هاآرتص:فقط یک آدم نادان می‌تواند حرف رئیس موساد درباره ایران را باور کند

روزنامه صهیونیستی در تحلیلی سخنان رئیس موساد درباره جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته ای را سخنانی احمقانه و خطرناک دانست.

به گزارش خبرآنلاین، نشریه صهیونیستی هاآرتص نوشت:  ادعای دیوید بارنیا، رئیس موساد، مبنی بر اینکه موساد تضمین می‌کند که ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد داشت بسیار شرم‌آور و فاقد اعتبار است. هر کس چنین اظهاراتی را بشنود و در مورد مسائل هسته ای و ایران چیزی بداند، می فهمد که این سخنان هیچ اعتباری ندارد.

فقط یک نادان می تواند باور کند که یک نیروی خارجی، خواه یک سازمان جاسوسی (موساد یا سیا) یا یک ارتش، می تواند از کشوری با جمعیت ۸۵ میلیونی جلوگیری کند.

باید درک کنیم که هیچ نیروی خارجی نمی تواند ایران مصمم را از تولید سلاح هسته ای باز دارد.

سه سال پس از اینکه ترامپ، با تشویق بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر وقت، توافق هسته ای را کنار گذاشت، تقریباً اجماع امنیتی کامل وجود دارد که این اقدام شتابان یک اشتباه استراتژیک وحشتناک بود. "تعهد" رئیس موساد احتمالاً به اشتباه مشابهی تبدیل خواهد شد. جاهلانه، احمقانه و فاقد اعتبار است و نه تنها این، بلکه احتمالاً نتیجه آن برعکس مقاصد آن خواهد بود.

گفتنی است که اخیرا رئیس موساد در سفر به آمریکا در تلاش بود تا مقامات آمریکا را برای مشارکت در حمله نظامی علیه ایران تشویق کند. 

وی همچنین پیشتر گفته بود که ایران هرگز به سلاح اتمی دست نخواهد یافت و این تعهدی است که اسرائیل به آن پایبند خواهد ماند.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1580932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    15 3
    سطح آزادی اسرائیل را ببینید
    • م IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      9 4
      دادا کوچه علی چپ نزن خودتو،اصل مطلب رو بچسب،درضمن مگه روزنامه ی جمهوری اسلامی کم به رییسی بدبخت تیکه انداخته؟،رسانه هارو که نگم
  • مردم IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    8 7
    اگر ما این سلاح را نداشته باشیم .....و آنرا تا حالا نساخته باشیم ....از حماقت مسیولین رده بالاست ...چون دشمن الان پشت دروازه های ماست ...و بدنبال کوچکترین ضعف آنهاست تا ایران را نابود کند و فقط یاری خداوند دانا می تواند به یکباره دشمنان را نابود کند ..هم اکنون دشمن دارد به وسیله فرزندان انقلاب به خودمان ضربه می زند ..یک عده احمق هم با تظاهرات آب و حقوق و بی بندو باری رسانه آیی دارند آب به آسیاب دشمن می ریزند ....یا علی از تو مدد
  • IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    13 10
    حالا گیرم داشته باشیم مگه میتونیم ازش استفاده کنیم ؟مگه الکیه؟ تورو خدا به فکر گرسنگی و بیکاری و بدبختی ملت باشید
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      4 1
      تا یه فرد یا رسانه خارجی اظهار نظری یا اعترافی میکنه درباره ایران یه عده همچین که حس کنن این خبر به نفع ایران و باعث یه نیمچه احساس خوشایند در بین ایرانی ها حتی به مقدار کم و زود گذر میشه سریع میان توی نظرات کاربران‌ و شروع به خبر میکنن. اشتباه اومدی شهروند یهودی اینجا خبر آنلاین مشکلات خودت رو ‌باید برای هارتص خودتون بگی.
  • مهدی IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    13 6
    باشه جراتشو داری حمله کن اینجوری لطف بزرگی درحق ایرانم میکنی تا درمقابل حمله احتمالی به سرعت اتمی بشه و هزاران موشکم رویسرتون ریخته بشه آخه شماها چقدر احمقین که فکر میکنین همه چیز با حمله به تاسیسات ایران’حل میشه
  • آتیه‌دار IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    3 5
    هم ما متعهدیم هم اسرائیل. حالا میگوین چه؟
  • مجید IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    14 2
    بر طبل جنگ که هی دارن میکوبن اما من باور دارم که توخالیه . اخه اسراییل نتونست غزه رو اشغال کنه و به اتش بس تن داد اونوقت میخواد کرج رو بزنه بره بدون اینکه اب تو دلش تکون بخوره؟؟ خنده داره
  • ناشناس IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    5 1
    دقیقا...
  • ترکمن صحرا IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    1 2
    اسرائیل میدونه اگه هواپیماهاش بیان آسمان ایران دیگه جایی برای نشستن تو سرزمین های اشغالی شون ندارن، انقلاب نوپا صدام و تقریبا کل جهان را در هشت سال دفاع مقدس سرجای خودشون نشوند، ((الان دگ دوران بزن دارویی تموووووم شده))
  • محمد IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    1 1
    اگر رئس موساد فقط یک جمله کوتاه به ادعای فضایی خود اضافه کره بوه، سخنش کاملا برحق بود. و آن جمله کوتاه این است. " مگر اینکه اسرائیل از روی کره زمین محو شود"
  • نوذر محمودی برام IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    نباید به این حرفها اهمیت داد وما باید کار خودمان انجام دهیم و حواسمان هم به دشمن باشد امریکا ورژیم غاصب صهیونیستی و نه غرب بطور کلی برای ما نباید مهم باشد ، انچه مهم است منافع کشور ومردم ما و ملتهای مظلوم جهان است