تکمیل روند سازش بحرین با اسرائیل با ورود سفیر تل‌آویو به منامه

ایرنا نوشت: در پی ادامه روند سازش و خیانت به آرمانهای فلسطین از سوی برخی از کشورهای عربی، «ایتان نائیه» اولین سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین پس از توافق عادی سازی روابط بین دو طرف، دیروز (دوشنبه) وارد منامه شد.

به گزارش امروز (سه شنبه) خبرگزاری «روسیا الیوم»، نائیه در صفحه توئیتر خود نوشت: من وارد منامه شدم، تا مأموریت خود را به عنوان سفیر اسرائیل در کشور بحرین آغاز کنم.

«خالد الجلاهمه» سفیر بحرین در سرزمینهای اشغالی فلسطین نیز اوت (مرداد ماه) گذشته به تل آویو وارد شد تا به عنوان اولین سفیر این کشور در اسرائیل، سمت خود را در دست بگیرد.

قرارداد سازش میان بحرین و رژیم صهیونیستی ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ با دلالی «دونالد ترامپ» رییس جمهوری سابق آمریکا امضا شد و این کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کرد.

به دنبال امضای این توافق در ۱۸ نوامبر گذشته وزرای خارجه رژیم اسرائیل و بحرین توافق کردند که سفارتخانه های خود را در منامه و تل آویو راه اندازی کنند.  

بحرین و اسرائیل توافق کردند که روابط دیپلماتیک خود را از طریق توافقنامه ۲۰۲۰ موسوم به «ابراهیم» که با میانجیگری ایالات متحده انجام شد، برقرار کنند.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1578004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =