت: کاهش نزولات جوی، کیفیت آب شرب در برخی از نقاط شهر یزد را با مشکل مواجه کرده که طرح رینگ برای مقابله با آن اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، پاکدل اظهار کرد: اجرای طرح رینگ سبب یکسان سازی کیفیت آب در سراسر شهر یزد می‌شود.

وی درباره اجرای طرح رینگ شهری گفت: توسعه فزاینده شهر یزد در سال‌های اخیر سبب شده تا مشکلاتی نظیر افت فشار آب در نقاط مرتفع شهر، عدم اختلاط کامل آب انتقالی با آب‌های استحصالی زیرزمینی با توجه به وضعیت تاسیسات موجود آبرسانی، قطعی احتمالی در نقاط مختلف شهر در صورت بروز حادثه به دلیل نداشتن خطوط انتقال رزرو و کمبود مخازن ذخیره جهت جلوگیری از بروز بحران در مواقع قطعی انتقال آب و توزیع مناسب در ساعات پیک مصرف به وجود آید.

مدیر دفتر بهره برداری و توسعه شبکه توزیع ادامه داد: هم اکنون احداث ۱۴۵ هزار مترمکعب مخزن در نقاط مختلف شهر یزد و همچنین ۱۲۰ کیلومتر خطوط انتقال و آبرسانی در سطح شهر جهت اجرای رینگ در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار گرفته است.

وی از اجرای سیستم تله متری و مکانیزه کردن تاسیسات آبرسانی را به عنوان یکی از اقدامات برای حل این مشکلات نام برد و افزود: نیاز به بروزرسانی و تکمیل تاسیسات آبرسانی به منظور مرتفع کردن مشکلات ذکر شده وجود دارد.

دره شیری معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت اب و فاضلاب استان یزد نیز گفت: این پروژه در خرداد ماه ۱۴۰۰ با اعتبار ۱۸۰۰ میلیارد تومان شروع به کار کرده وپیش بینی می‌شود با ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تا پایان ۱۴۰۳ به اتمام برسد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1574164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =