وقتی درودگر ناخواسته درآمد تبلیغات محیطی استقلال را لو داد

میزان نوشت:با اعلام ناخواسته درودگر باید گفت که آبی ها در لیگ برتر بیست و یکم ضرر ۲۵ میلیارد تومانی کرده‌اند.

صادق درودگر، عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتبال صبح امروز در گفت‌وگو با یکی از بخش‌های ورزشی رادیو اظهار داشت: در همین بازی روز جمعه، استقلال به همه باشگاه‌ها ۵ میلیارد تومان ضرر زد. این خسارت‌ها را باید باشگاه‌ها بپذیرند. این تبلیغات برای ۱۶ تیم لیگ برتر، دسته اول، دسته دوم… بود. ضرری که به کل باشگاه‌ها زده شد، ۵ میلیارد تومان بود. قطعا این ضرر هم پیگیری و در درآمد استقلال محاسبه می‌شود. با استناد به صحبت‌های درودگر و بررسی پیشنهاد باشگاه استقلال مبنی بر درآمد ۱۰ میلیاردی از هر بازی خانگی در رقابت‌های لیگ برتر این حقیقت فاش می‌شود که رقم حاصله از درآمد تبلیغات محیطی هر بازی خانگی استقلال حدود ۱۰ میلیارد تومان است که بیان این اظهارنظر از سوی درودگر این مساله را تائید کرده است.

در جریان بازی استقلال – نساجی تنها پنجاه درصد از ظرفیت تابلوهای تبلیغات محیطی به استقلال تعلق گرفت و مابقی در اختیار سازمان لیگ بود، به همین دلیل سازمان لیگ با احتساب از دست دادن پنجاه درصد از فضای تبلیغاتی به گفته درودگر ضرری پنج میلیارد تومانی کرده است. از این رو با یک محاسبه سرانگشتی روشن می‌شود که درآمد ناشی از تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی آبی‌پوشان دقیقاً همان رقم پیشنهادی ارائه شده از سوی باشگاه استقلال است. حالا مساله اینجاست همزمان با ادعای عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ مبنی بر خسارت پنج میلیاردی استقلال به این سازمان، باشگاه استقلال نیز می‌تواند درخواست غرامت ۲۵ میلیاردی از سازمان لیگ را مطرح کند، چون سازمان لیگ از ابتدای فصل در جریان دو بازی خانگی استقلال در هفته اول و سوم فضای صد درصدی تبلیغات را از این تیم گرفت و در بازی سوم خانگی پنجاه درصد از این فضا را در اختیار استقلال قرار نداد بر این اساس مدیران باشگاه می‌تواند تقاضای غرامت سنگین بیست و میلیاردی را در پاسخ به این موضوع مطرح کنند.

از طرفی عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ در ادامه همین گفت‌وگو مدعی شد فصل بیستم از محل تبلیغات محیطی رقمی حدود ۸۰ میلیارد و خرده‌ای درآمد کسب شده که بین باشگاه‌ها تقسیم شده است! حال سوالی که برای هواداران باشگاه‌های فوتبال به وجود آمده این است که سهم باشگاه‌ها از این مبلغ چه میزان بوده است؟ هرچند عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ مدعی است جدول توزیع و گزارش مالی برای باشگاه‌ها ارسال شده، اما این ابهام در این بین وجود دارد چرا مسئولان سازمان لیگ این گزارش‌ها را به صورت شفاف برای تنویر افکارعمومی اعلام نمی‌کنند؟ آنچه صادق درودگر در مقطع کنونی هرگز به آن اشاره نمی‌کند این واقعیت است که سازمان لیگ بابت تبلیغات محیطی مبالغی را به عنوان علی‌الحساب به باشگاه‌ها پرداخت کرده یعنی اینکه مشخص نیست میزان درآمد چقدر بوده و سازمان لیگ چقدر به باشگاه‌ها پرداخت کرده است؟

اگر ملاک درآمدزایی بابت تبلیغات محیطی هر بازی استقلال یا پرسپولیس در فصل گذشته را حدود ۷ میلیارد تومان در نظر بگیریم طبیعتاً درآمد حاصله با درآمد اعلام شده تفاوت بسیار زیادی دارد! البته به دلیل عدم شفافیت لازم از سوی سازمان لیگ نمی‌توان به صورت قاطع در این خصوص اظهارنظر کرد، اما وقتی درآمد یک بازی خانگی استقلال در فصل بیست و یکم حدود ده میلیارد تومان باشد، طبیعتا فصل گذشته این مبلغ نسبت به امسال ۳ میلیارد کمتر بوده از این رو پس از بررسی و محاسبه عدد و ارقام اعلام شده با فرضیاتی که در حال حاضر وجود دارد ابهامات اساسی و عمده‌ای به وجود می‌آید که تنها با شفاف‌سازی این ابهامات برطرف خواهد شد. از طرفی درودگر در سخنان خود تاکید کرده سهم سازمان لیگ از محل تبلیغات محیطی ده درصد است، اما فدراسیون و هیئت‌ها نیز هستند! با این حال رسانه‌های خبری از افزایش سهم سازمان لیگ به عدد سی درصد خبر دادند که این مبلغ در نوع خود بسیار خیره کننده است و باید مشخص شود این مبلغ کجا و بر اساس چه فرمولی هزینه خواهد شد!

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1575580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =