نیروگاه های تهران مازوت می سوزانند؟

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مدیرکل بهسازی نیروگاه و محیط زیست شرکت تولید برق حرارتی نوشت: در حال حاضر ۷ سال است که در نیروگاه‌های استان تهران از مازوت استفاده نمی‌شود.

علی اصغر عبدلی، مدیرکل بهسازی نیروگاه و محیط زیست شرکت تولید برق حرارتی گفت: اصلا هیچ نیروگاهی در تهران از سوخت مازوت استفاده نمی‌کند. آلودگی کلانشهرها هم ربطی به سوخت مازوت به خصوص در تهران ندارد.  ۷ سال است که در نیروگاه‌های استان تهران مازوت استفاده نمی‌شود.

عبدلی گفت: مازوتی که در اختیار نیروگاه‌ها و صنایع قرار می‌دهند، استاندارد نیست و دو تا سه درصد گوگرد دارد که در زمان احتراق اکسید می‌شود و ایجاد آلودگی می‌کند. به طور کلی برخی از نیروگاه‌ها که فاصله بسیاری با شهر و کلانشهرها دارند از مازوت و آن هم با مصرف خیلی پایین استفاده می‌کنند.

نیروگاه های تهران مازوت می سوزانند؟

مدیرکل بهسازی نیروگاه و محیط زیست شرکت تولید برق حرارتی گفت: در نیروگاه بعثت از سال ۹۳ که شیرهای سوخت مازوت آن‌ها بسته شده است، تاکنون یک لیتر مازوت هم در این مجموعه مصرف نشده است.

این مقام مسئول گفت: در نیروگاه منتظرقائم نیز از سال ۹۴ تاکنون سوخت مازوت مصرف نشده است، مازوت در نیروگاه‌ها منجر به عبور پارامترهای آلایندگی هوا و اکسیدهای گوگرد از میزان مجاز می‌شود که در حال حاضر برای حذف این آلاینده‌ها دو روش قبل از احتراق و بعد از احتراق برای حذف گوگرد از سوخت وجود دارد.

عبدلی در پایان گفت: اگر تنها در سه پالایشگاه کشور تجهیزات حذف گوگرد از سوخت مازوت نصب شود، امکان تامین سوخت با کیفیت برای تمامی نیروگاه‌های کشور فراهم خواهد شد.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1576769

برچسب‌ها