۰ نفر
۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
قاچاق خاک از کشور صحت دارد؟

مهر نوشت: معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی قاچاق خاک از کشور را تکذیب کرد و گفت : اگر کسی مستندی در این زمینه دارد ارائه کند تا پیگیری کنیم.

علی مراد اکبری، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر مباحث مطرح شده درباره قاچاق خاک از کشور و نگرانی‌های ابراز شده از سوی برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: این بحث ۴ الی ۵ سال است که در کشور مطرح شده و کلیپ‌هایی نیز در این زمینه منتشر شده است که ما تمام آن کلیپ‌ها را به دقت بررسی کردیم و بر این اساس می‌توانم اعلام کنم چنین مسئله‌ای به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی بیان کرد: تا این لحظه مستندی مبنی بر اینکه در منطقه‌ای از کشور، خاک قاچاق می‌شود، به بنده نرسیده است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: حدود سه سال قبل نیز در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور وقت و نیروهای امنیتی این مسئله را مطرح کردیم و همکاران امنیتی ما نیز تأیید کردند که خاک از کشور قاچاق نمی‌شود.

اکبری افزود: البته درباره خاک صنعتی اجازه صادرات وجود دارد که آن مسئله نیز قوانین خاص خود را دارد و باید با مجوز صورت بگیرد.

قاچاق خاک از کشور صحت دارد؟

وی عنوان کرد: بنده تأکید می‌کنم تا این لحظه هیچ نامه محرمانه و غیر محرمانه و یا مستندی به دست ما نرسیده که خاک کشاورزی از ایران قاچاق می‌شود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: از کسانی که چنین مباحثی را مطرح می‌کنند درخواست می‌کنیم مستندات خود را به ما ارائه کنند تا پیگیری کنیم.

اظهارات معاون وزیر جهاد کشاورزی در حالی مطرح شده است که چندی قبل، سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست در مجلس شورای اسلامی گفته بود: شاهد تداوم قاچاق خاک از کشورهای حوزه خلیج فارس هستیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرده بود: نمایندگان خاصه در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان یا حتی شمال کشور و هرمزگان باید نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری نشان دهند؛ معمولاً چون بیشترین گزارشات از تخلفات قاچاق خاک در لایه‌های خبری درج می‌شود، خاصه باید به این موضوع ورود جدی‌تری داشته باشند.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1578091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =