ماجرای مدرسه‌ای به‌نام «فقط نیلوفر» چه بود؟

ایسنا نوشت: اشتباه در درج نام یک مدرسه در روستای «کَمَک» شهرستان زهک در استان سیستان و بلوچستان باعث تعجب کاربران و بعضا شوخی‌هایی با این موضوع در فضای مجازی شد.

آن‌طور که تفسیر شده است، دختری به نام «نیلوفر بهبهانی» از دنیا رفته و مادر وی برای زنده نگاه داشتن نام فرزندش تصمیم به ساخت مدرسه‌ای در یکی از روستاهای زهک می‌گیرد.

پس از پایان کار ساخت این فضای آموزشی، پیمانکار مدرسه از نماینده خیّر مدرسه‌ساز در خصوص نام مدرسه سوالی مطرح می‌کند که آیا  نام  مدرسه «نیلوفر بهبهانی» باشد؟ که نماینده خیّر پس از مشورت با مادر می‌گوید، نه! فقط نیلوفر. پیمانکار هم با بی‌دقتی تمام و بدون دریافت تأییدیه از ناظران نوسازی مدارس نسبت به تهیه تابلو مدرسه با نام عجیب «فقط نیلوفر» اقدام می‌کند.

در همان زمان و پس از رویت ناظر نوسازی مدارس، نسبت به تغییر در نام تابلو اقدام می‌شود. این اتفاق و این اشتباه که از سوی «پیمانکار» این پروژه رخ داده است، مربوط به حدود یکسال پیش در این استان بوده که اکنون دستمایه طنز برخی افراد در فضای مجازی شده است.

ذکر نکات زیر در خصوص احداث فضاهای آموزشی در اقصی نقاط استان سیستان و بلوچستان ضروری به نظر می‌رسد. در سال ۱۳۹۹ رشد جمعیت دانش‌آموزی این استان عدد ۳۲ هزار نفر را نشان می‌دهد و در سال ۱۴۰۰ هم این رشد به ۵۷ هزار نفر رسیده است. با توجه به رشد جمعیت دانش‌آموزی و جذب افراد بازمانده از تحصیل، نیاز به احداث حداقل ۲ هزار کلاس درس در هر سال وجود دارد که نظارت این تعداد پروژه آموزشی با تعداد ۱۱۱ نفر نیروی اداره کل نوسازی مدارس در سطح استان کاری بسیار دشوار بوده که این امر تاکنون توسط کارکنان جهادی این دستگاه محقق شده است.

در چند سال اخیر و با عنایت به رشد جمعیت دانش‌آموزی، اعتبارات قابل توجهی جهت احداث فضاهای آموزشی دریافت شده و همچنان این استان نیازمند توجه بیش از پیش در این بخش است.

اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان با کمک نیکوکاران و خیرین عزیز و همراهی تمامی دستگاه‌های مختلف موفق به احداث ۲۸۰۰ کلاس درس در ۳ سال گذشته و استاندارد سازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی بیش از ۱۰ هزار کلاس درس شده است.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1580436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =