۱ نفر
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
۹ حقیقت درباره بیت کوین که نمی دانید!

بیت کوین یکی از ارزهایی است که این روزها در صدر خرید و فروش دارایی دیجیتال قرار دارد و استقبال از آن‌ها روزبه‌روز بیشتر می‌شود. این ارز در دل خود اطلاعات بسیاری دارد و با ورود خود به بازار، سبب ایجاد تغییراتی شد.

بیت کوین یکی از ارزهایی است که این روزها در صدر خرید و فروش دارایی دیجیتال قرار دارد و استقبال از آن‌ها روزبه‌روز بیشتر می‌شود. این ارز در دل خود اطلاعات بسیاری دارد و با ورود خود به بازار، سبب ایجاد تغییراتی شد. تغییراتی که سبب شد تا این ارز را به عنوان یک ارز مهم بشناسیم. به نقل از صرافی آنلاین ارز دیجیتال اکس اونیکس، این ارز دیجیتال که با ورود خود به بازار باعث ایجاد موجی از تغییرات در فناوری صنعت بلاکچین شد، عرضه محدودی دارد و استخراج آن به استفاده از ابزارهای سنگین در کوه‌های سنگی مانند استخراج طلا نیاز ندارد.

در صورتی که علاقه دارید درباره این ارز، دلایل اهمیت آن و اطلاعاتی که این ارز از سر خود گذرانده اطلاعاتی را داشته باشید، در این مقاله همراه ما باشید. در ادامه قرار است تا دانستنی‌هایی را درباره این ارز دیجیتالی محبوب بیان کنیم. اطلاعات و دانستنی‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید خرید بیت کوین را با اطمینان بیشتری انجام دهید. خریدی که بتواند برای شما سود لازم را به همراه بیاورد و شرایط اقتصادی مناسبی را برای شما رقم بزند.

۹ دانستنی درباره بیت کوین

  • خرید بیت کوین به ازای یک عدد، در برابر دو پیتزا یا یک خانه؟

در سال ۲۰۱۰ پیرمردی فقیر برای سیر کردن خود، بیت کوینی را که داشت با دو عدد پیتزا معاوضه کرد. خرید بیت کوین، آن هم تنها یک عدد، در سال ۲۰۱۰ برای استوردیوانت قرار نبود این سود را به دنبال داشته باشد. بیت کوینی که در طی ۹ سال رشد سرسام آوری را به خود دید و چیزی در حدود ۷۹ میلیارد درصد رشد قیمت پیدا کرد.

  • ممکن است برای دیدن آخرین بیت کوین زنده نباشید!

تا ژوئن ۲۰۲۱، بیش از ۱۸ میلیون بیت کوین در گردش است که ۸۹ درصد از کل عرضه را تشکیل می دهد. تخمین زده می‌شود که آخرین بیت کوین چیزی در حدود سال ۲۱۴۰ یا بیش از صد سال آینده استخراج شود. به این ترتیب در صورتی که در حال خواندن این مقاله باشید، به احتمال زیاد در زمان استخراج آخرین بیت کوین زنده نخواهید بود.

  • استخراج سخت اما شدنی برای بیت کوین

برای هر تراکنش بیت کوین به رایانه‌هایی در شبکه برای رقابت و حل پازل‌های ریاضی نیاز است. استخراج بیت کوین انرژی زیادی می‌گیرد و قدرت محاسباتی بالایی را نیاز دارد. قدرت محاسباتی که سبب می‌شود تا شانس بیشتری برای به دست آوردن بیت کوین داشته باشید.

  •  بیت کوین ارزی با بنیانگذار مجهول!

بیت کوین ارز دیجیتالی بسیار شناخته شده است اما بنیانگذار این ارز، همچنان ناشناخته است. در سال ۲۰۰۹، شخص یا گروهی از افراد به نام ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را به جهان معرفی کردند. او یا آن‌ها در اواخر سال ۲۰۱۰ از اینترنت ناپدید شدند و از آن زمان تاکنون خبری از آن‌ها در دسترس نیست. همان‌طور که هویت او در هاله‌ای از رمز و راز پنهان شده است، هیچ کس واقعاً نمی‌داند که او حتی زنده یا مرده است. تنها ارتباط مردم با او از طریق ایمیل و انجمن‌ها بود.

بیتکوین

  • جوان ۱۸ ساله با بیت کوین میلیونر شد!

اریک فینمن در سن ۱۲ سالگی به دلیل ایده‌اش از بیت‌کوین میلیونر شد. در حالی که دیگران ممکن است اسباب‌بازی یا بازی بخرند، او ۱۰۰۰ دلاری را که به عنوان صندوق تحصیلی از مادربزرگش گرفت و مقداری نیز از برادرش برای خرید بیت‌کوین گرفت. به ارزش ۱۰-۱۲ دلار در سال ۲۰۱۳، او اولین بیت کوین خود را زمانی که قیمت آن ۱۲۰۰ دلار بود فروخت و سرمایه گذاری ۱۰۰۰ دلاری خود را در چند سال به ۱۰۰۰۰۰ دلار تبدیل کرد. در سال ۲۰۱۷، قیمت بیت کوین به ۲۷۰۰ دلار رسید، بنابراین اریک که ۴۰۳ بیت کوین دارد، اکنون بیش از ۱ میلیون دلار دارد و یکی از جوان ترین میلیونرهای بیت کوین است.

  • کوچک‌ترین واحد بیت کوین

به نشانه احترام به خالق بیت کوین، کوچکترین واحد بیت کوین به عنوان ساتوشی شناخته می‌شود. برای ساخت یک بیت کوین تقریباً به صد میلیون ساتوشی نیاز دارید.

  •  از دست دادن بیت کوین برای همیشه!

از دست دادن آدرس کیف پول دیجیتال که به عنوان کلید خصوصی نیز شناخته می‌شود، نه تنها به معنای از دست دادن هویت منحصر به فرد شما است، بلکه به معنای از دست دادن تمام بیت کوین‌های موجود در کیف پول شما نیز محسوب می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که حداقل ۶۰ درصد از تمام آدرس‌های بیت کوین ارواح هستند! به این معنا که تعداد زیادی از افرادی که از بیت کوین استفاده می‌کنند آدرس خود را گم کرده‌اند و راهی برای دسترسی به کیف پول خود و بیت کوین‌هایشان ندارند.

  • مصرف برق در مزارع بیت کوین ایرلند!

مزارع استخراج بیت کوین، مصرف برق بالایی را دارند. این مزارع که در کشور ایرلند تعداد زیادی را به خود اختصاص داده‌اند، سالیانه چیزی در حدود ۵۰۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کنند. همه مزارع استخراج بیت کوین روی هم حدود ۶۰ تراوات ساعت برق مصرف می کنند که تقریباً ۶ در ۱۰۱۰ کیلووات ساعت است که مقدار زیادی انرژی است.

خرید بیت کوین

  • کشورهای تحریم کننده بیت کوین!

اگرچه بیت کوین به عنوان ارزی دیجیتال در تمام دنیا شناخته شده است، اما همچنان برخی از کشورها آن را نپذیرفته‌اند. چندین کشور در سراسر جهان، مانند کانادا و آمریکا، بیت کوین را از صمیم قلب پذیرفته اند و خرید بیت کوین را به عنوان بخشی از اقتصاد خود قبول دارند. در این بین برخی از کشورها نیز این کار را نکرده‌اند. کشورهایی از جمله بولیوی، ایسلند، بنگلادش و اکوادور استفاده از بیت کوین را به طور کامل ممنوع کرده‌اند. همچنین کشورهایی از جمله هند، تایلند و ایران وجود دارند که از ساکنان خود خواسته‌اند هنگام استفاده از ارزهای رمزنگاری شده مراقب باشند. اما این کشورها خرید بیت کوین را به طور کامل ممنوع نکرده‌اند. البته با این حال، این کشورها بیت کوین را به عنوان پول قانونی نمی‌پذیرند.

بیشتر بخوانید: بیت کوین به زبان ساده چیست؟

خلاصه نکات پایانی مقاله

با اینکه بیت کوین شناخته شده ترین گزینه برای سرمایه گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال است اما همچنان اطلاعاتی درباره این دارایی دیجیتال وجود دارد که ناشناخته باقی مانده است. اطلاعاتی که به عنوان دانستنی‌هایی درباره بیت کوین، در این مقاله به آن‌ها پرداختیم. در صورتی که دوست دارید نسبت به خرید ارز دیجیتال و خصوصا خرید بیت کوین اطلاعات بیشتری را کسب کنید و از سرنوشت بیت کوین تا به امروز بیشتر بدانید، توصیه می کنیم وبلاگ صرافی آنلاین اکس اونیکس را دنبال کنید.امید است تا به اینجا مقاله را همراه ما بوده باشید و توانسته باشید از اطلاعات بیان شده استفاده لازم را ببرید و پس از آن بتوانید خرید بیت کوین را به شکل مناسبی تجربه کنید!

منبع: https://exonyx.ir

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1580751

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =