کسب درآمد از تاکسی‌های اینترنتی یا مسافربری سنتی؟

پیش از تاسیس تاکسی‌های اینترنتی، آژانس‌ها و مسافربران شخصی، بخشی از بار حمل و نقل درون شهری را به عهده داشتند. کار کردن به هریک از این دو روش، مزایا و معایب خود را به دنبال داشت.

مسافربران شخصی انعطاف در ساعات کاری و حق انتخاب مسیر و موقعیت جغرافیایی داشتند اما جستجو به دنبال مسافر در خیابان‌ها، چانه‌زنی بر سر قیمت و ...، کاهش بهره‌وری و خستگی زیاد را برای آنها به دنبال داشت. رانندگان آژانس، قیمت مشخص و مسافرهای شناخته‌شده‌تری داشتند اما حق انتخاب برایشان وجود نداشت و گاهی باید ساعت‌ها در دفتر آژانس منتظر مسافر می‌ماندند. همچنین بعد از رساندن مسافر به مقصد، باید مسیر برگشت به آژانس را خالی برمی‌گشتند.

با ظهور اپلیکیشن‌های تاکسی آنلاین، تمایل رانندگان برای کار در آنها افزایش پیدا کرد چرا که این تاکسی‌ها، تلاش کرده بودند مزایای مدل‌های مختلف را یکجا جمع کنند و معایب کار را حتی المقدور کاهش بدهند.

در تاکسی‌های اینترنتی، لازم نیست راننده در خیابان‌ها دنبال مسافر بگردد، اپلیکیشن بر اساس موقعیت مکانی راننده، مسافر را به راننده پیشنهاد می‌دهد و راننده مختار است بر اساس مقصد و هزینه، سفر را قبول کند یا نکند. این موضوع هم باعث کاهش مصرف سوخت شده و هم استفاده از ساعت کاری را برای راننده بهینه خواهد کرد.

از سوی دیگر، با توجه به اینکه بعد از رسیدن راننده به مقصد و پیاده شدن مسافر، مجددا بر اساس موقعیت جدید به راننده مسافر پیشنهاد می‌شود، راننده مجبور نیست مثل رانندگان آژانس، مسافتی را خالی تا مبدا برگردد و به این ترتیب، درآمد بیشتری هم کسب خواهد کرد.

کسب درآمد از تاکسی‌های اینترنتی یا مسافربری سنتی؟

نمایش هزینه سفر قطعی به مسافر پیش از درخواست سفر، باعث می‌شود که چانه‌زنی بر سر قیمت وجود نداشته باشد و پیش از انجام سفر، علنا توافق انجام شود.

امنیت سفر، دغدغه مهم رانندگان

یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم در تاکسی‌های اینترنتی، موضوع امنیت سفر است. با توجه به اینکه سفرهایی که در تاکسی‌های اینترنتی انجام می‌شود قابل ردیابی و مانیتور است، از جنبه امنیت سفر خیال رانندگان راحت‌تر است.

قابلیت‌های اضافه‌تری نیز در برخی از تاکسی‌های اینترنتی در حوزه امنیت سفر وجود دارد. به عنوان مثال، تاکسی اینترنتی تپسی، دکمه «تماس اضطراری با واحد امنیت» را در اپلیکیشن قرار داده تا چنانچه هر زمان راننده یا مسافر در حین سفر احساس خطر یا وجود مشکلی کرد، با فشردن آن تیم امنیت را بلافاصله نسبت به موقعیت خود آگاه سازد. در چنین شرایطی، تیم امنیت سفر بر اساس موقعیت، اقدامات فوری برای حل مشکل را انجام خواهد داد.

همین چند وقت پیش بود که یکی از رانندگان این آژانس اینترنتی حین رفتن به مبدا مسافر، دچار مشکل پزشکی شده بود و با استفاده از همین امکان بخش پشتیبانی را مطلع کرد. تیم امنیت نیز با مشخص کردن موقعیت مکانی راننده و ارسال اورژانس به موقعیت، توانست جان راننده را نجات دهد.

چنانچه شما جز افرادی هستید که با توجه به مزایای تاکسی اینترنتی، مایلید به صورت تمام وقت یا پاره‌وقت، از این شغل برای کسب درآمد استفاده کنید، می‌توانید از طریق لینک استخدام راننده، مراحل ثبت نام خود را به صورت آنلاین انجام بدهید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1576392

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =