اولین سایت 5G دولت سیزدهم هم توسط ایرانسل راه‌اندازی شد

وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، ظهر روز سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰، طی مراسم بازدید از ساختمان مرکزی ایرانسل، نخستین سایت نسل پنج تلفن‌همراه در دوران وزارت خود را به صورت آنلاین افتتاح کرد.

در این مراسم، همچنین برای اولین بار در ایران، خدمات پیشرفتۀ نسل چهارم تلفن‌همراه (LTE-Pro) از طریق این سایت به مشترکان ایرانسل ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، هشتمین سایت تجاری 5G اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، در یک منطقۀ پرترافیک در شهر «اندیشه» واقع در غرب استان تهران، با هدف ارائه بهترین تجربه زندگی دیجیتال به مشترکان ایرانسل در این منطقه، راه‌اندازی شده است.

سایت 5G ایرانسل در شهر اندیشه، نخستین سایت ایرانسل است که روی فرکانس جدید ۲.۳ گیگاهرتز راه‌اندازی می‌شود. به جز فناوری 5G، فناوری‌های Massive MIMO و LTE Pro (برای اولین بار در ایران) نیز از طریق این سایت، به مشترکان ایرانسل ارائه می‌شوند.

این سایت، نخستین سایت نسل پنج تلفن‌همراه است که در دوران دولت سیزدهم و وزارت دکتر عیسی زارع‌پور، راه‌اندازی می‌شود و با بهره‌برداری از آن، ایرانسل همچنان رکورددار سرعت اینترنت و تعداد سایت 5G در ایران است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سخنان خود در این مراسم با اشاره به راه‌اندازی سایت 5G ایرانسل در شهر اندیشه، گفت: ما پیش از افتتاح این سایت، برای اطمینان بیشتر، یک تیم تحقیق را به محل سایت فرستاده و سرعت نسل پنج دریافتی از این سایت را بررسی کردیم. مردم ما شایسته سرعت چند گیگابیت بر ثانیه هستند که اگر دست به دست بدهیم، این مهم، شدنی است.

ایرانسل که در ادامۀ رویکرد خود مبنی بر ارائۀ جدیدترین فناوری‌های جهانی در ایران، از سال ۱۳۹۵، مطالعه روی فناوری نسل پنج را با همکاری مراکز دانشگاهی داخلی و شرکت‌های معتبر بین‌المللی آغاز کرده بود، پس از آن که در ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ با حضور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، نخشستین آزمایش شبکۀ کامل نسل پنج تلفن‌همراه در ایران را انجام داد، موفق شد تا در اول مرداد ۱۳۹۹، برای نخستین بار در ایران، خدمات 5G را به صورت تجاری عرضه کند.

نخستین سایت تجاری نسل پنج ایران و ایرانسل، اول مرداد ۱۳۹۹ در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، توسط رئیس‌جمهوری و در حاشیه جلسه هیأت دولت، به صورت آنلاین افتتاح شد.

هفتم مرداد ۱۳۹۹، دومین سایت تجاری 5G ایران در ساختمان مرکزی ایرانسل و در حضور خبرنگاران، توسط دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل رونمایی شد و ۲۱ آبان ماه نیز، سومین سایت تجاری نسل پنج ایران که نخستین سایت outdoor نسل پنج بود، با حضور مدیرعامل ایرانسل در دانشگاه تربیت‌مدرس به بهره‌برداری رسید.

چهارمین سایت تجاری نسل پنج ایران در بوستان آب و آتش تهران (پل طبیعت)، ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۹، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات و مدیرعامل ایرانسل، در غرفه ایرانسل در نمایشگاه اینترنت اشیا، به صورت آنلاین افتتاح شد و خدمات آن در اختیار عموم مردم قرار گرفت‌.

زارع پور سایت 5G | ایرانسل

پنجمین سایت 5G ایران و ایرانسل نیز، سوم اسفند ماه ۱۳۹۹، با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) و مدیرعامل ایرانسل، در محوطه باز شهرداری شیراز افتتاح شده و در اختیار مردم این شهر قرار گرفت.

ششمین سایت نسل پنج ایرانسل هم، سه‌شنبه ۱۹ اسفند ماه ۱۳۹۹، با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و مدیرعامل ایرانسل، در این جزیره افتتاح شد.

هفتمین سایت 5G ایرانسل هم، چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹، در محوطۀ باز دانشگاه فردوسی مشهد و با حضور معاون استاندار خراسان رضوی، مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) منطقه شمال شرق و مدیرعامل ایرانسل، راه‌اندازی شده و خدمات آن در اختیار زائران و مجاوران آستان قدس رضوی و پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد قرار گرفت.

ایرانسل، در روز اول مرداد ۱۴۰۰ و همزمان با نخستین سالروز راه‌اندازی تجاری شبکه نسل پنج خود، موفق شد تا بار دیگر، رکورد سرعت اینترنت در ایران را به نام خود ثبت کند و در حضور رسانه، به سرعت ۳.۹۰۹ گیگابیت بر ثانیه، در شبکه واقعی و تجاری نسل پنج، دست یابد.

ایرانسل هم‌اکنون، با داشتن هشت سایت تجاری نسل پنج، رکورددار سرعت و تعداد سایت‌های تجاری 5G در ایران است و در صورت رفع دغدغه تخصیص فرکانس، آماده است تا برنامۀ توسعه شبکه نسل پنج خود را با سرعتی بیش از پیش، در ایران ادامه دهد.

ایرانسل، اولین ارائه‌دهندۀ 5G در ایران، همزمان با گسترش پوشش شبکه  نسل پنج، مطالعه بر روی نسل ششم تلفن‌همراه یا 6G را نیز از آغاز سال ۱۳۹۹ با همکاری مراکز معتبر دانشگاهی و تأکید بر بومی‌سازی این فناوری آغاز کرده است.

دکتر بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل، در نشست خبری پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن‌همراه ایرانسل، با اشاره به ثبت رکورد ۱۶.۸ پتابایت برای مصرف روزانه دیتا در شبکه این اپراتور، گفت: ایرانسل به دنبال ورود به نسل ۵.۵ تلفن‌همراه است.

دکتر عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، بعدازظهر روز سه‌شنبه 9 آذر 1400، از ساختمان مرکزی ایرانسل بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات ایرانسل در توسعه  زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات، راهکارهای هوشمند ایرانسل مبتنی بر فناوری‌های نوین، اقدامات ایرانسل در حوزه توانمندسازی کسب‌وکارهای دیجیتال، ارائه خدمات دیجیتال و نیز اقدامات ایرانسل در حوزه تحقیق و توسعه، نوآوری و بومی‌سازی قرار گرفت.

در این مراسم، همچنین هشتمین سایت 5G ایرانسل، مدرسۀ ایرانسل در روستای توحیدآباد خاش، سایت ارتباطی روستایی (USO) ایرانسل در استان مازندران افتتاح و فرمان آغاز عملیات عمرانی مرکز سوئیچینگ دادۀ ایرانسل در غرب کشور، به صورت آنلاین صادر شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1578700

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =