مدارس اینترنت و ارتباطات در خاش افتتاح شد

ایرانسل در ادامۀ پروژه‌های سرمایه‌گذاری اجتماعی (CSI) خود برای ساخت و بازسازی مدارس در مناطق کم‌برخوردار کشور، این بار دو مدرسه را در روستای توحیدآباد خاش در استان سیستان و بلوچستان احداث کرد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، این دو مدرسه، با عنوان مدارس «اینترنت و ارتباطات»، شامل یک مدرسۀ دخترانه و یک مدرسۀ پسرانه است.

آیین افتتاح این دو مدرسه، سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰، با حضور آنلاین دکتر عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، دکتر صادق عباسی شاهکوه معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، مهندس حمید فتاحی معاون وزیر، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، مهندس ایرج روحی مشاور وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی و مجری طرح خدمات عمومی اجباری و دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل و نیز حضور مدیرکل ارتباطات و فناوری‌اطلاعات استان سیستان و بلوچستان، مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، نماینده فرماندار خاش، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان و مدیران محلی در محل این مدرسه، برگزار شد.

مدرسه سازی خاش سرمایه گذاری اجتماعی CSI | ایرانسل

پیرو درخواست مردم روستای توحیدآباد خاش و قول مساعد وزیر وقت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات طی سفر به این روستا، ایرانسل به عنوان اپراتور اصلی در توسعۀ ارتباطات روستاییِ استان در پروژۀ USO، با تقبل ۱۰۰ درصدی هزینۀ ۳۰ میلیارد ریالی ساخت این دو مدرسه، این مراکز آموزشی را با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، احداث کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، هنگام افتتاح این مدارس، طی سخنانی، با تشکر از ایرانسل که با افتتاح این مدرسه، شادی را به دانش‌آموزان عزیز هدیه کرده است، ابراز امیدواری کرد روزی برسد که همۀ روستاهای ایران اسلامی، مدارسی در شأن فرزندان این کشور داشته باشند.

مدرسه سازی خاش سرمایه گذاری اجتماعی CSI | ایرانسل

مدیرعامل ایرانسل نیز در آیین افتتاح این مدارس، با اشاره به اهمیت پروژه‌های سرمایه‌گذاری اجتماعی (CSI) در ایرانسل، احداث این مدارس را نیز در همین راستا دانست و بر ادامۀ این روند، تأکید کرد.

مدارس «اینترنت و ارتباطات» در روستای توحیدآباد بخش پشتکوه گیابان شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان احداث شده است. هر یک از این مدرسه‌ها، سه کلاس دارند و به امکانات آموزشی، بهداشتی و ورزشی مجهزند.

عملیات عمرانی احداث این مرکز آموزشی، ۲۰ دی ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شد و تجهیز آن، پیش از آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱، به اتمام رسید. این دو مدرسه، از اول مهرماه ۱۴۰۰ در خدمت تحصیل دانش‌آموزان قرار گرفت و  ۹ آذر ۱۴۰۰ با حضور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، رسماً افتتاح شد.

با بهره‌برداری از این دو مدرسه در روستای توحیدآباد، ظرفیت آموزشی برای ۱۳۰دانش‌آموز فعلی دختر و پسر این روستا و روستاهای همجوار در مقاطع اول و دوم متوسطه، ایجاد شده است.

ایرانسل، پیش از این نیز در راستای مسؤولیت اجتماعی خود و ترویج مدرسه‌سازی، در پی وقوع سیل ویرانگر فروردین ماه ۱۳۹۸، ایرانسل با هدف رفع موانع آموزشی در مناطق سیل‌زدۀ استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان، ۷ مهر ماه ۱۴۰۰، یک دبیرستان پسرانه را در شهر سیمین‌شهر، واقع در شهرستان سیل‌زدۀ گمیشان در استان گلستان احداث کرده بود.

اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، در همین راستا، در مهر ماه سال ۱۳۹۹، یک دبیرستان دخترانه را در شهر سیل‌زدۀ «ویس» در استان خوزستان راه‌اندازی کرده بود. در مهر ماه سال ۱۳۹۸ نیز، سه پروژۀ احداث و بازسازی مدارس توسط ایرانسل، در شهرهای سیل‌زدۀ پلدختر و معمولان در استان لرستان، افتتاح شده بود.

ایرانسل علاوه بر مشارکت در ساخت و بازسازی مدارس، سال گذشته، تفاهم‌نامه‌ای را نیز با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برای مشارکت فعال در پویش «آجر به آجر» منعقد کرد.

«آجر به آجر» عنوان پویشی است که با هدف گسترش و توسعۀ فرهنگ مشارکت مردمی در امر مدرسه‌سازی، به ‌منظور حضور افراد خیّر با هر سطح از توان مالی، برای سهیم شدن در مدرسه‌سازی، آغاز شده است. در قالب این طرح، آحاد جامعه با هر میزان درآمد و در هر سطح و طبقه‌ای، می‌توانند تنها با اهدای هزینۀ خرید حتی یک آجر، در مدرسه‌سازی سهیم شوند و کمک‌های خود را مستقیم و بی‌واسطه به جامعۀ خیرین مدرسه‌ساز کشور منتقل کنند تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل جا نماند و بتواند در مدرسه‌ای با کیفیت و امکانات مناسب تحصیل کند.

مدرسه سازی خاش سرمایه گذاری اجتماعی CSI | ایرانسل

بر اساس تفاهم‌نامۀ مذکور، ایرانسل با تأمین بستر فنی اهدای کمک‌های مردمی از طریق اختصاص کد دستوری #۲۴* ، مشارکت مردمی برای ساخت و بازسازی آجر به آجرِ مدارس را تسهیل می‌کند.

ایرانسل، نخستین ارائه‌دهندۀ 5G و رکورددار سرعت اینترنت در ایران، همچنین پیش از این، پروژۀ مدارس درخشان را برای تجهیز مدارس روستایی مناطق کمتر توسعه‌یافتۀ استان سیستان و بلوچستان، به امکانات ارتباطی و تجهیزات دیجیتال، اجرا کرده بود.

رویکرد ایرانسل در افتتاح این پروژه‌ها، به خصوص افتتاح مدارس، نه فقط موضوع احداث ساختمان، بلکه توجه به امر آموزش و کیفیت آن و فراگیری آموزش دیجیتال است.

ایرانسل بر اساس راهبرد خود در پروژۀ مدارس درخشان، با تجهیز مدارس ساخته و بازسازی شده، به امکانات دیجیتالی و ارتباطی، از طریق همکاری با سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه آموزش، تقویت کیفیت آموزشی این مدارس را نیز پیگیری می‌کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1579374

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =