باقری کنی: آخرین هماهنگی‌ها بامورا انجام شد؛ منتظر پاسخ منطقی طرف‌ها هستیم

مذاکره کننده ارشد کشورمان پس از دیدار با انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام را تائید و بیان کرد: آخرین هماهنگی‌ها در خصوص برگزاری این نشست با آقای مورا انجام شد.

به گزارش خبرآنلاین، باقری ظهر جمعه  در پاسخ به این سووال که آیا درباره متن پیشنهادی ایران به گروه ۱+۴ هم صحبت شد اظهار داشت: قرار شد دیدگاه طرف مقابل را در نشست کمیسیون مشترک بشنویم.

بر اساس اعلام اتحادیه اروپا به خبرنگاران مستقر در وین، نشست کمیسیون مشترک برجام ساعت یک عصر به وقت وین (۱۵ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) در هتل کوبورگ برگزار می‌شود.

این نشست به درخواست طرف‌های اروپایی تشکیل شده که خواستار مهلت برای بازگشت به پایتخت‌ها و بررسی متون پیشنهادی ایران هستند.

ایران چهارشنبه شب متن پیشنهادی خود را در قالب دو موضوع لغو تحریم‌های ظالمانه و مسائل هسته‌ای به طرف‌های مقابل ارائه داد. باقری دیروز به خبرنگاران گفت که اگر طرف‌های مقابل برای استمرار گفت‌وگوها آماده باشند،‌جمهوری اسلامی ایران هیچ مانعی در این زمینه ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد که طرف‌های مقابل بتوانند در کوتاه‌ترین زمان به یک جمع‌بندی برای ورود به گفت‌وگوهای جدی با جمهوری اسلامی ایران برسند.

به گزارش فارس،  علی باقری کنی همچنین  در گفت‌وگو با شبکه قطری «الجزیره» توضیحاتی درباره دو پیش‌نویس طرف ایرانی ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، مذاکره‌کننده ارشد ایران اظهار داشت: «پیشنهادهای ایران به قدرت‌های جهانی را نمی‌توان رد کرد و این پیشنهادها بر اساس بندهای توافق سال ۲۰۱۵ هستند».

علی باقری ادامه داد: «ما پیشنهاد سومی نیز داریم که پس موافقت قدرت‌های جهانی با دو پیشنهاد اولیه بلافاصله آن‌ها را ارائه خواهیم کرد.برخی از بازیگران خارجی تلاش می‌کنند گفت‌وگوها را متوقف کنند».

باقری تأکید کرد: «اسرائیل خواب حمله به ایران را نیز نخواهد دید چراکه این به معنای پایان [این رژیم] خواهد بود».

مذاکره‌کننده ارشد ایران همچنین با خبرنگار شبکه المیادین مصاحبه کرد و اظهار داشت: «از زمانی که دو پیش‌نویس را ارائه کرده‌ایم، با دیگر طرف‌ها در اروپا چند نشست برگزار کردیم. ما انتظار داریم که دیگر طرف‌ها پاسخ حقوقی و ادله منطقی خود را به پیشنهادهای ما ارائه کنند».

علی باقری اضافه کرد: «ما در حال مذاکره برای دست‌یابی به یک توافق کلی هستیم تا شرایط برای بازگشت عضو خارج شده از توافق فراهم شود. سعی ما بر آن است که تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا را رفع کنیم».

باقری همچنین گفت: «اگر طرف مقابل اقدامات ناقض توافق را لغو کند، ما برای تعلیق اقدامات جبرانی خود آماده هستیم».

فارس همچنین به نقل از اسکای نیوز  و به نقل از یک مذاکره کننده ایران گزارش داد: دور فعلی مذاکرات امروز متوقف می‌شود تا کشورهای اروپایی بتوانند پیشنهادات ارائه شده ایران را بررسی کنند.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1579067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =