۱۰ نفر
۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
اسرائیل وزیرخارجه عراق را فریب داد

ایرنا نوشت: یک منبع آگاه عراقی به برخی رسانه ها گفت خبرنگاران اسرائیلی حاضر در نشست اخیر منامه بحرین با تظاهر به اینکه از رسانه ای فرانسوی هستند در اقدامی فریبکارانه با «فواد حسین» وزیر خارجه عراق مصاحبه کردند.

 این منبع آگاه در گفت و گو با برخی رسانه ها  تصریح کرد رسانه های غیراسرائیلی از وزیر خارجه عراق درخواست مصاحبه کردند و در ابتدا این طور وانمود شد که «فرانس ۲۴» قرار است با وزیر عراقی مصاحبه کند اما شبکه صهیونیستی «i۲۴» این فریبکاری را کرده و مصاحبه را انجام داده است.

عراق بارها بر موضع اصولی خود مبنی بر رد هر گونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرده است اما به نظر می رسد برخی دولت‌های منطقه‌ای تلاش دارند با شگردهای مختلف فریبکارانه بغداد را به سوی روند سازش سوق دهند.

فواد حسین وزیر خارجه عراق بارها در مناسبت های متعدد به صراحت گفته است عراق مخالف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

این اقدام با واکنش های متعددی در داخل عراق روبرو شد و موجی از محکومیت ها را به دنبال داشته است.

روز گذشته نیز وزارت امور خارجه عراق از زبان «احمد الصحاف» سخنگوی این وزراتخانه بر موضع ثابت و حامی عراق در قبال قضیه فلسطین و «رد هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی» تاکید کرد.

الصحاف تاکید کرد که یک رسانه (صهیونیستی) به نام یک موسسه رسانه ای دیگر (جعل عنوان) چنین مصاحبه ای را انجام داده است.

این اولین بار نیست که عده ای تلاش می کنند تحت پوشش ها و نام های دیگر، عراق را به سوی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بکشانند.

در کنفرانس اربیل نیز که اوایل مهرماه در اربیل اقلیم کردستان عراق برگزار شد نامی گمراه کننده تحت عنوان «صلح و بازپس گیری» برای آن نشست انتخاب شده بود. عده ای هم با حمایت برخی کشورهای شیخ نشین حوزه خلیج فارس اقدام به سخن گفتن درباره عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کردند؛ رویدادی که تقریبا همه جریان ها و گروه های سیاسی و دینی عراق، آن را محکوم کردند و خواستار برخورد با برگزار کنندگان آن شدند تا جایی که حکومت اقلیم کردستان عراق نیز به این کنفرانس واکنش نشان داد و مجبور شد در این باره توضیحی دهد و وزارت داخلی اقلیم کردستان در بیانیه‌ای مدعی شد کنفرانس برگزار شده زیر نام «السلام و الاسترداد» (صلح و بازپس‌گیری) بدون آگاهی و موافقت و مشارکت مقام های اقلیم برگزار شده است.

در جریان نشست منامه که عملیات فریب را با نام زیباسازی شده «گفت و گو» دنبال می کند اتفاق مشابهی در راستای سازش و عقب نشینی مقابل توسعه طلبی رژیم صهیونیستی رخ داد اما سوال اساسی این است: چه کسی مسئول چینش صحنه فریبکارانه برای کشاندن عراق به تله عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است؟

با وجود تاکید فواد حسین وزیر خارجه عراق مبنی بر رد هر گونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، چه چیزی رویداد بحرین را متقاعد به چینش صحنه فریب کرده است؟

مسئولیت استفاده شبکه صهیونیستی از پوشش دروغین برای پیشبرد سیاست های صهیونیستی با چه طرف هایی است؟ آیا بحرین به عنوان یکی از پیشتازان روند عقب نشینی و سازش، می تواند از مسئولیت فریب شانه خالی کند؟

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1575774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    8 8
    عراق حقته
    • عوام IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      5 6
      اینکه حقشونه یا نه کارینداریم ولی ما باید یاد بگیریم طبق منافعمون با دیگران کار کنیم نه رفاقتو دوستی که آخرش بشه مثل عراقو احتمالا سوریه ما فقط یه دوست واقعی داریم اونم سید حسن نصرلله هست نه کس دیگه ولی باید با همه منجمله شرقو غرب کارکنیم براساس منافعمون نه احساساتمون
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    4 2
    قدم های اول تو تنش زدایی. هم ملاقات میکنن و قبح قضیه رو میریزن هم دهن امثال قیس خزعلی رو بسته نگه میدارن. چند وقت دیگه هم اسراییل گولشون میزنه با هم تجارت میکنن
  • داود IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    5 1
    خدا کنه جاهای دیگه،به وسیله کسان دیگه،،گول نخوره
  • ابراهیم محمدی IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    3 3
    با سلام و احترام. بیشتر من فکر میکنم که این سران عراق هست که دارند مردم ایران ومسئولین مارو فریب می‌دهند تا اینکه مقاماتشون فریب خورده باشند یا فریب دهند. چون همین اواخر مسولین عراق نشان دادن. با توجه به این همه لطف مردم ایران به اینها چطوری جواب خوبیهای ایران را دادند. البته این نظر بنده بود انشاالله که فریب خورده باشند.