صفر تا صد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را همراه وب وان باشید

با توجه به گسترش اینترنت در دنیای امروز و وجود مشکلاتی مانند ترافیک و کمبود وقت، مردم  زمان خود را با مراجعه حضوری و خرید از فروشگاه‌های سنتی هدر نمی‌دهند. تقریبا اکثر کسب و کارها محصولات خود را در فروشگاه اینترنتی نیز به فروش می‌رسانند. جستجو در اینترنت و پیدا کردن فروشگاه اینترنتی مورد نظر اولین اقدامی است که مردم برای خرید و تهیه محصولات مورد نیاز خود انجام می‌دهند.

با توجه به گسترش اینترنت در دنیای امروز و وجود مشکلاتی مانند ترافیک و کمبود وقت، مردم  زمان خود را با مراجعه حضوری و خرید از فروشگاه‌های سنتی هدر نمی‌دهند. تقریبا اکثر کسب و کارها محصولات خود را در فروشگاه اینترنتی نیز به فروش می‌رسانند. جستجو در اینترنت و پیدا کردن فروشگاه اینترنتی مورد نظر اولین اقدامی است که مردم برای خرید و تهیه محصولات مورد نیاز خود انجام می‌دهند. طراحی سایت فروشگاه اینترنتی مانند احداث شعبه جدیدی از فروشگاه شما می باشد. وب سایت فروشگاهی شما، محدودیت های مکانی و زمانی را برای مشتریان جهت خرید محصولات شما از بین می برد. در واقع با راه اندازی وب سایت فروشگاهی می توانید فعالیت خود را به صورت ۲۴ ساعته ادامه دهید. فروشگاه‌های اینترنتی مزایای بسیار زیادی دارند. برخی از این مزایا عبارتند از: جذب تعداد زیادی مشتری، عرضه بر مبنای تقاضا، حذف هزینه‌های خرید یا اجاره فروشگاه، امکان خرید آنلاین در تمام ساعات شبانه‌روز حتی در روزهای تعطیل و غیره. شرکت‌های زیادی در زمینه طراحی وب سایت فروشگاهی مشغول ارائه خدمات به کسب و کارهای مختلف هستند. در این مقاله قصد داریم درباره نکات مهم در طراحی و راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی صحبت کنیم.

برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی چه مراحلی باید طی شود؟‌

  •  طراحی اختصاصی

سایت فروشگاهی  شما باید دارای طراحی و رابط بصری عالی باشد که خرید آنلاین محصولات شما را برای مشتریان آسان کند. همه وب‌ سایت‌های فروشگاهی یکسان ایجاد نمی‌شوند و اگر می‌خواهید در تجارت آنلاین موفق شوید، شما به یک سایت تجارت الکترونیک سفارشی مدرن نیاز دارید که توسط متخصصان بسیار با تجربه طراحی شده باشد.

  • استفاده از یک درگاه پرداخت آنلاین امن

برای ساخت فروشگاه اینترنتی داشتن درگاه پرداخت آنلاین ضرورت دارد. این فروشگاه‌های آنلاین برای دریافت پول محصولات فروخته شده به مشتریان معمولا از روش‌های پرداخت آنلاین، پرداخت کارت به کارت و پرداخت در درب منزل استفاده می‌کنند. از بین روش‌های ارائه شده پرداخت آنلاین به دلیل راحتی و صرفه‌جویی در وقت طرفداران بیشتری دارد. درگاه پرداختی که برای فروشگاه آنلاین استفاده می‌شود باید از امنیت بالایی برخوردار باشد. فروشگاه‌های اینترنتی معتبر معمولا از دو درگاه پرداخت آنلاین استفاده می‌کنند. داشتن نماد اعتماد الکترونیک برای گرفتن درگاه مستقیم بانکی برای پرداخت آنلاین الزامی می‌باشد. در صورت نداشتن نماد اعتماد الکترونیک می‌توان از درگاه‌های واسطی که توسط سایت‌های مطمئن مانند آرین پال ارائه می‌شود، استفاده کرد. درگاه‌های واسط معمولا یک درصد از مبلغ تراکنش‌ها را به جای کارمزد دریافت می‌کنند.

  • دریافت نماد اعتماد الکترونیک

یکی از مهمترین مراحل طراحی وب سایت فروشگاهی دریافت نماد اعتماد الکترونیک از سازمان صنایع و معادن است. پس از مراجعه به سایت ای نماد، ثبت نام در این سایت و امضای تعهدنامه محضری و ارسال آن به سازمان ای نماد، نماد اعتماد الکترونیک سایت فروشگاهی صادر خواهد شد. بدون وجود این نماد امکان دریافت درگاه مستقیم بانکی وجود ندارد. سایت‌هایی که نماد اعتماد الکترونیک دارند، کاربران بیشتری را به خود جذب می‌کنند.

  • نصب گواهینامه SSL در فروشگاه آنلاین

وقتی برای فروشگاه اینترنتی گواهینامه SSL نصب می‌شود، تمام اطلاعات رد و بدل شده بین فروشگاه و کاربران رمزنگاری می‌شود. بعد از نصب این گواهینامه http موجو در کنار آدرس وب سایت فروشگاهی به https تبدیل می‌شود و به رنگ سبز در می‌آید. این امر به افزایش اعتماد مشتریان سایت منجر خواهد شد. نرخ تبدیل در سایت‌های دارای گواهینامه SSL در گوگل بیشتر است. این گواهینامه رتبه سایت را نیز بهبود می‌بخشد و کاربران بیشتری را به خود جذب می‌کنند. افزایش تعداد کاربران نیز با فروش بیشتر محصولات و کسب سود رابطه مستقیم دارد.

  • استفاده از روش‌های بازاریابی اینترنتی

با استفاده از روش‌های مختلفی می‌توان به بازاریابی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی کمک کرد. برای اینکه بدانید کدام روش بازاریابی برایتان تاثیر مفیدی دارد باید تمام روش‌های بازاریابی را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید. سپس مشخص کنید که در صورت استفاده از کدام روش نرخ تبدیل سایت افزایش خواهد یافت. سپس روش مناسب و مورد نظر انتخابی خود را برای افزایش فروش محصولات در سایت فروشگاهی استفاده کنید.

  • استفاده از خدمات سئو برای بهبود رتبه سایت فروشگاهی

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که سئو چیست؟ بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو (SEO) عمل ایجاد، بهینه سازی و مهندسی محتوای سایت است. در فرآیند سئو ما به موتورهای جست و جو کمک میکنیم درک بهتری از محتوای سایت داشته باشند تا بتوانند منطبق ترین پاسخ را برای جست و جو گران ارائه دهند. بعد از طراحی و راه‌اندازی سایت فروشگاهی باید با استفاده از خدمات سئو رتبه سایت را در موتورهای جستجو مانند گوگل بهبود ببخشید. سایت‌هایی که با استفاده از اصول سئو و بهینه‌سازی سایت در صفحه اول گوگل قرار می‌گیرند، از اعتبار بیشتری برخوردارند و مشتریان بسیار زیادی را به خود جلب می‌کنند. شرکت‌های معتبر زیادی وجود دارند که خدمات سئو را با کیفیت بالا و قیمت مناسب ارائه می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات سئو سایت روی لینک زیر کلیک کنید:

https://webone.co/fa/صفحه/سئو-سایت-افزایش-سئو-سایت-بهینه-سازی-سایت

  • تولید محتوای کاربرپسند

در طراحی سایت فروشگاهی فقط فروش محصولات و استفاده از درگاه پرداخت اهمیت ندارد. زیبایی سایت و محتوای آن نیز تاثیر بسزایی در جذب مشتری‌ها دارد. تولید محتوا به بازاریابی کمک شایانی می‌کند. ایجاد وبلاگ اختصاصی برای فروشگاه اینترنتی و ارائه محتواهای رایگان و جذاب در مورد محصولات و نکات مربوط به آن‌ها باعث اعتمادسازی و افزایش نرخ تبدیل خواهد شد. وقتی کاربران به محتوای یک سایت علاقه‌مند می‌شوند، ناخودآگاه نسبت به خرید محصولات ارائه شده در آن نیز ترغیب خواهند شد.

  • نمایش پیشنهادات ویژه در صفحات سایت

دقیقا مانند یک فروشگاه سنتی، در فروشگاه‌های اینترنتی نیز از بخش‌های بالا و پایین صفحات می‌توان به عنوان ویترین فروشگاه استفاده کرد و محصولات پیشنهادی را به مشتریان معرفی نمود. وقتی کاربر با ورود به سایت ویترین جذابی را مشاهده کند، به طور قطع به یکی از مشتریان تبدیل می‌شود. در ویترین سایت فروشگاهی می‌توان درباره جشنواره‌ها، مسابقات، تخفیف‌های دوره‌ای، پیشنهادات ویژه و غیره صحبت کرد و باعث جذب مشتری‌ها شد.

  • ایجاد امکانات مناسب برای فروشگاه اینترنتی

با ایجاد امکانات مناسب برای فروشگاه‌های اینترنتی مشتری‌ها در زمان خرید کالای مورد نظر خود احساس راحتی بیشتری خواهند داشت و به یکی از مشتری‌های ثابت تبدیل می‌شوند. حتی گاهی ممکن است سایت شما را به افراد دیگر نیز معرفی کنند. این امکانات عبارتند از: قابلیت فیلترگذاری و جستجو برای پیدا شدن سریع محصولات، ارائه روش‌های پرداخت متنوع، امکان نقد و بررسی محصولات سایت توسط کاربران، تنوع روش‌های ارسال کالای خریداری شده، مشاهده جزئیات محصولات به همراه تصویر، ارائه کدهای تخفیف و غیره.

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود را به وب وان بسپازید

 اگر قصد دارید برای فروش محصولات خود به صورت آنلاین یک سایت فروشگاهی طراحی کنید، به سایت شرکت طراحی سایت وب وان با آدرس اینترنتی webone.co مراجعه کنید و صفر تا صد طراحی وب سایت فروشگاهی خود را به این تیم بسپارید. وب وان در سال ۱۳۹۱ توسط چند تا از بهترین مهندسان نرم‌افزار فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت تاکنون تعداد بسیار زیادی وب سایت فروشگاهی موفق را با قیمتی بسیار مناسب راه‌اندازی کرده است.

تلفن: ۴۱۶۵۸ -۰۲۱

ایمیل: info@webone.co

آدرس: میدان آرژانتین-خیابان بخارست - خیابان دوم - پلاک ۸ - طبقه ۴ -واحد ۱۰, تهران, ایران

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1579672

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =