افشاگری یک نماینده درباره توصیه یک وزیر به مجلس برای سکوت درباره حقوق های نجومی

فارس نوشت:عباس مقتدایی نماینده اصفهان گفت : خبرنگاری اعلام کرد فردی حقوق نجومی گرفته ، در چنین حالتی ما ورود پیدا کردیم و جلوی وزارت نفت را گرفتیم، به وزیر نفت نامه زدیم  نام مدیرانی که بالای 30 میلیون تومان می گیرند را اعلام کن نه تنها این کار را نکردند بلکه می گویند شما سکوت کنید، آیا این درست است؟ کارها را شما باید مدیریت کنید

حجت الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان در مجلس در نطق میان دستور خود با بیان اینکه بیش از یک سال و نیم از عمر مجلس یازدهم گذشته که باید عملکرد آن را مورد ارزیابی قرار داده و نکات قوت و ضعف آن را مشخص کرد، گفت: این مجلس مفتخر به عنوان انقلابی گری بوده که شاخصه هایی دارد که باید نصب العین نمایندگان قرار گیرد.

نماینده مجلس: تعجب از برخی دوستان است که جانب انصاف را درباره دولت رعایت نمی‌کنند

نماینده مردم رفسنجان و انار یکی از مهم ترین وجوه انقلابی گری را مردمی گری دانست و افزود: مردمی گری به حرف و شعار نیست بلکه به حضور در کنار مردم و همدلی و هم دردی با آنها است. مسئولان و نمایندگان نمی توانند خود را مردمی بنامند مگر اینکه آنها را چون نزدیکان خود دوست داشته و به آنها عشق بورزند و به معنای واقعی کلمه در غم و شادی آنها شریک باشند.

وی افزود: گرایش به معنویت، فسادستیزی و دوری از دنیاطلبی از دیگر شاخصه های انقلابی گری است. جایگاه نمایندگی میدان وسوسه ها و لغزش ها است و چه بسیار افرادی که در ابتدا با انگیزه مثبت وارد شدند اما در ادامه نتوانستند به عهد خود پایبند مانده و گرفتار در تغییر در رفتار و انحراف در باورها و انگیزه ها شدند.

جلالی اضافه کرد: خوی اشرافی گری، امتیازخواهی و طعمه انگاشتن مسئولیت، بزنگاه هایی است که گاه انسان های نجیب و پارسا را نیز آلوده کرده و از راه و مرام انقلابی جدا می کند. تعامل مثبت و همدلی و همکاری با دولت نیز یکی از اصول مهم است که متأسفانه در نطق ها و سخنان برخی همکاران مراعات نشده است. امروز دولتی انقلابی و جهادی و اهل کار و تلاش بر سر کار است. دولتی که گوش شنوا برای شنیدن دارد و در مقابل منتقدان متواضع است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: چند ماه قبل وضعیت کشور در زمینه های مختلف بسیار نگران کننده بود. ذخایر گندم و برخی کالاهای اساسی کشور رو به اتمام بود. گرانی نهاده های دامی، وضعیت دام و طیور را به مرحله هشدار و خطر رسانده و سیمان و فولاد روز به روز گران تر می شد،کرونا در کشور جولان می داد و هر روز قریب به 700 داغ بر دل مردم می گذاشت که با پشتکار دولت نگرانی درباره ذخیره کالاهای اساسی برطرف شده و روند واکسیناسیون تسریع شد و میزان مرگ و میر کاهش یافت.

وی در ادامه با اشاره به سفرهای متعدد رئیس جمهور و وزرا به استان های مختلف به خصوص استان های محروم که دولت را با مردم آشتی داد، گفت: اینکه دشمنان قسم خورده نظام و دنباله های داخلی آنها از تحرکات دولت انقلابی عصبانی باشند جای تعجب ندارد و تعجب از برخی دوستان است که جانب انصاف را رعایت نکرده و با سخنان نیشدار و تحلیل های مغرضانه و حاشیه سازی، آب در آسیاب دشمن می ریزند.

جلالی ادامه داد: عدم هماهنگی با برخی نمایندگان در عزل و نصب مدیران استان ها و شهرستان ها و یا عدم تخصیص بودجه مورد نظر نمایندگان در طرح های عمرانی نباید باعث شود از دایره انصاف خارج شده و با سیاه نمایی و بزرگ کردن نقص ها، برای رسانه های معاند خوراک تهیه کرده و یا با مچ گیری از ابزارهای تحقیق و تفحص، سر راه دولت سنگ اندازی کنیم البته این به آن معنا نیست که نمایندگان از وظیفه نظارتی خود جهت حل مشکلات در حوزه های انتخابیه دست بردارند.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمان اضافه کرد: رفسنجان و انار مانند بسیاری از نقاط ایران مملو از ظرفیت های متراکم است که از آن استفاده بهینه نشده است. وجود نیروی انسانی و صنایع و معادن و کشاورزی وسیع باید زمینه ساز پیشرفت و رفاه عمومی باشد. امروز مشکل کمبود آب و برق مختص مناطق سیستان و خوزستان نیست اما در رفسنجان و انار نیز مردم از این مشکلات رنج می برند.

وی افزود: آب تصفیه شده از خلیج فارس صدها کیلومتر را رد کرده و برای صنایع به رفسنجان رسیده اما در کنار آن مردم با تشنگی روبرو هستند. مجتمع مس رفسنجان با ظرفیت تولید 70 درصد مس کشور، نقش چندانی در اشتغال جوانان و آبادی این شهرستان ها ایفا نکرده و صرفا آلودگی هوا و کمبود آب را داریم.

جلالی با اشاره به مشکلات حوزه کشاورزی، اظهار داشت: سرنوشت طرح هایی مثل ایجاد شبکه آب و فضلاب، اتصال رفسنجان به خط راه آهن سراسری که نقش مهمی در حل مشکلات منطقه دارد نامعلوم است. راه های رفسنجان به خراسانات وضعیت نامناسبی دارد و بسترساز حوادث بسیاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: با برچسب منطقه برخوردار، رفسنجان و انار از بودجه های ملی و استانی محروم شده و در نتیجه روز به روز بر آلام آنها افزوده می شود. در طول مدت نمایندگی به طور جدی در رفع مشکلات به نتایج خوبی رسیدیم اما برخی موارد نیاز به توجه دارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه استان کرمان و حوزه انتخابیه ما از تعلل در تعیین تکلیف در انتخاب استاندار رنج می برد، گفت: عدم هماهنگی میان مدیریت کلان استان با شعارهای دولت مشکل زا شده و نیروهای انقلابی خواستار روی کار آمدن استانداری انقلابی و جهادی هستند که تنها در این صورت، وحدت را تجربه می کنیم که وزارت کشور باید به این خواست عمومی مردم کرمان توجه کند.

همچنین حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه، 17 آذرماه) پارلمان در نطق میان دستور خود ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) و تبریک به جامعه پرستاران که طی این دو سال مجاهدانه تلاش کردند اما در وضعیت معیشتی خوبی نیستند، گفت: دولت باید در بودجه 1401 چاره اندیشی ویژه برای آنها کند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به رئیس جمهور، اصلی ترین مسأله کشور را معیشت دانست که حاصل دولت قبل است و اظهار داشت: مردم در وضعیت سخت معیشتی قرار دارند، سفره ها کوچک شده و مردم نگران آینده فرزندان خود هستند لذا چرا در برخورد با مافیاها رودربایستی می شود.

وی افزود: خود شما گفتید عده ای نشسته و قیمت ارز را افزایش داده اند پس چرا رودربایستی می کنید و چرا دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی اقدام جدی در این حوزه انجام نمی دهند؟ امروز مافیاها مردم و معیشت مردم را نشانه گرفته و این یعنی محاربه با نظام که سکوت دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی خیانت به مردم است پس تعلل نکنید و هر آنکه است را به مردم معرفی کنید؛ مردم پای نظام و انقلاب ایستاده و خون داده اند و امروز تحمل بی عدالتی را ندارند.

حسینی کیا همچنین موضوع اشتغال جوانان را دغدغه پدران و مادران دانست و گره اصلی آن را به دلیل عدم ثبات اقتصادی و ناکارآمدی سیستم اداری، عدم مبارزه جدی با قاچاق کالا عنوان کرد و افزود: دولت برنامه جدی برای هدایت نقدینگی به سمت تولید و اشتغال ندارد که برای این باید ایجاد برنامه کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در آستانه ارائه بودجه 1401 به مجلس هستیم که دولت باید به جای تغییر ارقام بودجه، باید ساختار آن را تغییر دهد تا مولد باشد نه هزینه ای. دولت برای یارانه ها باید تدبیر کند که البته ما دادن آن مخالف نیستیم بلکه با دادن یارانه به ثروتمندان مخالف هستیم که بیشتر یارانه را امروز ثروتمندان مصرف کرده و فقرا کمترین بهره را از آن می برند.

وی با تأکید بر مدیریت تورم از سوی دولت که دچار چالش و بحران نشویم، یادآور شد: دولت در بودجه 1401 باید رتبه بندی  معلمان را کامل اجرا کند تا کرامت و منزلت آنها حفظ شود و نه اینکه معلمان در سختی و رنج به سر ببرند و این وضعیت معیشتی آنها باشد. کارگران و مردم و روزمزدبگیران نگران آینده هستند، نکند سفره این اقشار در سال آینده کوچک تر شود.

حسینی کیا با اشاره به مذاکرات هسته ای اظهار داشت: تیم مذاکره کننده بداند، مصالح ملی و مسائل موشکی قابل مذاکره و معامله نیست؛ آمریکایی ها که به تحریم عادت کرده اند همین امروز 8 فرد و 4 نهاد را دوباره تحریم کرده اند لذا چگونه می خواهید به آنها اعتماد کنید از این رو باید بیشتر مراقبت کرد و با  دست پر به میدان مذاکره رفت. آمریکایی ها و  اروپایی ها آنقدر نامرد هستند که اگر با آنها دست دادید باید انگشتان دست خود را مجدد بشمارید که مبادا چیزی از آن کم شده باشد.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه مردم با بیان اینکه بازنشستگان دغدغه مند هستند که اولا مطالبات آنها پرداخت نشده و حقوق آنها با شاغلان متناسب نیست، گفت: دولتمردان خود را جای بازنشستگان بگذارند تا به درستی اظهار نظر کرده و تصمیم بگیرند.

وی در تذکری خطاب به وزیر کشاورزی عنوان کرد: وضعیت بیمه کشاورزی مناسب نبوده و بیمه به صورت هزینه های با کشاورزان معامله کرده و قرارداد می بندد در حالی که باید درآمدی باشد. یک ماشین که بیمه می کنید حدود 4 میلیون تومان می دهید از آن طرف 400 میلیون تومان خسارت داده می شود. این به صرفه نیست. پول جدی است و نهاده های دامی مشکل دارد لذا به فریاد کشاورزان برسید.

حسینی کیا ضمن تشکر از وزیر راه و شهرسازی که قول داد ظرف کوتاه مدت راه های خاکی شهرستان سنقر را به سامان برساند، عنوان کرد: وضعیت ارتباطات منطقه نامساعد است که وزیر ارتباطات باید به آن توجه کند که دارای عدم آنتن دهی و قطعی اینترنت در برخی مناطق هستیم.

وی در تذکر دیگری خطاب به وزیر کشور، خاطرنشان کرد: کرمانشاه یک استان جنگ زده، زلزله زده و سیل زده است و خیل عظیمی از بیکاران در این استان حضور دارند، خیلی از استان ها تعیین تکلیف شده اند اما به کرمانشاه توجه نشده لذا مسئولیت مستقیم آن با شخص وزیر کشور است که بی تدبیری به خرج داده و نمی تواند این استان را تعیین تکلیف کند. مگر می شود یک استان دو میلیون نفر جمعیت داشته باشد اما یک نفر قابلیت استاندار شدن در آن نداشته باشد. استانداری کرمانشاه را فورا تعیین تکلیف کنید و از این شرایط بغرنج و نابسامانی نجات دهید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان وزیر اقتصاد نیز خاطرنشان ساخت: بی برنامگی این وزارتخانه باعث این وضعیت به هم ریختگی بازار ارز شده لذا چرا توجه نمی کنید که این بازار روی قیمت های بازار سایه می اندازد.

عباس مقتدایی نماینده اصفهان نیز در مجلس در نطق میان دستور گفت: آقای رئیس جمهور! آقای دکتر رئیسی! نمایندگان مردم در عین حال که کاملا متوجه هستند که جنابعالی در حال تلاش هستید اما از باب دلسوزی و از سر دغدغه هایی که دارند تذکراتی را روزانه به جنابعالی می دهند، ما نگران این هستیم که بی توجهی به تجربه های سابق باعث شود روندها تغییرات ویژه و جدی نداشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: آقای رئیس جمهور ما از وزرای شما توقع پاسخگویی، تلاش، تحرک و پیگیری مستمر داریم، آقای رئیس جمهور اگر وزیر شما پاسخ نماینده مجلس را به موقع ندهد به نظر شما آیا چاره ای غیر از استفاده از سوال خواهد بود، آیا ما چاره ای به غیر از استفاده از ابزارهای مندرج در قانون اساسی از جمله استیضاح خواهیم داشت؟

وی بیان کرد: ما به دنبال این نیستیم که تقابل دولت و مجلس که در دوره قبلی مشاهده کردیم مجددایجاد شود اما توقع ما این است که جنابعالی به کسانی که زیر مجموعه شما هستند بفرمایید تعامل آنها با مجلس می تواند بر روند کلی فعالیت های دولت اثرگذار باشد.

این نماینده مجلس مطرح کرد: نمایندگان و ملت عزیز ما در جلسات اختصاصی با رئیس جمهور و وزرا مطالبی را مطرح می کنیم، چند نمونه را عرض کنم، درجلسه ای که مجمع نمایندگان اصفهان با آقای رئیس جمهور داشتند، مسائل فرونشست زمین را مطرح کردیم، در آن جلسه گفتیم که بی توجهی به این موضوع می تواند کل ابنیه تاریخی در اصفهان که متعلق به نسل های آینده و کل ملت ایران است را با خطر مواجه کند.

مقتدایی توضیح داد: آقای رئیس جمهور همان جا گفت دستور می دهم وزیر میراث فرهنگی به اصفهان بیاید، بیش از یک ماه از این داستان گذشته است نه آقای وزیر آمد اصفهان نه کاری اتفاق افتاد. اگر این جور باشد که وزیر به حرف رئیس جمهور توجه نکند ما چه کاری باید انجام دهیم.

وی با اشاره به حقوق نجومی برخی مدیران اظهار داشت: خبرنگاری اعلام کرد فردی حقوق نجومی گرفته است در چنین حالتی ما ورود پیدا کردیم و جلوی وزارت نفت را گرفتیم، به وزیر نفت نامه زدیم  نام مدیرانی که بالای 30 میلیون تومان می گیرند را اعلام کن نه تنها این کار را نکردند بلکه می گویند شما سکوت کنید، آیا این درست است؟ کارها را شما باید مدیریت کنید.

نماینده مردم اصفهان تاکید کرد: باید برای آب فلات مرکزی، استان های مرزی و همه کشور در مجموع برنامه ریزی شود، دشمنان ما FAFT ، برجام و فشارهای گسترده خارجی را به عمل آورده اند برای اینکه درون کشور را بهم بریزند، الان بی توجهی به فریادهای کشاورزان، بی توجه به مطالبات ملی می تواند همین امر را در درون کشور محقق کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نگرانی ما این است که اولویت ها مورد توجه قرار نگیرد و نقاط قوتی که در کشور داریم، پشتیبانی ملت از دولت و نظام به نقاط ضعف تبدیل شود، باید همه دست به دست همین دهیم، ما در مرکز کشور، اصفهان همین جریان های اخیری که اتفاق افتاد بلافاصله وقتی مردم دیدند که شرایط به گونه ای است که ضد انقلاب می خواهد سوء استفاده کند کنار کشیدند الان توقعمان از رئیس جمهور تشکیل شورای عالی آب برای حل مشکلات است، امیدوارم همه عزیزان در انجام کارها موفق باشند.

21217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1580749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کلانتری IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    35 1
    مگر شماها مجلسیان نجومی بگیر نیستید؟خود رو نجومی حقوق نجومی و حق مسکن نجومی.
  • محسن IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    8 12
    سلام،آقای مقتدایی ،نمیخواد حقوق نجومی را پیگیری کنی،شهر،ویا بهتر بگم استان جناب عالی ۲۳ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده،برادر عزیز چرا تلفونتا جواب نمیدی،؟چرا پیگیری طرح تبدیل وضعیت فرزندان شهدای اصفهان نیستی،بابا یه کمی معرفت داشته باشین،با قطره قطره خون پدران ما جناب عالی به این منسب رسیدی،کی دیگه میخوای پیگیری کنی،یه کمی هم از نماینده ایلام یاد بگیر
  • حسن IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    9 13
    این رتبه بندی فرهنگیان رو باید بطور کامل اجرا بشه نه نصفه نیمه و ماست مالی کردن
  • یک بنده خدا IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    9 1
    حاجی جوجه را اخر پاییز می شمارند. حرف باد هواست.....
  • رضا IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    8 0
    خب اسم اون وزیر نالایق رو بگین تا مردم بشناسن
  • امیر IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    10 0
    وقتی میگن افشاگری آدم خندش میگیره
  • خاطره IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    13 0
    الهی نخورید.نفرین برشما
  • منم IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    1 0
    اگر درست باشه، باید نماینده ها وزیر محترم! رو استیضاح بکنن.ما از دولت آقای رییسی توقع خیلی بالایی برای مبارزه با این افراد داریم.نمیگیم اقتصاد یک شبه حل بشه ولی این موارد ربطی به تحریم و مافیا و نقدینگی و بانک مرکزی و ...نداره.
  • ایرانی IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    14 2
    هرکار و عملی فقط برای اصلاح طلبان حرام ونکوهیده است بر عکس همان کار برای جماعت تمامیت خواه نه تنها مباح که حلال شرعی است مثلا گفتگوی برجامی برای اصلاح طلبان حرام وشر مطلق است وبرای این طائفه حلال بوده تا جایی که بیشتر از ظرفیت یک اتوبوس به استقبال وین رفته اند ، حقوق نجومی و املاک نجومی وتماشای فوتبال بارسلونا ورئال واستفاده شخصی از اموال بنیادها و تبدیل املاک هکتاری و پنج هزارمتری بنیادها در منطقه مرفه نشین تهران به مجتمع های غیرانتفاعی بنام همسران وفرزندان و... برای این جماعت کاملا مباح است چون انها معتقدند که انقلاب به انها وفرزندان شان به ارث رسیده است وبراین اساس تا به کما نروند هم دست از ریاست وکیاست و میز و ماشین و اموال بیت المال بر نمی دارند .
  • ناشناس IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    1 0
    همینه دیگه تا وزیر میشن یه صاحب مقامی میشن حقوق نجومی و وضع مردم بدتر از بد.بعد که افشا میشه میگن سکوت.اونوقت میگن چرا درست نمیشه.افشا که سهله،باید اعدام بشن.