آقای رئیس جمهور! جمشید بسم‌اللهِ امروز کیست؟/ چرا این افراد را معرفی نمی‌کنید؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:"خبر دقیق داریم عده‌ای شبانه‌روز در تلاشند همزمان با مذاکرات، نرخ ارز را بالا ببرند و مذاکرات را به اقتصاد گره بزنند تا خواسته‌های خود را به ملت تحمیل کنند."این، سخن صریحِ رئیس‌جمهور است از یک "بیماری اقتصادی". بیماری هولناک اقتصادی که دامنه‌اش را در همه عرصه‌های زندگی هم پهن کرده است.

  خواندن این خبرِ تلخ ما را به یک سؤال مهم می‌رساند. همان که یک دانشجو از رئیسی می‌پرسد؛ "چرا این افراد را معرفی نمی‌کنید؟" حتی این را هم می‌شود اضافه کرد که چرا "برخورد" نمی‌کنید؟ شما که – الحمدلله – مبسوط‌الید هستید و توانا به برخورد؟

جواب بخش اول را رئیس شورای امنیت ملی به آن دانشجو می‌دهد؛ "دستگاه‌های اطلاعاتی پیگیر موضوع هستد." اما بخشِ دوم سؤال یا به تعبیری دیگر سؤال دوم به قاعده می‌ماند برای بعد از شناسایی و احتمالا دستگیری. اما امید واریم این بار قصه شبیه ماجرای "جمشید بسم‌الله" نشود. یادمان هست که بعد ازنام بردن او توسط معاون اول دولت دهم، او دستگیر و مشهور شد اما دلار و دیگر ارزها راه خود را رفتند. بازار به راه خود رفت و نه دستورها که بازداشت‌ها هم چندان توفیقی نیافزود.

رئیس جمهور در توضیح گزاره نخستِ خویش این را هم گفت که: "برخی از این افراد در داخل و برخی نیز در خارج از کشور در محافل و فضای مجازی و واقعی به دنبال بالا بردن قیمت ارز هستند."
با این حساب مسببان داخلی موضوع که در دسترس هستند. خارج‌نشینان دخیل را هم می‌شود از طریق اینترپل پیگیر احوال شان شد. نگذاریم این بار هم قسر در بروند آنانی که قصر آرزوهای خود را بر آواره امید مردم جستجو می‌کنند. این از آقای رئیسی هم انتظار است و هم ساخته است که در کنار سخن، حتما عمل کند. شرایط او با دولت سابق فرق می‌کند. منتظریم آقای رئیس‌جمهور درعمل ثابت کند که واقعا این یک فرافکنی نیست، ان‌شاالله!

23302
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1580631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    42 3
    عمده ترین عامل گرانی ارز و تنزل شدید کاهش ارزش پول ملی و به تبع آن تورم و نا بسامانی اقتصاد کشور بانک مرکزیست که وظیفه اش حفظ و ارتقای ارزش پول ملی است. وقتی خود این نهاد در صرافی های بانکی نرخ دلار را تعمدا حدود 28 هزار تومان تعیین می کند چه انتظاری دارید که نرخ ارز در بازار آزاد توسط دلالان به بیش از 31 هزار تومان نرسد. آقایان اگر راست می گویید به بانک مرکزی بفرمایید قیمت ارز را نه ولی ارزش پول ملی را بالا بیاورد و در مقابل دلار آن را بیش از این ضعیف نکند. یعنی: آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم یار در خانه و ما گرد جهان می گردیم. عجبا!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    37 4
    این موضوع خواسته بحق همه ایرانیان بوده و هست
  • حسین IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    84 6
    مقصر اصلی همیشه دشمنه، ولی مردم دیگه فهمیدن ، دشمن ما کجاست؟ همین جا
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    46 9
    لازم نبود همچین مراسم پرهزینه ای از جیب مردم برای ترتیب بدن. آقای رئیس جمهور در همون نطق تلویزیونی که اسمش گذاشتن مصاحبه همین نکته تکراری را به اطلاع مردم می رساندن و آب پاکی رو روی دست همه می ریختن که به امید کاهش قیمت ارز و این چیزا نباشن
  • باز هم به گردن سلاطين دلار افتاد !!! US ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    30 7
    تازه فهميديد؟؟ خبرآنلاين يكسال قبل همين را خيلي دقيق تر و مستندتر گفته بود : https://www.khabaronline.ir/news/1446366/سلطان-حباب
  • مک IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    59 6
    من و خیلیا نفهمیدیم بالاخره می نوبت افشاگری می‌رسد ده رئیس جمهوره میخوان بگن مقصر کیه اما جراتشو ندارند پس کیه که همه ازش حساب می‌برند و بخاطر منافع شخصی خودشان حاضر به افشاگری نیستند مثل جمشید بسم الله
  • reza IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    5 0
    جمشید بسم در کار نیست کار خود دولت جمهوری اسلامی ایرانه. این دولت و اون دولت نداره.
  • ناشناس IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    2 0
    بله دولت شما با تمام دولت‌هایی که دیدیم فرق دارد یا بهتره بگم ما خواهان تفاوت هستیم . ما نیز خواستار پیگیری کامل هستیم .
  • ایرانی IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    3 0
    در تمام دوره های ریاست جمهوری اولین علل گرانی دلار دشمن هست که قبول، بلاخره دشمن بیکار نمی‌نشیند. ولی این داخلی چه کسی جز خودشان که متاسفانه در زمان ریاست اصلاح طلبان دوستان اصولگرا دامن به خراب کردن وضعیت می‌کنند و به نوعی برای خراب کردن رقیب خود ملت و کشور را له می‌کنند. و در زمان ریاست اصولگرایان دوستان اصلاح طلب دستبکار شده و برای خراب کردن رقیب خود ملت و کشور را له می‌کنند. بنظر شما بجز این دو حزب، مردم عادی و عامه می‌توانند این کار را انجام دهند، حزب های سیاسی دیگر هم که دستشان به جایی بند نیست. حالا چرا یکی پیدا نمیشه به این احزاب اصلاح طلب و اصولگرای محترم بفرماید که به خاطر کشور به خاطر ملت بخاطر انقلاب از این حرکات زشت دست بردارید و یکدست و یک هدف شوید. آن موقع دشمن را می‌توان به راحتی به زانو درآورد. تا کی میخواهید هر کسی ساز خود را بزند. کمی تفکر لطفا......
  • ایرانی میهن پرست IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    4 0
    ببین طرف چقدر گردن کلفته که حتی رییس جمهور و وزرات اطلاعات و خیلی از دستگاههای زیربط جرات گفتن نام شخص مورد نظر رو ندارند؟
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    1 0
    نتیجه این کارها جز بدبخت کردن بیشتر مردم نیست.اونها را معرفی کنید تا لعن و نفرین مردم نابودش کنه
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    1 0
    باید دست ادم های فاسد، مدیران نالایق از همه چیز کوتاه شود. و در سایه ی رونق تولید و اشتغال، ارزش پول ملی افزایش پیدا کند، اقتصادی که دلال ها انرا می چرخانند، بیمار است.