ارائه خدمات درمانی به ۳۲۲۸ مصدوم حوادث ترافیکی در جنوب غرب خوزستان

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: در ۸ ماهه امسال، ۳ هزار و ۲۲۸ مصدوم حوادث ترافیکی در منطقه جنوب غرب خوزستان (آبادان، خرمشهر و شادگان) از خدمات درمانی بهره بردند.

سید نادر نقیبی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در آبادان با اشاره به اینکه حوادث ترافیکی همچنان در صدر ماموریت‌های اورژانسی حوزه دانشگاه علوم پزشکی آبادان است؛ اظهار کرد: در مدت یاد شده، به رغم تلاش‌های انجام شده ی به جا و به موقع اما به سبب شدت جراحات ناشی از حوادث، متاسفانه ۱۴ نفر جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۹ نفرشان از آبادان،۴ نفرشان از شادگان و یک نفرشان نیز از خرمشهر بود.

وی با بیان اینکه از سوی سازمان ملل یکشنبه ۲۱ نوامبر هر سال به یادواره جهانی قربانیان حوادث ترافیکی اختصاص یافته، افزود: این رویداد امسال در ایران مصادف با ۳۰ آبان ماه است.۳۰ آبان روزی برای یادآوری مشکلات جسمی، روحی و روانی مصدومان سوانح رانندگی و خانواده های متوفیانی است که اغلب شان به سبب از دست دادن نان‌آور خانواده دچار مشکلات زیادی شدند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: یکی از مهمترین علل مرگ و میر پس از سکته‌های قلبی، مغزی و سرطان‌ها، سوانح رانندگی است و ۳۰ سازمان از جمله خودروساز، راهداری، نهادهای مسئول در صدور گواهینامه تا نهادهای انتظامی و امدادی در ایمن‌سازی تردد و پیشگیری از حوادث ترافیکی نقش‌آفرین هستند.

نقیبی؛ یادآور شد: به طور تقریبی نیمی از بستری‌های بخش «آی.سی.یو» مصدومان سوانح رانندگی اند که امید می‌رود بزرگداشت یاد و خاطره مصدومان و متوفیان سوانح رانندگی تلنگری به مردم و مسئولان برای اصلاح موارد ترافیکی، ایمن‌سازی خودرو و مسیر برای تردد باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1575378

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =