هاآرتص: وزیر خارجه جدید آلمان حامی اسرائیل است

ایسنا نوشت: روزنامه هاآرتص نوشت که وزیر خارجه جدید آلمان از سرسخت‌ترین حامیان رژیم صهیونیستی است.

روزنامه هاآرتص در گزارشی با همکاری یک روزنامه نگار آلمانی نوشت: آنالنا بربوک، وزیر خارجه جدید آلمان به رغم اینکه رهبری حزب سبز را برعهده دارد که معمولا مواضع چپ گرایانه تندی دارد؛ اما از سرسخت‌ترین حامیان دولت اسرائیل و مخالف جنبش تحریم اسرائیل و منع سرمایه گذاری‌های بین‌المللی "بی.دی.اس" است.

در این گزارش آمده است: بربوک که ۴۰ سال دارد و اولین زن در پست وزیر خارجه آلمان است اعلام کرده که حق اسرائیل را در دفاع از خودش تایید می‌کند و مخالف جنبش بی‌.دی.اس است. کمپین انتخاباتی وی در اصل بر مسائل تغییرات آب و هوایی جهانی متمرکز بود و همین مساله باعث شد تا این حزب ۱۴.۹ درصد از آرای رای دهندگان آلمانی را به دست آورد و این بالاترین میزانی است که حزب سبز آلمان به آن دست یافته است.

در این گزارش آمده است: بربوک طی تجاوز اخیر اسرائیل به غزه در ماه مه شلیک موشک به سمت اسرائیل از سوی حماس را محکوم و اعلام کرد "در این زمان‌های دشوار ما در کنار اسرائیلی‌ها هستیم." همچنین مثل آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان اعلام کرد که امنیت اسرائیل بخشی از امنیت آلمان است است. وزیر خارجه جدید آلمان در موضع خود نسبت به جنبش تحریم اسرائیل همان موضع صهیونیست‌ها را دارد که معتقدند فعالیت این جنبش ضد یهودی است. بربوک طی دیدارش با نمایندگان شورای مرکزی یهودیان آلمان در ماه سپتامبر اعلام کرد:" ما به عنوان یک اروپایی، یک آلمانی و از حزب سبز با تحریم اسرائیل مخالفیم زمانی که اسرائیل را تحریم می‌کنید شما موضعی در مخالفت با یهودیان گرفته‌اید.

حزب سبز آلمان با رهبری بربوک در انتخابات اخیر در جایگاه سوم قرار گرفت. این حزب دومین حزب بزرگ در ائتلاف دولتی اولاف شولتس، رهبر حزب سوسیال دموکراتیک آلمان است. شولتس ائتلاف دولتی خود را با حزب سبز و حزب دموکراتیک تشکیل خواهد داد.

در گزارش هاآرتص آمده است: کلیات ائتلاف دولتی آلمان راهکار تشکیل دو کشور را در مرزهای ۱۹۶۷ تایید می‌کند؛ اما این مساله را به خواسته‌های فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها مشروط کرده است: "از جانب فلسطینی‌ها ما انتظار پیشرفت به سمت دموکراسی و حاکمیت قانون و حقوق بشر را داریم و این در گرو توقف خشونت علیه اسرائیل است. ما خواهان توقف شهرک سازی هستیم که از نظر قوانین بین‌المللی غیرقانونی است."

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1578501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =