خاطره گویی محمدمهدی طهرانچی از همراهی با شهید محسن فخری زاده

تسنیم نوشت: رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شخصیت تحولی شهید فخری زاده و تلاش او برای ایجاد علم تمدن ساز گفت: ترور دانشمندان هسته ای برای جلوگیری از مرجعیت علمی ایران است.

 محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد، در مراسم بزرگداشت شهید فخری زاده که در این دانشگاه  برگزار شد با اشاره به اینکه شهدای جهاد علمی ویژگی های خاصی دارند، گفت:  از دی ماه سال 88 که شهید علیمحمدی از میان ما رفت در همان لحظات اول همراه با شهید فخری زاده به منزلشان رفتیم، به شهید فخری زاده گفتم مسعود مظلوم بود و مظلوم رفت  اما نباید بگذاریم مظلوم بماند.  شاید یک سال بحث ما در محافل این بود که این شهید، شهید هسته ای است. دوستانش هم شک می کردند و روزگار غریبی بود.

وی افزود: یکسال بعد و ‌پس از شهادت دکتر شهریاری در هشتم آذر 89 عزیز دیگری در کمال خلوص و مجاهدت علمی از میان ما رفت. هنوز یکسال نشده بود که شهید رضایی نژاد هم به شهادت رسید و سالها بعد محسن شهید شد.‌ پیغام این بچه‌ها این است که محسن علمدار این میدان بود. 

رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه ما دانشگاهیان وظیفه داریم، ابعاد علمی این دانشمند و سایر دانشمندان را بیان کنیم، افزود: اگر کشور ایران مسیر عزت را در پیش گرفته آن را در کنار علم و کسب علم، طی می‌کند.

وی تاکید کرد: اگر کسی در کشور ما دانشمند می شود، آنجایی علمش کامل می شود که در لبه دانش قدم بر می دارد. مشاهده و تجربه هم در کنار آن است.‌ روش تجربی و علم نوین اساسا برای دنیای اسلام است.‌

رئیس دانشگاه آزاد  از این مراسم به عنوان بزرگداشت علم تمدن ساز یاد کرد و گفت: کتاب فلسفه اسلامی فیزیک که رونمایی می شود گویای این است که باید دنبال تحول باشیم، چون این شهید خودش اهل تحول به معنی کامل بود.

طهرانچی خاطرنشان کرد: این مراسم صرفا یادبودی برای عزیز از دست رفته ای نیست، می‌خواهیم شکرگذار خدا باشیم که چنین نعمتی به ما داد. این شهدا، شهدای عصبانیت آمریکا و اسراییل برای هسته ای شدن ما نیستند  بلکه ترور انها و تحریم ایران برای مرجع علمی نشدن ایران است. ما صدها شخصیت علمی داریم که صدها مقاله دارند؛ اما با  انها کاری ندارند. زیرا دنبال شخصیت ها و دانشمندانی هستند که نگاه علمی آنها مبنایی و برای دشمن قابل تحمل نیست.

وی اضافه کرد: جوانان و دانشگاهیان این سرزمین هرگز از خون این شهدا کوتاه نخواهند آمد و با قوت این مسیر را ادامه خواهند داد.

۲۳۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1577875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =