روند واکسیناسیون علیه کرونا در این استان مطلوب نیست

ایرنا نوشت: رییس مرکز بهداشت قم گفت: روند واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در این استان مطلوب نیست و نسبت به سایر استان‌ها روند کندی دارد.

سیامک محبی افزود: در روزهای نخست آغاز واکسیناسیون، گروه‌های هدف به مراکز مراجعه می‌کردند و آمار تزریق واکسن از روند تندی برخوردار بود، به‌طوری‌که در برخی روزها از میانگین کشوری نیز پیشی گرفتیم.

وی اضافه کرد: ولی در ماه‌های اخیر با توجه به شایعات، ابهامات و تردیدهایی که در فضای مجازی مطرح شده، سرعت روند واکسیناسیون در استان کند است.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۶۶ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال نوبت اول و ۴۴ درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

محبی بیان کرد: گروه سنی ۲۵ تا ۳۰ سال که جزو گروه‌های حساس جامعه است و تحرک اجتماعی بیشتری دارد و در نتیجه امکان ابتلا در آن‌ها بیشتر است، کمتر از سایر گروه‌های سنی واکسن تزریق کرده‌اند.

وی افزود: در گروه سنی سالمندان وضعیت واکسیناسیون بهتر است و به‌طور میانگین حدود ۸۰ درصد افراد ۶۰ سال به بالا هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت و بیش از سه هزار سالمند نیز دُز سوم(بوستر) را تزریق کرده‌اند.

به گفته وی، تاکنون یک‌میلیون و ۲۶۴ هزار و ۸۲۲ دُز واکسن کرونا به گروه‌های هدف در این استان تزریق شده است.

رییس مرکز بهداشت قم خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که درصد قابل توجهی از شهروندان برای تزریق واکسن مراجعه نکرده‌اند، با بازگشایی مدارس و رفع محدودیت‌ها، نگرانی‌هایی ایجاد شده است.

وی افزود: با وجود این‌که در حال حاضر روند بیماری کُند است، ولی با توجه به سابقه ویروس و جهش‌های ویروس در کشورهای اطراف، این نگرانی وجود دارد که دچار اتفاقات ناخوشایند در هفته‌های آینده شویم.

وی با اشاره به این‌که یکی از اولویت‌های هر نظام سلامت، کنترل مرگ‌ومیر است، گفت: واکسن کرونا موضوع کاملا علمی است ولی پیشینه طولانی مثل سایر واکسن‌ها را ندارد، اما همان مسیر را طی کرده است.

محبی ادامه داد: در سایر کشورها هم افرادی هستند که هنوز نسبت به تزریق واکسن تردید دارند، به همین دلیل در برخی کشورهایی که تزریق واکسن را خیلی زودتر شروع کرده‌اند نیز آمار مرگ‌ومیر بالایی دارند.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی صوتی گسترده‌ای در مناطقی از استان که کمترین میزان واکسیناسیون را داشته‌اند،‌ انجام می‌شود و از شهروندان درخواست داریم در اسرع وقت به پایگاه‌های سلامت، مراکز جامع سلامت و یا مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه امسال در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفته بود، بر اساس رنگ‌بندی اپلیکیشن ماسک، از بیستم شهریورماه جاری وارد مناطق پرخطر و نارنجی کرونایی شد و از  ۳۰ مهرماه به رنگ زرد درآمد.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1574216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =