انتقاد برخی نمایندگان مجلس از افزایش  ۱۰ درصدی حقوق کارمندان

مهر نوشت:برخی نمایندگان مجلس در تذکرات بودجه‌ای به دولت خواستار افزایش عادلانه حقوق کارمندان در بودجه ۱۴۰۰ شدند.

 در ادامه جلسه علنی روز  مجلس شورای اسلامی، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس در تذکر شفاهی خطاب به هیأت دولت گفت: در شرایطی که کماکان شاهد پرداخت‌های نامتعارف به برخی نورچشمی‌ها در شرکت‌های خاص هستیم و هر از چندگاهی حقوق‌ها و پاداش‌های نجومی، افکار مردم را آزار می‌دهد گویا دیواری کوتاه‌تر از کارمندان وجود ندارد.

تذکرات بودجه‌ای نمایندگان به دولت/ افزایش حقوق عادلانه باشد

بدری: افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان ناعادلانه است

نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متأسفانه زمزمه‌هایی از افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان در سال آتی به گوش می‌رسد، ادامه داد: این تصمیم عجولانه کاهش قدرت این قشر زحمتکش را به همراه دارد و طبقه متوسط جامعه را زمین‌گیر می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه اجازه ندهیم کارمندان بیش از این شرمنده خانواده خود شوند، عنوان کرد: نمایندگان مردم در خانه ملت در روزهایی که آتش تورم پیوسته در حال زبانه کشیدن است، به هیچ عنوان پای این جفای آشکار در حق کارکنان دولت را امضا نمی‌کنند.

چگینی: دولت در بودجه ۱۴۰۱ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را مدنظر قرار دهد

در ادامه گودرز چگینی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت : از دولت تقاضامندیم در بودجه سال ۱۴۰۰ به موضوع بازنشسته‌های لشگری، کشوری و تامین اجتماعی و همچنین همسان سازی حقوق بازنشسته ها توجه داشته باشد.

وی یادآور شد: دولت لایحه رتبه بندی فرهنگیان را به صورت جامع مورد توجه قرار دهد.

سرمدی: انتقاد از حذف ردیف‌های بودجه‌ای دانشکده‌های علوم پزشکی در مناطق محروم

در ادامه، کیومرث سرمدی نماینده مردم اسدآباد در تذکری شفاهی با استناد به اصل ۳ بند ۹ قانون اساسی، گفت: تمرکز زدائی محرومین را از حق خود از بیت المال بهره مند کند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اخیرا خبرهایی رسیده است که حکایت از آن دارد که سازمان برنامه و بودجه اقدام به حذف ردیف‌های بودجه‌ای دانشکده‌های علوم پزشکی مستقل بخشی از شهرهای کشور را به بهانه اصلاح ساختار بودجه و جبران کسری بودجه کرده است لذا راه اصلاح ساختار بودجه ظلم به مناطق محروم و دوردست نیست لطفا با بهره مندی از نظر کارشناسان، صاحبنظران، اقتصاد دانان و اهل نظر راهکارهای عملیاتی پیدا کنید.

21217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1579742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیرمحمد IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 2
    با تعیین افزایش 10 درصدی و سقف ناخالص حقوق اولا بی عدالتی شدیدی در دستگاههای اجرایی حاکم شده و میشود چراکه یک فرد مجرد با فردی که 4 یا 5 یا بیشتر عائله دارد یکسان و مهمتر از آن ارزش داشتن مسئولیت، دانش اداری و حتی دانشگاهی کاملا از بین خواهد رفت تعجب آوره الان کارکنان کم تجربه و فاقد مسئولیت با مدیران 30 ساله تقریبا در دریافتی برابر میگردند بواسطه عدم افزایش دریافتی مدیران و حتی عدم پرداخت مزایا به مدیران. آیا انگیزه ای باقی خواهد ماند.
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    2 0
    بجای حرف حرف حرف فقط حرفهایی که تو مجلس میزنید عمل کنید ممنون از تلاشتان ازقدیم گفتن سیر از گرسنه خبر نداره سواره از پیاده و بیراه نگفتن
  • علی حسینی IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    1 0
    دولت مدعی مظومان بشدت کسری بودجه دارد بهرنحوی شده میخاد عرض اندام نماید چون نمیتواند زیر آبی با این تصمیمات غلط باعث خواهد شد کارکنان قشر تحصیل کرده فراری ،قشر متوسط بیجاره و قشر ضعیف بدبخت تر و بیجاره تر شونداینها همه ضد ایرانی هستندو دشمن مزدم ایران