۰ نفر
۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
تدوین برنامه تحولی در استان یزد

استاندار یزد با اشاره به تدوین برنامه تحولی در استان یزد گفت: مهمترین بندهای این برنامه را معدن، گردشگری، مسکن، آب و توازن استانی تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، مهران فاطمی در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان یزد گفت: در حالی که سهم استان یزد از آب انتقالی ۹۸ میلیون مترمکعب است، به صورت متوسط سالانه ۵۵ مترمکعب آب به استان یزد رسیده و سهم سال گذشته ۶۵ میلیون مترمکعب بود.

وی افزود: از این ۶۵ میلیون مترمکعب که سال گذشته به یزد آمد، ۵۶ میلیون مترمکعب به صورت مستقیم به اداره آب و فاضلاب تحویل داده شد، چهار میلیون مترمکعب از آن به روستاهای ورزنه، پادگان‌ها و نیروگاه‌ها در طول مسیر و همچنین ۲ میلیون مترمکعب به دلیل فرسودگی شبکه و تعمیرات و ... هدر می‌رود.

استاندار یزد ادامه داد: سه میلیون مترمکعب هم با ۱۲ میلیون مترمکعب آب شور به عنوان آب تلفیقی در اختیار صنعت قرار می‌گیرد.

وی افزود: کل مصرف آب صنعت در استان یزد ۵۷ میلیون مترمکعب است که ۹.۸ میلیون مترمکعب از خط انتقال آب گرفته شده و از این ۹.۸ ملیون مترمکعب هم ۵ میلیون آن صرف شرب کارگران و ... می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان یزد پایین‌ترین سرانه مصرف آب شرب و بهداشت کشور را دارد، تصریح کرد: مدیریت مصرف آب از اهمیت فراوانی برخوردار است، چرا که معمولا از ۱۳۰ میلیون مترمکعب آب شرب و بهداشت استان یزد، ۶۰ میلیون مترمکعب آن قابلیت پساب را دارد.

وی با اشاره به تدوین برنامه تحولی در استان یزد خاطرنشان ساخت: این برنامه در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد، اما مهمترین بندهای آن را معدن، گردشگری، مسکن، آب و توازن استانی تشکیل می‌دهد.

استاندار ادامه داد: در بحث معدن، استراتژی سنگ تا قطعه را مدنظر قرار داده و دیگر خبری از خام فروشی نخواهد بود، در بخش گردشگری هم به دنبال منطقه آزاد گردشگری بودیم که با توجه به موانع قانونی، منطقه ویژه گردشگری را دنبال می‌کنیم.

فاطمی افزود: سهم استان یزد از ساخت مسکن هم ۵۳ هزار سهم است که باید در مدت چهار سال ساخته شودو مساله دیگر هم توازن استانی است که متاسفانه در برخی شهرستان‌ها حتی یک بیمارستان هم وجود ندارد که باید این مشکلات حل شود.

وی از راه اندازی شورای اقتصاد دانش بنیان خبر داد و گفت: یزد رتبه چهارم را در صنعت کشور دارد، اما با آمار بیکاری بیش از ۴۰ هزار نفر روبروست و حل این مشکل در گرو توجه به مراکز دانش بنیان است.

استاندار یزد از علم و فناوری به عنوان خط قرمز رسانه‌ها یاد کرد و اظهار داشت: اگر بخواهیم استان یزد همچنان پایدار بماند باید به اقتصاد دانش بنیان توجه ویژه‌ای داشته باشیم و ریل گذاری استان یزد به سمت این اقتصاد بوده و یزد باید در این مسیر به سوی توسعه گام بردارد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1578779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =