نماینده شهرکرد: هنوز دولت در مورد شفاف کردن تبادلات پولی اقدامی نکرده است

نماینده شهرکرد در مجلس گفت: ارز 4200 تومانی منجر به ایجاد شبکه بزرگی از رانت، فساد اقتصادی، امضاهای طلایی و فرصت‌های عجیب برای سودجویی انحصارطلبان شده که باید ضمن برخورد با آنها، عواید آن به جامعه هدف یعنی مستضعفین برسد.

احمد راستینه نماینده شهرکرد ، درباره حذف ارز 4200 تومانی اظهار داشت: ارز 4200 تومانی در طول چند سال اخیر منجر به ایجاد شبکه بزرگی از رانت و فساد اقتصادی شده و متأسفانه امضاهای طلایی را با خود به همراه آورده است، ضمن اینکه فرصت‌های عجیبی را برای سودجویی برخی از عوامل انحصارطلب به وجود آورده که بایستی سریعا با آن برخورد شود.

وی افزود: جراحی اقتصادی کشور یکی از ضرورت‌های جدی امروز اقتصاد ایران است که باید مردم با آن همراهی کرده و کمک کنند، ضمن اینکه نخبگان جامعه نیز باید برای تبیین این موضوع و شفافیت بیشتر در اقتصاد سخن بگویند.

نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز شفاف شدن مسائل اقتصادی ضرورت اظهارنظر دانشگاهیان، نخبگان اجتماعی و سیاسیون جامعه است و مجلس باید تمام قد در راستای کمک به دولت برای اصلاح شبکه اقتصادی به میدان بیایند.

نماینده مجلس: دولت و مجلس به‌دنبال حذف سودجویی انحصارطلبان واردات کالای اساسی هستند

راستینه گفت: سال گذشته در لایحه بودجه، دولت را مکلف کردیم که برای 6 ماهه دوم سال 1400 و در راستای شفافیت اقتصادی نسبت به حذف ارز 4200 تومانی و شفاف کردن تبادلات پولی کشور اقدام کند که متأسفانه اقدامی در این موضوع صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: دولت گذشته در این عرصه اراده‌ای برای عمل نداشت، اما دولت فعلی و جدید تصمیم گرفته جراحی‌های جدی اقتصادی انجام دهد که در این راستا شبکه نخبگانی و مردم بایستی همراهی کنند تا بتوانیم اقتصادی شفاف و به دور از رانت و امضاهای طلایی داشته باشیم.

نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: عواید حذف ارز 4200 تومانی باید به دست جامعه هدف برسد؛ حق نداریم یارانه‌ای بدهیم که به جامعه هدف نرسد و یا در اجرای برنامه به گونه‌ای عمل کنیم که طبقات مرفه جامعه چندین برابر از یارانه‌ها برخوردار شوند.

23217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1576929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =