نماینده مجلس خطاب به رئیس جمهور:چرا رودربایستی می کنید؟ مافیای دلار را  بدون تعلل معرفی کنید

ایلنا نوشت:عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گره اصلی اشتغال جوانان را به دلیل عدم ثبات اقتصادی و ناکارآمدی سیستم اداری دانست و گفت: دولت برنامه جدی برای هدایت نقدینگی به سمت تولید و اشتغال ندارد که برای این باید ایجاد برنامه کرد.

سیدجواد حسینی کیا در جلسه علنی صبح امروز  مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) و تبریک به جامعه پرستاران که طی این دو سال مجاهدانه تلاش کردند اما در وضعیت معیشتی خوبی نیستند، گفت: دولت باید در بودجه ۱۴۰۱ چاره اندیشی ویژه برای آنها کند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به رئیس جمهور، اصلی ترین مسأله کشور را معیشت دانست که حاصل دولت قبل است و اظهار داشت: مردم در وضعیت سخت معیشتی قرار دارند، سفره ها کوچک شده و مردم نگران آینده فرزندان خود هستند، لذا چرا در برخورد با مافیاها رودربایستی می شود.

وی افزود: خود شما گفتید عده ای نشسته و قیمت ارز را افزایش داده اند پس چرا رودربایستی می کنید و چرا دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی اقدام جدی در این حوزه انجام نمی دهند؟ امروز مافیاها مردم و معیشت مردم را نشانه گرفته و این یعنی محاربه با نظام که سکوت دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی خیانت به مردم است پس تعلل نکنید و هر آنکه است را به مردم معرفی کنید؛ مردم پای نظام و انقلاب ایستاده و خون داده اند و امروز تحمل بی عدالتی را ندارند.

حسینی کیا همچنین موضوع اشتغال جوانان را دغدغه پدران و مادران دانست و گره اصلی آن را به دلیل عدم ثبات اقتصادی و ناکارآمدی سیستم اداری، عدم مبارزه جدی با قاچاق کالا عنوان کرد و افزود: دولت برنامه جدی برای هدایت نقدینگی به سمت تولید و اشتغال ندارد که برای این باید ایجاد برنامه کرد.

دولت برنامه جدی برای هدایت نقدینگی به سمت تولید و اشتغال ندارد

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در آستانه ارائه بودجه ۱۴۰۱ به مجلس هستیم که دولت باید به جای تغییر ارقام بودجه، باید ساختار آن را تغییر دهد تا مولد باشد نه هزینه ای. دولت برای یارانه ها باید تدبیر کند که البته ما دادن آن مخالف نیستیم بلکه با دادن یارانه به ثروتمندان مخالف هستیم که بیشتر یارانه را امروز ثروتمندان مصرف کرده و فقرا کمترین بهره را از آن می برند.

وی با تأکید بر مدیریت تورم از سوی دولت که دچار چالش و بحران نشویم، یادآور شد: دولت در بودجه ۱۴۰۱ باید رتبه بندی معلمان را کامل اجرا کند تا کرامت و منزلت آنها حفظ شود و نه اینکه معلمان در سختی و رنج به سر ببرند و این وضعیت معیشتی آنها باشد. کارگران و مردم و روزمزدبگیران نگران آینده هستند، نکند سفره این اقشار در سال آینده کوچک تر شود.

حسینی کیا با اشاره به مذاکرات هسته ای اظهار داشت: تیم مذاکره کننده بداند، مصالح ملی و مسائل موشکی قابل مذاکره و معامله نیست؛ آمریکایی ها که به تحریم عادت کرده اند همین امروز ۸ فرد و ۴ نهاد را دوباره تحریم کرده اند لذا چگونه می خواهید به آنها اعتماد کنید از این رو باید بیشتر مراقبت کرد و با  دست پر به میدان مذاکره رفت. آمریکایی ها و  اروپایی ها آنقدر نامرد هستند که اگر با آنها دست دادید باید انگشتان دست خود را مجدد بشمارید که مبادا چیزی از آن کم شده باشد.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه مردم با بیان اینکه بازنشستگان دغدغه مند هستند که اولا مطالبات آنها پرداخت نشده و حقوق آنها با شاغلان متناسب نیست، گفت: دولتمردان خود را جای بازنشستگان بگذارند تا به درستی اظهار نظر کرده و تصمیم بگیرند.

وی در تذکری خطاب به وزیر کشاورزی عنوان کرد: وضعیت بیمه کشاورزی مناسب نبوده و بیمه به صورت هزینه های با کشاورزان معامله کرده و قرارداد می بندد در حالی که باید درآمدی باشد. یک ماشین که بیمه می کنید حدود ۴ میلیون تومان می دهید از آن طرف ۴۰۰ میلیون تومان خسارت داده می شود. این به صرفه نیست. پول جدی است و نهاده های دامی مشکل دارد لذا به فریاد کشاورزان برسید.

حسینی کیا ضمن تشکر از وزیر راه و شهرسازی که قول داد ظرف کوتاه مدت راه های خاکی شهرستان سنقر را به سامان برساند، عنوان کرد: وضعیت ارتباطات منطقه نامساعد است که وزیر ارتباطات باید به آن توجه کند که دارای عدم آنتن دهی و قطعی اینترنت در برخی مناطق هستیم.

وی در تذکر دیگری خطاب به وزیر کشور، خاطرنشان کرد: کرمانشاه یک استان جنگ زده، زلزله زده و سیل زده است و خیل عظیمی از بیکاران در این استان حضور دارند، خیلی از استان ها تعیین تکلیف شده اند اما به کرمانشاه توجه نشده لذا مسئولیت مستقیم آن با شخص وزیر کشور است که بی تدبیری به خرج داده و نمی تواند این استان را تعیین تکلیف کند. مگر می شود یک استان دو میلیون نفر جمعیت داشته باشد اما یک نفر قابلیت استاندار شدن در آن نداشته باشد. استانداری کرمانشاه را فورا تعیین تکلیف کنید و از این شرایط بغرنج و نابسامانی نجات دهید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان وزیر اقتصاد نیز خاطرنشان ساخت: بی برنامگی این وزارتخانه باعث این وضعیت به هم ریختگی بازار ارز شده لذا چرا توجه نمی کنید که این بازار روی قیمت های بازار سایه می اندازد.

21217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1580741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    32 3
    واقعا از این همه شعار خسته نشده اید
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    2 5
    حمشید بسم الله
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    21 2
    این مافیای ارز که روحانی و احمدی نژاد و حالا رئیسی از آن دم می زنند شاید خودی هستند وگرنه تا حالا باهاشون برخورد می کردند .
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    19 1
    آخه خیلی بد میشه اگه بگه
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    9 0
    چرا همه چیز مافیایی شده؟! په چیکار میکردین این مدت آقا جان برو اقتصاد بخون دیگه از این حرف تمیزنی
  • بهمن IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    5 0
    هر یک ریالی که بمصرف غیر از مردم میرسه حق الناسه و مصرف کننده حتما جایی باید پاسخگو باشد.
  • خسرو IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    4 8
    برای رئیس جمهور شدن آقای رئیسی لحظه شماری میکردم تا شاید من جانباز در ۶۵ سالگی صاحب خانه شوم اگر بخواهد با مفسرین مماشات کند و آنها را معرفی نکند رای خود را پس میگیرم
  • رجب صفروف IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    1 12
    نه داریم کم کم امیدوار میشیم به بعضی از این نمایندگان.ماشالله داری.سپاس.
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    3 1
    آقای نماینده در قانون اساسی مسئول نرخ ارز و طلا بانک مرکزی و دولت است پس بی خود دنبال مافیا نگردید چون چنین چیزی وجود ندارد
  • مموتی IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    1 0
    این بنده خدا توجیه نیست ظاهرا. هیچ وقت چاقو دسته خودشو نمی‌بره.