نکات ساده اما فوق العاده برای گردش یکروزه در طبیعت

حتی اگر اهل سفر و چالش‌های منحصربه‌فرد آن نباشید، به‌خوبی می‌دانید که جورکردنِ بساطِ پیک‌نیک زمستانی، یک انتخاب پرریسک و جذاب است.

 سفر به قصدِ اجاره ویلا در زمستان یا سپری‌کردنِ یک روزِ فوق‌العاده پاییزی در ویلا کردان، می‌تواند  بهترین تضمین‌ انرژی فصل‌های سرد سال باشد.

در این میان فراموش نکنید که نمی‌شود بی‌گدار به آب زد و بدون اطلاع از شرایط گردش یک‌روزه در طبیعت، آن‌هم از نوعِ زمستانی‌اش! راهیِ مقصد شد. اولین گامی که باید در این راستا بردارید، آماده کردن چک‌لیستِ وسایل سفر است.

لیستی از ضروری‌ترین وسایل؛همه چیزهایی که گردش زمستانی را ماندگار می‌کنند

برای کمپینگ‌ها و گردش‌های یک‌روزه، در همه فصل‌های سال، نیاز به تهیه ابزاری است که فراموش‌کردن آن‌ها قابلیتِ از یاد بردن کل لذت‌های سفر را دارد!

به‌ویژه برای سفرهای زمستانی، نیاز به برنامه‌ریزیِ جدی‌تری برای کمپینگ در دل طبیعت خواهید داشت؛ نه این‌که طبیعت با گردشگران نامهربان باشد، نه! اما بهتراست خودمان با طبیعتِ شکننده و زودرنجِ زمستان مهربان‌تر رفتار کنیم و البته مجهزتر!

غذای گرم را جایگزین غذاهای بین راهی کنید

معمولا کمپینگ‌های یک‌روزه در دل طبیعت، به قصد چشیدن خوراکی‌های جدید نیست! بنابراین گردش‌های زمستانی را با غذاهای گرم خانگی سپری کنید تا هم خیال‌تان بابت سلامتِ آن‌ها راحت باشد و هم دغدغه تهیه غذا را در سرمای طبیعت نداشته باشید.

کیسه خواب و ابزارِ خواب به تعدادِ کافی

درست است که کیسه خواب به‌تنهایی برای گرم نگه‌داشتن شما در کمپینگ زمستانی کافی نیست، اما یکی از ضروری‌ترین ابزار پیکنیک در فصل سرد سال، در صورتی که قصد اجاره ویلا نداشته باشید، همین کیسه خوابِ نجات‌دهنده است! البته به کیسه خواب، تعدادی تشک ضخیم و مناسب فصل، به‌همراه چادرِ متناسب با تعداد همراهان را هم اضافه کنید تا خیال‌تان از بابت گرم‌بودنِ محل خواب راحت باشد.

پیکنیک و هیزم؛ جان‌پناهی برای سرمایی‌های مجلس

راستش را بخواهید کمپ‌زدن در زمستان بدون هیزم و آتش، محال‌ترین چیزی است که در تصور می‌گنجد! هیزم یکی از مهم‌ترین گزینه‌های چک‌لیست پیش از سفر است که باید توسط شخصِ خودتان تیک بخورد! چراکه پیداکردن هیزم در دامان طبیعت زمستانی مشکل است و البته بعید نیست که هیزم‌های خیس‌شده توانِ سوختن و گرم کردن شما را نداشته باشند. حضور پیکنیک برای گرم‌کردن غذا و تاحدی محیط هم ضرورتی است که نیاز به گفتن ندارد!

رعایت ایمنی در کمپینگ‌های زمستانی

یکی از مهم‌ترین کارهایی که از اقدامات پیش از پیکنیک‌های زمستانی است، چک‌کردنِ آب‌وهوا و میزان بارشی است که در انتظارِ شما است.

گرم‌ترین لباس‌های‌تان را برای پیکنیک زمستانی فراموش نکنید

لباس گرم برای کمپینگ زمستانی از اوجب واجبات است! پوشش‌تان را به‌نوعی انتخاب کنید که درصورت خیس شدن، آسان‌تر خشک شوند و البته معجزه دست‌کش و جوراب ضخیم را دستِ‌کم نگیرید.

چراغ قوه؛ قوتِ سفرهای زمستانی است

چراغ قوه یکی از ضروری‌ترین اقلام ایمنی سفر است؛ چه کمپینگِ یک‌روزه درپیش داشته باشید و چه صد روزه! بهتراست از سلامتِ باتریِ چراغ، پیش از گنجاندن در بارِ سفر اطمینان کافی داشته باشید.

انتخاب بهترین ییلاقات اطراف تهران؛ بهترین مقصدهای آنی برای گردش‌های زمستانی

یکی از دلایل کمپ‌زدن‌های یک‌روزه در دل  طبیعت، رویارویی با نفس پرندگان آوازه‌خوان و روشن‌شدنِ چشم گردشگران محترم به جمال طبیعت سرسبز است.

ییلاقات اطراف تهران

اگر بخواهیم روراست باشیم، در زمستان خبری از سبزی و تازگیِ مراتع و ییلاقات نیست و پرندگان به‌قدری یخ زده‌اند که توقع شنیدن آوازشان، توهمِ بزرگی است! حتی اگر به قصد اجاره ویلا یا اجاره آپارتمان مبله در تهران، به ییلاقات اطراف سفر می‌کنید، طوفان‌های غیرمنتظره یا شدت سرمای غیرقابل پیش‌بینی ممکن است آزاردهنده باشد.

اما برای عشاق کمپینگ و گردش، چندان فرقی نمی‌کند که با اجاره ویلا و دوری از شهر، زمستان را سپری می‌کنند یا تابستان را! البته که دیدن منظره ریزش برف یکی از باشکوه‌ترین صحنه‌هایی است که خدا به لطف زمستان خلق می‌کند.

فشم در شمیرانات تهران قرار دارد و یکی از بهترین محل‌ها برای تفریحات زمستانیِ یک‌روزه است. اگرچه از باغ‌های خوش آب‌ورنگ این منطقه در بهار و تابستان نمی‌توان چشم‌پوشی کرد، سفر به فشم و منطقه شمیرانات در زمستان هم با اجاره ویلاهای لوکس یا به صورت کمپینگ گردشگری، یکی از گرمابخش‌ترین تجربه‌های شما خواهد بود. آبشار یخی آبنیک که در زمستان برای یخ‌نوردی جان می‌دهد! یکی از بهترین تفریحات زمستانی فشم محسوب می‌شود.

دربند یکی دیگر از ییلاقاتی است که میانِ تهران و توچال از گردشگران دلبری می‌کند! دربند درکنار جاذبه‌های تفریحی بی‌شمار، روستاها و رودخانه‌های زیادی دارد که نظر گردشگران را جلب کرده است. البته آب‌وهوای دربند در زمستان مخصوص کسانی است که با سرمای شدید هوا انس دارند و ترجیح می‌دهند لذت کوه‌نوردی و شکم‌گردی در دربند را از خود دریغ نکنند!

پیک نیک پاییزی در کردان؛ خاطره این گردش برای همه عمر ماندگار است

روستای کردان از جذاب‌ترین ییلاقات اطراف تهران است که در فاصله کمی از شهر قرار گرفته است؛ به همین خاطر بسیاری از مسافران و گردشگرانی که ساکن شهر نیستند، می‌توانند ضمنِ اجاره آپارتمان مبله در تهران با مناسب‌ترین قیمت، اوقات خوشی را در ییلاقاتِ اطراف سپری کنند.

پیک نیک پاییزی در کردان

روستای کردان، تلفیق بی‌نظیر و هنرمندانه‌ای از معماریِ مدرن و طبیعتِ سنتی است. کوچه‌باغ‌های کردان بافتی قدیمی و خیره‌کننده دارند که این روستا را در کنارِ تفریحات متنوع، به یکی از تماشایی‌ترین ییلاقات اطراف تهران خصوصا در فصل پاییز تبدیل کرده‌اند.

کمپینگ‌های زمستانی با وجود یک‌روزه بودنش، مخصوصا اگر مقصدتان ییلاقات اطراف تهران باشد و به قصد اجاره ویلا کردان یا نواحی دیگر بارِ سفر بسته باشید، غافلگیرتان خواهد کرد.  این تجربه بی‌نظیر را از خودتان دریغ نکنید...به‌ویژه برای زمستانی که در راه است!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1578058

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =