قدردانی فرمانده کل سپاه از پرستاران : عظمت تان در  کلمات نمی‌گنجد

ایرنا نوشت: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: امروز در شرایط تحریم، ماهواره و ماهواره‌بر می‌سازیم که بیش از ۶۴ هزار قطعه دارد این نشان می‌دهد که رشد علمی بسیار بالایی داشته‌ایم و در این مسیر کسی به ما کمکی نکرد.  

سرلشکر پاسدار حسین سلامی روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت مقام پرستار در مرکز همایش‌های صدرا دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج)، با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب سلام‌الله علیها و روز پرستار گفت: آنچه به نقل از پیامبر اکرم (ص) درباره صبر، اخلاق نیک و شرح صدر آمده است در حضرت زینب سلام‌الله‌علیها وجود دارد و نامگذاری این روز بزرگ به نام پرستار، روزی افتخار انگیز برای همه پرستاران است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: چگونه می‌توان پرستاران را توصیف کرد که با خطر انداختن جان خود برای نجات دیگران، شبانه‌روز درگیر بیماری مرموز کرونا هستند و چگونه می‌توان زیباترین و احساس برانگیزترین تجلی عاطفه و محبت و مهربانی در وجود یک انسان را با کلمات بیان کرد.

سردار سلامی ادامه داد: کسی که یک انسان را به حیات برگرداند و نور امید را در چشمان یک بیمار روشن کند به واقع تمام بشریت را نجات داده است.  

وی گفت: ظرف دو سال گذشته هویت و شخصیت پرستاران و پزشکان، شکوه خاصی پیدا کرده است و شهدای سلامت نشانه تلاش و فداکاری پرستاران است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: ما در دفاع مقدس سبقت گرفتن برای شهادت را دیده‌ایم. پرستاران و پزشکان همواره از نزدیک در میدان خطر حضور دارند تا بیماران نجات پیدا کنند که این عظمت را با کلمات نمی‌شود بیان کرد.

قدردانی فرمانده کل سپاه از پرستاران : عظمت تان در  کلمات نمی‌گنجد

سردار سلامی ادامه داد: محبت و توجه پزشک و پرستار نقش اساسی در درمان بیمار دارد. سهم پرستار و پزشکان در سلامت بیماران بیش از دارو است چرا که درمان فقط دارو نیست.

وی، صبر و ایستادگی پرستاران را اعجازآمیز دانست و افزود: امیدواریم با حل مشکلات پرستاران گوشه‌ای از خدمات شما را جبران کنیم، اگرچه که می‌دانیم بدون چشمداشت خدمت می‌کنید.  

فرمانده کل سپاه در ادامه با تبریک روز دانشجو، گفت: بزرگی یک کشور به وسعت جغرافیایی، قدرت دفاعی و اقتصادی آن نیست، بزرگی کشورها به وسعت ذهن و دانش افراد مردم آن کشور است.  

سردار سلامی تاکید کرد: بزرگی یک ملت در بزرگی و عظمت ذهن و قلب و روح آنهاست و قدرت عاریه‌ای یک ملت را بزرگ نمی‌کند، ما در حال پیشرفت هستیم و رشد کرده‌ایم.

وی افزود: در این سال‌ها شتاب علمی کشور را دیده‌ایم و این تفاوت را حس کرده‌ایم و با قدرت می‌گویم ما بسیار رشد کرده‌ایم. قبل از انقلاب درباره ماهواره‌ها همه چیز را می‌خواندیم اما اینکه یک روز بتوانیم آن را بسازیم برای ما متصور نبود اما امروز در شرایط تحریم، ماهواره و ماهواره‌بر می‌سازیم که بیش از ۶۴ هزار قطعه دارد و این ماهواره را با ماهواره‌بر در مدار قرار می‌دهد. این نشان می‌دهد که رشد علمی بسیار بالایی داشته‌ایم.  

سردار سلامی ادامه داد: نمونه‌های از این دست مانند پرنده‌های بدون سرنشین است که آنها را در انواع مختلف تولید و به پرواز در آورده‌ایم. این پرنده‌ها در هر جایی می‌توانند بنشینند و یا عملیات انجام دهند و یا ساخت واکسن، در حالی که تحریم هستیم. هیچ‌کسی در این مسیر به ما کمک نکرده است ما با تلاش خود به این جایگاه رفیع رسیده‌ایم.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های علمی کشور در حوزه‌های مختلف نشان‌دهنده جهاد علمی دانشجویان و دانشمندان ماست که از همه آنها تشکر می‌کنم.

2123219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1580815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =