خرید ارزان‌ترین بیمه موتورسیکلت در سه سوت

موتورسیکلت از آن دسته وسایل  ‌نقلیه ‌موتوری است که به دلیل ماهیت و البته نوع استفاده راکبان، عامل اصلی بسیاری از تصادفات خواهد بود. هر روز در سطح شهر، موتورسوارانی را می بینیم که بدون داشتن کلاه‌ایمنی و بدون رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از لابلای خودروهای متوقف شده پشت چراغ قرمز عبور کرده و به مسیر خود ادامه می‌دهند.

موتورسیکلت از آن دسته وسایل  ‌نقلیه ‌موتوری است که به دلیل ماهیت و البته نوع استفاده راکبان، عامل اصلی بسیاری از تصادفات خواهد بود. هر روز در سطح شهر، موتورسوارانی را می بینیم که بدون داشتن کلاه‌ایمنی و بدون رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از لابلای خودروهای متوقف شده پشت چراغ قرمز عبور کرده و به مسیر خود ادامه می‌دهند. اکثر این موتورسواران گواهینامه رانندگی ندارند و در نتیجه نمی‌توان انتظار داشت که برای دریافت بیمه بدنه یا بیمه موتور نیز اقدام کرده باشند. به ‌این ‌ترتیب، حادثه همواره در کمین راکبان موتورسیکلت و البته سایر افراد خواهد بود. با توجه به ریسک بسیار بالای بروز حادثه در حین موتورسواری، خرید بیمه موتور می‌تواند راهکاری هوشمندانه برای جبران خسارات ناشی از تصادفات باشد. در همین راستا، پلیس راهنمایی و رانندگی علاوه‌بر دریافت گواهینامه، دریافت بیمه موتور را نیز اجباری کرده است. از طرفی، مالکان موتورسیکلت که برای دریافت بیمه شخص ثالث اقدام می‌کنند، باید گواهینامه موتور ارائه دهند. بنابراین این دو قانون در کنار یکدیگر باعث شده تا راکبان موتورسیکلت ترغیب به دریافت گواهینامه و بیمه شخص ثالث و در نتیجه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی شوند که خود عامل مهمی در کاهش تصادفات و خسارات مالی و جانی خواهد بود.

انواع پوشش‌های بیمه شخص ثالث موتور

در بیمه شخص ثالث موتور، بیمه‌گزار به‌عنوان شخص اول، شرکت بیمه‌گر به‌عنوان شخص ثانی و در نتیجه فرد زیان‌دیده در حادثه، شخص ثالث نامیده می‌شود که می‌تواند عابر پیاده یا راننده موتورسیکلتی دیگر باشد. با توجه به ماهیت بیمه شخص ثالث موتور، این نوع بیمه به‌صورت‌کلی خسارات مالی و جانی وارده را پوشش خواهد داد. پوشش‌های بیمه شخص ثالث موتورسیکلت به شرح زیر هستند.

- جبران خسارات مالی وارده به شخص ثالث در حادثه: بیمه‌گر موظف به پرداخت خسارات مالی وارده به شخص ثالث در حادثه خواهد بود.

- جبران خسارات جانی وارده به شخص ثالث در حادثه: خسارت جانی در یک حادثه رانندگی می‌تواند شامل هزینه‌های درمان، هزینه‌های از کار افتادگی موقت و دائم، نقص عضو و یا فوت باشد که در این مورد شرکت بیمه‌گر خسارات جانی وارده به شخص ثالث را مطابق با بیمه‌نامه دریافت شده توسط بیمه‌گزار و میزان پوشش بیمه شخص ثالث، پرداخت خواهد کرد.

- جبران خسارات جانی وارده به راننده موتورسیکلت مقصر در حادثه: بیمه موتور موظف به پرداخت خسارات مالی و جانی وارده به شخص ثالث در حادثه است اما شرکت‌های بیمه‌گزار با توجه به نوع پوشش بیمه شخص ثالث دریافت شده توسط شخص بیمه‌گزار می‌توانند خسارات جانی وارده به راننده مقصر در حادثه را نیز پرداخت کنند.

به علاوه پوشش‌های بیمه‌ای مذکور باید به مزایای بیمه موتورسیکلت به شرح زیر اشاره کرد:

  • اگر مقصر تصادف با موتورسیکلت،  حساب بانکی پرو پیمان داشته باشد، شاید ملالی از نداشتن بیمه‌نامه تجربه نکند. چون شخص بدون بیمه باید همه هزینه‌ها را خودش پرداخت کند.
  • مدام باید ترس از پلیس داشته باشیم؛ پلیس به محض شناسایی موتورسیکلت بدون بیمه‌نامه آن را به پارکینگ منتقل خواهد کرد. در این صورت، موتورسوار باید همه زندگی خود را تعطیل کرده و به دنبال ترخیص موتور از پارکینگ بدود. تازه تا بیمه شخص ثالث را هم نخرد،موتورش را رفع توقیف نمی‌کنند.
  • موتور بدون بیمه‌نامه شخص ثالث  خرید و فروش نمی‌شود.

با توجه به نوع پوشش‌های بیمه شخص ثالث بیمه موتور و مزایای آن که در بالا اشاره شد، شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این بیمه مفید و کارآیی آن در تصادفات، راهنمای بیمه موتورسیکلت را مطالعه نمایید.

موارد عدم پوشش بیمه شخص ثالث موتور

بیمه‌گزاران علاوه‌بر اینکه باید با موارد تحت پوشش بیمه موتور آشنا شوند، لازم است از مواردی که تحت پوشش بیمه موتور قرار نمی‌گیرند نیز اطلاع داشته باشند. در ادامه به معرفی این موارد می‌پردازیم.

  • خسارات وارده به دلیل حمل بار با موتورسیکلت

خسارت حمل بار با موتورسیکلت با بیمه موتور جبران نمی شود.

  • خسارات وارده به موتورسیکلت راننده مقصر در حادثه
  • خسارات وارده ناشی از جرایم و محکومیت قضایی و اجرایی
  • خسارات وارده ناشی از تشعشعات هسته‌ای و اشعه رادیواکتیو

نحوه محاسبه و عوامل تأثیرگذار در نرخ بیمه شخص ثالث موتور

برای تعیین نرخ بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، عوامل مختلفی در نظر گرفته می‌شوند که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

الف) نوع موتورسیکلت: موتورسیکلت‌ها به صورت کلی در سه دسته برقی، سه چرخ و دو چرخ تقسیم‌بندی می‌شوند. نرخ بیمه شخص ثالث هر کدام از این نوع موتورسیکلت‌ها متفاوت از دیگری است. به‌عنوان مثال نرخ بیمه موتورسیکلت‌های سه چرخ از موتورسیکلت‌های دو چرخ بیشتر است.

نوع موتورسیکلت در تعیین نرخ حق بیمه آن تاثیرگذار است.

ب) سال تولید موتورسیکلت : مهم ترین عامل در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، سال تولید آن است.هرچه موتور سیکلت جدیدتر باشد،ریسک آن کمتر خواهد بود و نرخ بیمه موتورسیکلت نیز پایین می آید.

ج) تعداد سیلندر موتورسیکلت : موتورسیکلت های از نظر تعداد سیلندر در دسته های یک سیلندر، دو سیلندر ، سه سیلندر و بیشتر جای می گیرند.با بالاتر رفتن تعداد سیلندر موتورسیکلت، قدرت آن نیز بالاتر رفته و میزان ریسک و نرخ بیمه شخص ثالث نیز افزایش خواهد یافت.

از دیگر عوامل تأثیرگذار روی نرخ بیمه شخص ثالث موتورسیکلت می‌توان به نوع و تعداد پوشش‌های انتخابی، تخفیف عدم خسارت بیمه در طول یک سال و جریمه دیرکرد بیمه موتور اشاره کرد.

با توجه به ضرورت قانونی این بیمه‌نامه، همه راکبان می‌توانند برای تمدید یا خرید بیمه موتورسیکلت به لینک زیر مراجعه نمایند:

https://bimeh.com/thirdpartyMotor

مدت زمان اعتبار بیمه شخص ثالث موتور

بر خلاف بیمه شخص ثالث خودرو که می‌توان آن را با اعتبار کوتاه مدت یک ماهه، دو ماهه، سه ماهه و غیره دریافت کرد، مدت زمان اعتبار بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت تنها یک ساله خواهد بود. بنابراین بیمه‌گزاران امکان خرید بیمه موتورسیکلت به صورت کوتاه‌مدت را نخواهند داشت.

چرا استعلام و خرید آنلاین بیمه شخص ثالث موتور از بیمه دات کام ؟

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث خودرو و موتور از بیمه دات کام

با توجه به اینکه مالکان وسایل نقلیه موتوری مهم‌ترین عامل در عدم دریافت عدم بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه را نداشتن وقت کافی برای مراجعه حضوری و دریافت بیمه اعلام می‌کنند، بنابراین در این شرایط بهترین راهکار استفاده از خدمات کارگزاری آنلاین بیمه دات کام خواهد بود. این مجموعه شرایطی را فراهم کرده تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به صورت کاملاً آنلاین برای استعلام بیمه، مقایسه خدمات شرکت‌های مختلف بیمه‌گر و خرید انواع بیمه اقدام کنید. از طرفی امکان دریافت مشاوره تخصصی به صورت رایگان نیز وجود داشته و در نهایت بیمه‌نامه به صورت رایگان به درب منزل بیمه‌گذار ارسال خواهد شد. بنابراین دیگر بهانه‌ای برای عدم دریافت بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه وجود نخواهد داشت، پس در اولین فرصت برای خرید آنلاین بیمه موتورسیکلت از سایت بیمه دات کام (bimeh.com)  و از تحمیل هزینه‌های هنگفت در آینده جلوگیری کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1579841

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =