میکروفون باز، رسوایی در کمیته بررسی «طرح صیانت» را افشا کرد

اعتماد نوشت:چند ماه پیش در نخستین جلسات شورای شهر ششم و در جریان انتخاب شهردار جدید پایتخت باز بودن میکروفون و پخش سخنان چمران حاشیه آفرید . سه‌شنبه همین هفته نیز در جریان برگزاری دهمین نشست کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس تکرار شد.

میکروفون رییس و یکی، دو عضو هیات رییسه کمیسیون مشترک درست زمانی برخلاف خواست هیات رییسه این کمیسیون روشن ماند و حرفهای درگوشی‌ آنان را ضبط کرد که نوبت به رای‌گیری نهایی کمیسیون درباره دو پیشنهادی رسیده بود که ازسوی دو عضو این کمیسیون و به‌ منظور تعیین‌تکلیف این طرح جنجالی مطرح شده بود، آن‌هم در حالی که این نشست همزمان تصویربرداری نیز می‌شده و اساسا ماجرای انتشار صحبت‌های ناخواسته دو، سه عضو هیات رییسه کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح صیانت وقتی به فضای عمومی رسید که ویدیویی کوتاه از نشست اخیر این کمیسیون مشترک ازسوی کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر و خیلی زود به یکی از بحث‌های داغ کاربران تبدیل شد.

ویدیویی که اگرچه تصویر آن، حاوی اتفاق و رویداد خاصی نیست اما صدای آن - که به صحبت‌های رییس و یکی، دو نفر از اعضای هیات رییسه کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح صیانت، آن‌هم در شرایطی که نسبت‌به روشن ماندن میکروفون‌شان بی‌اطلاعند، اختصاص دارد-علاوه ‌بر آنکه ازسوی برخی ناظران به ‌عنوان نشانه‌ای از ناآشنایی بعضی نمایندگان با روند و سازوکار پیشبرد امور در پارلمان مطرح شده، در عین حال شاهدی است بر این مدعا که هیات رییسه کمیسیون مشترک در رای‌گیری مهم روز گذشته این کمیسیون اعمال‌نظر کرده و به این تعبیر، مرتکب تخلف از آیین‌نامه داخلی مجلس شده است.

  بر این اساس بنابر آنچه در گفت‌وگوهای یکی، دو عضو هیات رییسه کمیسیون مشترک با رییس این کمیسیون به گوش می‌رسد، این نمایندگان که ظاهرا از طیف حامیان طرح صیانت نیز هستند، از رییس کمیسیون می‌خواهند دو پیشنهادی که باید به رای گذاشته شود، به‌نحو و با ترتیبی به رای بگذارد که خواست‌شان محقق شود.

آنجا که ابتدا صدایی خطاب به رییس جلسه می‌گوید: «ابتدا پیشنهاد دوم را به رای بگذارید؛ چون رای نمی‌آورد!» همزمان در حالی که صدای فرد دیگری نیز به گوش می‌رسد که به صدایی آرام، آنچه را که نفر نخست خطاب به رییس کمیسیون می‌گوید، تایید می‌کند، صدای نخست در توضیحات تکمیلی با بیان اینکه «2 پیشنهاد بیشتر نیست»، خطاب به رییس جلسه می‌گوید: «اگر پیشنهاد دوم رای نیاورد، پیشنهاد اول هم رای نخواهد آورد.»

جالب آنکه در ادامه وقتی صدایی که ظاهرا از آن رییس جلسه است، از این می‌پرسد که «کدام‌یک از دو پیشنهاد به نفع ماست»، صدای نفر سوم به گوش می‌رسد که ضمن تایید آنچه ازسوی نفر نخست مطرح شده، می‌گوید: «همین خوب است! دیگر حرفی از ماده 142 هم نمی‌زنیم؛ این‌طور نظر خودمان تصویب می‌شود.» 

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1578631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    478 5
    نهایت پستی آدمهای دروغگو خدا جای حق نشسته و آدمهای دروغگو رو در جایی که فکرشو نمی کنند رسوای عالم می کنه
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    464 8
    مجلس انقلابی!!!!
  • عرشیا IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    329 9
    کیهان احتمالا نظری در مورد این رسوایی ندارد ؟ معلومه که نه ،کی بود کی بود من نبودم..‌.‌
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    354 6
    نیازی به باز بودن میکروفون نیست. دست این افراد برای مردم رو شده و می‌شناسنشون.
  • CA ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    خدا هست
  • مهندس IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    446 8
    چهار نفر هشتاد میلیون رو به گروگان گرفتن هر غلطی میخوان میکنن... وای از حماقت که جه به سر جماعتی میاره... هشتاد میلیون!!!!
  • علی IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    323 1
    خداراشکر آبروشون پیش ملت رفت انشالله ازاین بیشترهم میره خداباملته
  • محمد IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    167 3
    طرح خیانت اجراشده اینترنت ایرانسل واینترنت همراه اول واینترنت خانگی مبین نت ماشدیدا کندشده
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    220 4
    هر چه بگندد نمکش می زنند وای از ان روز که بگندد نمک متاسفیم که باز دارندگی وجود ندارد
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    171 3
    بعله دیگه،غیر از این بود،عجب داشت
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    247 7
    پشت تریبوناشون مدام به ملت میگن اتقولله!! بعد ۴ نفری میشینن نقشه میکشن برا ۸۰ میلیون آدم، تقوا رو هم میذارن پشت در!! خیر نبینین.
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    223 5
    شما فکر کردید اینترنت را محدود کنید مردم بی کفایتی شما را نمی بینند، هر روز که می رن تو سوپر مارکت خیلی چیزها مشخص میشه؟؟ جمع کنید این حرف ها را یکم به فکر دقدقه های اصلی مردم باشید آنموقع خیلی از این اعتراضات که در فضای مجازی دست به دست میشه وسط خیابان ها به جریان خواهد افتاد شما هم آنقدر آدم باهوشی هستید که این کار را نکنید، فقط می خواین مردم را سرگرم کنید!!!
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    کار خوبی میکنن
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      89 2
      کار خوبی برا تو من میکنن نه ما که با اینترنت نان در میاریم ، تو شکم سیری
  • ناشناس IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    152 5
    آقایون باصطلاح نماینده مردم تو فقر وفلاکت دارن زندگی میکنن شما فکر صیانت هستین؟ اگه راست میگین جلوی گرانی‌های افسار گسیخته رو بگیرین حقوق بگیران نجومی که خودتون هم جزو اونها هستین رو صیانت کنین اینترنت باعث بدبختی نیست دیگه دست از کارهای بیهوده بردارین وفکر اساسی به حال مملکت ویرانه کنین
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    150 5
    این افراد که موافق طرح صیانت هستن باید توسط وزارت اطلاعات تحت نظر قرار بگیرن مشخص نیست دارن چکار میکنن که انقدر از رسوایی میترسن این رسوایی که دیدید تازه بخش کوچکی از این خیانت ها بود اینجا میکروفن باز بود شنیدید خیلی خیانت ها هرروز اتفاق می افته که کسی نمی‌بینه حالا فهمیدید انقلابی و غیر انقلابی فرقی نداره اگر نفهمیدی صبر داشته به زودی حتما میفهمی