اظهار نظر نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص پیش بینی قیمت ها

ایرنا نوشت: هفته گذشته تقاضایی در بازار طلا ایجاد نشد، معاملات در حد متوسط بود و حباب سکه با ۶۰ هزار تومان افزایش در پایان هفته به ۲۸۰ هزار تومان رسید.

بازار سکه و طلا در هفته نخست آذر روند صعودی داشت و قیمت‌ها تحت تاثیر رشد نرخ ارز افزایش یافت؛ هر چند این افزایش تا حدودی با کاهش نرخ انس جهانی همپوشانی داشت.

قیمت سکه طرح جدید در روز شنبه رشد ۵۰ هزار تومانی داشت و با نرخ ۱۲ میلیون و ۳۵۰هزار تومان معامله شد و در روز یکشنبه ۳۰ هزار تومان کاهش یافت. بهای سکه در روز دوشنبه افزایشی بود و با قیمت ۱۲ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان معامله شد و روز بعد دوباره عقبگرد ۸۰ هزار تومانی داشت.

سکه طرح جدید در روز چهارشنبه حرکت رو به جلو آرام خود را ادامه داد و با ۱۰۰ هزار تومان رشد به رقم ۱۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان رسید. در آخرین روز هفته سکه دوباره با ۳۱ هزار تومان افزایش معامله شد.

قیمت‌ها در بازار طلای خام در هفته پایانی آبان ماه همچون هفته‌های قبل در نوسان بود البته این نوسان در مقایسه با هفته قبل از آن تا حدودی کاهش داشت.  به این صورت که یک گرم طلای ۱۸ عیار در روز شنبه یک میلیون و ۲۳۶ هزار تومان معامله ‌شد و بهای آن در روز بعد به یک میلیون و ۲۳۸ هزار تومان و در روز دوشنبه به یک میلیون و ۲۴۹ هزار تومان رسید.  

یک گرم طلای ۱۸ عیار در روز سه‌شنبه یک میلیون و ۲۳۵ هزار تومان و در روز چهارشنبه یک میلیون و ۲۵۰هزار تومان بود و پرونده آن با بهای یک میلیون و ۴۹۵۰ هزار تومان بسته شد.

قیمت هر مثقال طلا در هفته گذشته در میانه کانال پنج میلیون تومان نوسان داشت. در نخستین روز هفته هر مثقال طلا برابر با پنج میلیون و ۳۵۷ هزار تومان و روز یکشنبه پنج میلیون و ۳۶۶ هزار تومان تعیین شد.

بهای هر مثقال طلا در روز دوشنبه، پنج میلیون و ۴۱۰ هزار تومان بود و در روز سه‌شنبه این رقم ۶۰ هزار تومان کاهش داشت. در روزهای پایانی هفته قیمت هر مثقال طلا روند افزایشی داشت و با نرخ تقریبی پنج میلیون و ۴۱۵ هزار تومان داد و ستد می‌شد.

قیمت انس جهانی طلا در هفته گذشته در محدوده یک هزار و ۷۹۰ تا یک هزار و ۸۴۶ دلار نوسان داشت.

حباب سکه ۲۸۰ هزار تومان شد

بازار آرام و راکد طلا در هفته نخست آذرماه

«محمد کشتی آرای» نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره تحولات بازار سکه و طلا طی هفته‌ گذشته گفت: ۵۰ دلار کاهش قیمت انس را در یک هفته گذشته داشتیم. البته اواسط هفته تا ۸۰ دلار هم رسید اما دوباره اصلاح شد.

وی اظهارداشت: در طول هفته گذشته قیمت ارز برخلاف کاهش انس جهانی به طور متوسط یک هزار تومان افزایش داشت و در حالیکه ابتدای هفته گذشته هر دلار آمریکا در بازار آزاد ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان بود در روزهای پایانی هفته تا ۲۹ هزار و ۱۰۰تومان افزایش یافت.

نایب رییس اتحادیه طلا وجواهر تهران افزود: بنابراین افزایش هزارتومانی قیمت ارز با کاهش بهای انس جهانی همدیگر را پوشش دادند و در مجموع قیمت سکه و طلا با افزایش در طول هفته همراه بود.

وی گفت: قیمت سکه طرح جدید ۱۸۰ هزار تومان افزایش هفتگی، نیم سکه ۱۰۰ هزار تومان افزایش، ربع سکه ۱۲۰ هزار تومان افزایش هفتگی داشت و سکه گرمی تغییر قیمتی نداشت.

کشتی آرای اضافه کرد: هر مثقال طلای آب شده ۵۷ هزار تومان افزایش هفتگی داشت. همچنین هر گرم طلا با ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان افزاش هفتگی برای هر گرم را ثبت کرد.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته افزایش حباب سکه را شاهد بودیم، گفت: حباب سکه با ۶۰ هزار تومان افزایش در روز پنجشنبه به ۲۸۰ هزار تومان برای هر قطعه سکه رسید در حالیکه اول هفته حباب سکه ۲۲۰ هزار تومان بود.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: هفته گذشته برای سکه و طلا افزایش قیمت را داشتیم، البته تقاضایی در بازار ایجاد نشد و معاملات و داد و ستدها در حد معمول بود.

وی درباره پیش‌بینی بازار طلا در هفته آینده گفت: نمی‌توان پیش‌بینی کرد که بازار در هفته آینده افزایشی باشد زیرا در هفته گذشته نوسانات برخلاف هفته‌های قبل از آن بود و این موضوع به مسائل سیاسی و اقتصادی دارد که قابل پیش‌بینی نیست و اظهارنظر در این خصوص مشکل است.

کشتی آرای ادامه داد: بسیاری تحلیلگران اعتقاد داشتند انس جهانی به ۱۹۰۰ دلار می‌رسد در حالیکه این اتفاق نیفتاد و برخلاف پیش‌بینی‌ها و اظهارنظرهای قیمت انس جهانی به زیر ۱۸۰۰ دلار رسید.

وی تصریح کرد: این روزها اتفاقات و متغیرها چنان به سرعت اتفاق می‌افتد که موجب می‌شود نتوانیم بازار را پیش‌بینی کنیم بنابراین اظهارنظر در مورد کاهش و افزایش درست نیست.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درخصوص عدم خرید سکه و طلا توسط فعالان نیز گفت: با توجه به اینکه وضعیت بازار نامشخص است بنابراین خریداران ریسک نمی‌کنند و از سوی دیگر چون تقاضایی افزایش نداشته، فروش و نقدینگی واحدها نیز کاهش یافته است. بنابراین به دلیل نبود نقدینگی واحدها نیز خرید نمی‌کنند.

بازار آرام و راکد طلا در هفته نخست آذرماه

 
 
223227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1576759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =